AnonymBruker Skrevet 19. juni #1 Skrevet 19. juni Jeg ble konfrontrert av sjefen min at hun har hørt av andre at jeg baksnakket henne, eller nærmere sagt, drittsnakket henne. At jeg og en kollega gjorde dette sammen. Det stemmer nok at det ble drittsnakking, da vi gikk på personligheten hennes, men det hele bunnet i at vi snakket om lederstilen hennes men og psykologien bak det. Jeg ønsker å legge meg flat og beklage, det gjorde jeg ikke ved første samtale. Men jeg er redd jeg har brent alle broer, og at kanskje hun kommer til å bruke dette mot meg, ved feks referanser i fremtiden eller en dårlig attest. Jeg er i tillegg assisterende leder, så det hele tar seg enda dårligere ut… Hva tenker dere? Jeg har skikkelig dårlig samvittighet og er flau over meg selv. Tror dere ting kan bli bedre? Anonymkode: 70c66...390
got2go Skrevet 19. juni #2 Skrevet 19. juni Gå til henne nå og legg deg flat og beklag oppførselen din. 4
AnonymBruker Skrevet 19. juni #3 Skrevet 19. juni got2go skrev (11 minutter siden): Gå til henne nå og legg deg flat og beklag oppførselen din. Det er det jeg skal gjøre. Har bedt om en prat med henne neste uke. Er redd jeg har ødelagt fullstendig for meg.. Anonymkode: 70c66...390
Tekumseh79 Skrevet 19. juni #4 Skrevet 19. juni Og så bra at noen har angitt deg... Og forventa sikkert en lønnsforhøyning for det. Høres ut som en klassisk arbeidsplass. Du har ikke brent broer, det tror jeg ikke. Kanskje det er det som skal til? Kanskje man kan fortelle hvorfor når det allerede "ikke kan bli verre"? Kan dere få en bedre relasjon ut av dette? Det kan faktisk også være veien til noe bedre. Nei, gjør det som kjennes best for deg, og stå for det. Og pass godt på hvem du prater med videre. Angivere er verre enn baksnakkere. 2 1
Macro Skrevet 19. juni #5 Skrevet 19. juni Du har jo ikke modenheten til å være assissterende leder vil jeg si. Vil tro du er i helse? Som leder bør du vite klart og tydelig at man ikke velger sine kollegaer og at dersom man har et problem med noe eller noen så er drittsnakk både lite kontruktivt for saken og veldig destruktivt for miljøet. Å legge seg flat er en ting, men du bør også vise at du innser hva du har gjort og hvor feil det er. Mitt inntrykk er at det største problemet ditt er frykt for deg selv og ikke din evneveike lederstil? 3
AnonymBruker Skrevet 19. juni #6 Skrevet 19. juni vel, forbered deg på å ha en konsstruktiv dialog om hvorfor du ble trigget tenker jeg, skaden er alt skjedd så det kan neppe bli verre. Vær dønn ærlig er ofte det beste - ikke legg deg langflat om du ikke mener det, det gjennomskues. Anonymkode: d0cd2...993 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni #7 Skrevet 19. juni Litt av et arbeidsmiljø dere har, baksnakking og angivelser……😬 du kan beklage det hele, eller du kan si at du ikke kjenner igjen det som er sagt - og si at du opplever det hele som baksnakking av deg🫥 Sjefen din har jo tillatt en annen å komme til hun for å snakke dårlig om deg….. sjefen din høres ut til å være med på denne runddansen😉 Anonymkode: 6b19a...64e 2
AnonymBruker Skrevet 19. juni #8 Skrevet 19. juni Den som sier at "jeg har ALDRI snakket stygt om noen!" lyver mest sannsynligvis. Eller tilhører en eller annen from menighet. De fleste av oss er skyldige på den fronten, garantert også din sjef. Nå når noen har kysset ræv og sladret, så er det bare å innrømme det selvsagt. Men finn en måte å snu det på til å bli noe konstruktivt. "Beklager det som skjedde på torsdag. Innser at det var feil måte å lufte min lille frustrasjon på, jeg burde heller gått direkte til deg i første omgang". Så kan du jo fortsette med at "kjernen i dette her er at vi nok ser ulikt på dette med ledelse og ledelsesstil, og jeg håper vi nå kan bruke denne anledningen til å få en konstruktiv samtale om veien videre". Osv. osv. Anonymkode: b0f3e...cd4 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni #9 Skrevet 19. juni Tekumseh79 skrev (2 timer siden): Og så bra at noen har angitt deg... Og forventa sikkert en lønnsforhøyning for det. Høres ut som en klassisk arbeidsplass. Du har ikke brent broer, det tror jeg ikke. Kanskje det er det som skal til? Kanskje man kan fortelle hvorfor når det allerede "ikke kan bli verre"? Kan dere få en bedre relasjon ut av dette? Det kan faktisk også være veien til noe bedre. Nei, gjør det som kjennes best for deg, og stå for det. Og pass godt på hvem du prater med videre. Angivere er verre enn baksnakkere. Enig Anonymkode: e3644...46b 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni #10 Skrevet 19. juni AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg ble konfrontrert av sjefen min at hun har hørt av andre at jeg baksnakket henne, eller nærmere sagt, drittsnakket henne. At jeg og en kollega gjorde dette sammen. Det stemmer nok at det ble drittsnakking, da vi gikk på personligheten hennes, men det hele bunnet i at vi snakket om lederstilen hennes men og psykologien bak det. Jeg ønsker å legge meg flat og beklage, det gjorde jeg ikke ved første samtale. Men jeg er redd jeg har brent alle broer, og at kanskje hun kommer til å bruke dette mot meg, ved feks referanser i fremtiden eller en dårlig attest. Jeg er i tillegg assisterende leder, så det hele tar seg enda dårligere ut… Hva tenker dere? Jeg har skikkelig dårlig samvittighet og er flau over meg selv. Tror dere ting kan bli bedre? Anonymkode: 70c66...390 Om du skal beklage noe så kan du bemerke at du er kvinne, og det ligger i din natur å gå i pakt med noen for å prate skit om andre. Kvinner = drama og skitprat 24 i døgnet. Og de som hevder at dette ikke stemmer er sannsynligvis de som prater mest skit om andre. Anonymkode: ca48e...183
AnonymBruker Skrevet 19. juni #11 Skrevet 19. juni Legg deg flat, og uten noe "men". Det er viktig. Anonymkode: 7f057...de9
AnonymBruker Skrevet 19. juni #12 Skrevet 19. juni Det bør jo få konsekvenser. Du er nestleder og oppfører deg sånn - på hvilken måte tenker du at du påvirker arbeidsmiljøet i en god retning med sånn oppførsel? Anonymkode: ed242...f98 3
AnonymBruker Skrevet 19. juni #13 Skrevet 19. juni AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg er i tillegg assisterende leder, så det hele tar seg enda dårligere ut… Dette henger jeg meg litt opp i. Nå fikk jeg ledererfaring i McDonald's, så tar høyde for at det kanskje ikke er den beste lederutdannelsen men kan få, men virkelig.. Assisterende leder, og du driver med baksnakking av din leder? Som assisterende leder skal du være en rollemodell for øvrige ansatte, og da tar det seg simpelthen ikke ut at du driver med baksnakking av den ene eller den andre. Hadde jeg vært deg, så hadde jeg sett på dette som en skikkelig lærepenge - og ikke minst, for enhver pris forsøkt å ikke drive med baksnakking igjen. Enten det, eller så er du faktisk uegnet til å være leder. Mulig jeg er for hard, men jeg blir faktisk litt sjokkert over det her. Be om unnskyldning og legg deg flat ovenfor lederen din. Anonymkode: 591bd...13a 1
Summeer Skrevet 19. juni #14 Skrevet 19. juni MC Donalds er gode på å utvikle folk, så ikke snakk ned erfaringen din derfra ab 591bd.. 💕 Når det gjelder ts; ikke vent til neste uke, rens lufta så fort som mulig! En ting er at du har snakket om leder bak leders rygg, jeg er selv leder og veit jo at jeg ikke alltid tar like populære avgjørelser og folk kan oppfatte meg på en annen måte enn jeg prøver å formidle. Sånn er det bare. Men drittsnakking håper jeg virkelig ikke du har gjort, og du ser forskjellen på å snakke om lederstil og sak og personligheten til folk. En assisterende leder skal opptre lojalt mot sin leder, og det må du virkelig beklage og se at du tråkket feil. Kudos til din leder som tok dette direkte med deg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå