Gå til innhold

Til deg som legger ut finn annonser, og skrur av lyden for meldinger på Finn appen

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor legger du ut annonser, helst gis bort, og slutter å sjekke telefonen om du har fått svar på dine annonser eller skrur av varslinger?

Jeg svarer på annonser men får sjeldent svar før det har gått flere dager eller uker, og vedkommende unnskylder seg med at de ikke har vært pålogget !?

Hva er vitsen med å legge ut en annonse der man skriver at man helst vil bli kvitt varen med en gang, men så svarer man ikke?

Anonymkode: 30beb...b77

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg visste ikke engang at Finn HAR en app, jeg. Selv om jeg innimellom legger ut ting der, både til salgs og gis bort.

Sjekker Finn 1-2 ganger i døgnet når jeg har aktive annonser. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke en finn-nørd som har finn som hobby.

Jeg sjekker en gang om kvelden eller annehver dag de få gangene jeg har noe ute.

Anonymkode: 5e0a7...283

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg skal gi bort noe gratis, gjør jeg da virkelig det akkurat som det passer meg.

Formuleringen "send melding med ditt telefonnummer og når du kan hente," har vist seg praktisk. Av de første tredve meldingene, er det som oftest én som klarer den instruksen. Hen får sms, resten slettes.

Anonymkode: 67d65...415

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.6.2025 den 13.36):

Hvorfor legger du ut annonser, helst gis bort, og slutter å sjekke telefonen om du har fått svar på dine annonser eller skrur av varslinger?

Jeg svarer på annonser men får sjeldent svar før det har gått flere dager eller uker, og vedkommende unnskylder seg med at de ikke har vært pålogget !?

Hva er vitsen med å legge ut en annonse der man skriver at man helst vil bli kvitt varen med en gang, men så svarer man ikke?

Hvordan vet du at folk har app og at de skrur av lyden?

Bruker ikke app, men nettsiden til Finn.no og har ikke varslingslyd. At alt skal pipe i tide og utide er bare ikke aktuelt. 
Legger vi ut annonser og folk er genuint interessert så svarer vi innen en time. 

Det som er langt verre er alle som skal ha, og som aldri dukker opp til avtalt tid, og heller ikke gir beskjed. 

Anonymkode: acd5e...fcd

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvis jeg skal gi bort noe gratis, gjør jeg da virkelig det akkurat som det passer meg.

Formuleringen "send melding med ditt telefonnummer og når du kan hente," har vist seg praktisk. Av de første tredve meldingene, er det som oftest én som klarer den instruksen. Hen får sms, resten slettes.

Anonymkode: 67d65...415

:nikke:

Anonymkode: acd5e...fcd

AnonymBruker
Skrevet

Det samme gjelder Tise, aner ikke hvor menga uker og mnd jeg har ventet på svar på forespørsler.

Enda verre er de som leser meldingen, men ikke svarer. Varene er fremdeles til salgs et halv t år senere.... Noen ganger sender jeg ny melding "Er fremdeles veldig interessert i å kjøpe denne....." blir lest, men ikke noe svar. Hvorfor da legge ut ting ti salgs.

Anonymkode: 266c8...6bb

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Orker ikke sånne varslinger. Har jeg annonser ute, så sjekker jeg gjerne før jobb, i lunsjen, etter middag og før jeg legger meg. Det får holde.

AnonymBruker
Skrevet

Svært svært få apper har privilegiet at de får ha varslinger på telefonen min, og finn er ikke en av de! 

Anonymkode: ce669...a06

AnonymBruker
Skrevet

Ingen har egentlig svart meg på spørsmålet mitt

Ts

• Nyttig 1
Skrevet

Livet stopper ikke opp av at man legger ut noe på Finn, ærlig talt. Jeg har ikke varslinger på noe som helst og har vel ikke hatt lyd på telefonen siden 2005. Jeg foretrekker å sjekke ting når det passer meg. 
Hvis du ikke kan vente litt med å få svar, må du nok skru ned forventningene dine litt. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ts

Alle her har svart at om de legger ut noe på Finn.no, så velger de selv når de vil sjekke appen igjen. Ingen er en slave for verken deg eller Finn.no, du skal ikke forvente respons. Når man legger ut ting gratis får man ofte veldig mange meldinger, det finnes ingen krav til at disse skal besvares i det hele tatt, og det finnes heller ingen krav om når man skal sjekke noen ting. Kanskje denne energien din burde gå mot å tjene penger for å kunne kjøpe ting selv, heller enn å forvente umiddelbare svar på gratis ting på nett? 

Anonymkode: 87688...ec8

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Ts

Det er ikke folk sin pri 1 i livet å gi deg ting gratis. Finn noe fornuftig å gjøre på.

Anonymkode: 5e0a7...283

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke desperat etter å bli kvitt tingene. Lyden tar jeg av alt etter hver jeg holder på med, er ikke forpliktet til å være på hele tiden bare fordi jeg har lagt noe ut på salg.

Anonymkode: e312b...ece

Skrevet

Tipper vedkommende ikke har appen.

Mange av oss har nok støy i livet fra før til å ønske enda flere uviktige varsler i løpet av dagen.

Dersom mottaker syns det er for lenge å vente noen timer på svar kan de heller hente gratisting fra noen andre.

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke appen.

Anonymkode: e8100...a46

Skrevet

Brukte ikkje appen før kanskje eitt år sidan. Det er ein av dei få eg har varsler på, men derimot kan telefonen ligge i timesvis utan tilsyn. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Alle her har svart at om de legger ut noe på Finn.no, så velger de selv når de vil sjekke appen igjen. Ingen er en slave for verken deg eller Finn.no, du skal ikke forvente respons. Når man legger ut ting gratis får man ofte veldig mange meldinger, det finnes ingen krav til at disse skal besvares i det hele tatt, og det finnes heller ingen krav om når man skal sjekke noen ting. Kanskje denne energien din burde gå mot å tjene penger for å kunne kjøpe ting selv, heller enn å forvente umiddelbare svar på gratis ting på nett? 

Anonymkode: 87688...ec8

Det gjelder ikke kun gis bort ting

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ts

Fordi ingen kjenner seg igjen i det du skriver? 

Når jeg legger ut annonser, sjekker jeg nettsiden oftere enn normalt. MEN som jeg skrev, Finn-appen får ikke sende meg push-varslinger og hvert fall ikke lydvarslinger!

Anonymkode: ce669...a06

AnonymBruker
Skrevet

Jeg selger ting ut i fra MIN timeplan, ikke din.

Anonymkode: e5360...be4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...