Gå til innhold

Skal man være åpen om bi-erfaring tidlig i datingen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kvinner kan synes slikt er vanskelig, ja. Jeg har en litt lignende historie, bare motsatt. Da hun hørte det, var hun opptatt av detaljer. Anslsex?? Det var bedre om jeg hadde tatt, enn om jeg var blitt tatt. Hadde jeg hatt sæd i munnen? Hvis ja, dealbreaker.

Anonymkode: fb4d2...c8f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.6.2025 den 16.50):

Menn flest takler dette meget bra. Kvinner derimot.

Anonymkode: 95db9...6a8

Nei. De TROR de gjør det. Begge de mannlige kjærestene jeg fortalte det til ble usikre etter hvert og det ble en greie. Har lært nå, holder kjeft. Jeg er uansett 100% monogam i forhold og min fortid betyr virkelig ingenting.

Anonymkode: a2101...5fa

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.6.2025 den 12.46):

Jeg dater og det ser fint ut. Har hatt fire dater nå og vi har ligget sammen. Jeg bekymrer meg over noe.

For noen få år siden, mens jeg studerte, hadde jeg et kort seksuelt forhold med en annen jente. Ikke noe forhold, bare noen få møter med sex en kort høst. Det var fint, jeg er glad for å ha erfart det, men det er ikke noe jeg tenker skal skje igjen. Jeg har aldri hatt noen følelsesmessig greie med samme kjønn, dette var nysgjerrighet og utforskning.

Det er kontekst. Spørsmålene er da:

• Skal en kommende kjæreste få vite om det?
  • Er dette noe som han vil tenke er en potensiell dealbreaker, slik at jeg tar med meg uærlighet inn i det som utvikler seg til et forhold?
  • Eller - er dette en del av min historie, akkurat som han har sin, og som vi ikke har noe krav på å få vite noe om?

Jeg lurer på hva jeg ville tenkt dersom han hadde hatt en homoseksuell relasjon for noen år siden. For det er vel det samme - eller? Jeg er ikke sikker på det heller.

Hvorfor snakke om det i det hele tatt? La historie være historie, legg det bak deg og ikke ta det med deg inn i et nytt forhold. La din nye kjæreste føle seg unik og ikke bare en ny erfaring i en lang rekke av diverse erfaringer. Det er ikke noe godt for en kjæreste å føle at du hele tiden sammenlikner han med tidligere erfaringer.

Anonymkode: 01fa9...2be

AnonymBruker
Skrevet

Jeg dater og det ser fint ut. Har hatt fire dater nå og vi har ligget sammen.

Da er du allerede for sent ute.

Anonymkode: d972e...7e3

Skrevet

Som kvinne vil jeg tro det stort dett er uproblematisk, menn er nok mye mindre dømmende på akkurst det feltet, eller kanskje rettere sagt; både kvinner og menn synes det er ‘ulekkert’ å tenke på partneren med andre menn.

Så tror jeg det også er noe med innrammingen her. Dette bør jo ikke komme som en ‘bekjennelse’ men som noe en eventuelt lufter når det passer, med positivt fortegn.

• Liker 1
Skrevet

Jeg dater og det ser fint ut. Har hatt fire dater nå og vi har ligget sammen. Jeg bekymrer meg over noe.

For noen få år siden, mens jeg studerte, hadde jeg et kort seksuelt forhold med en annen jente. Ikke noe forhold, bare noen få møter med sex en kort høst. Det var fint, jeg er glad for å ha erfart det, men det er ikke noe jeg tenker skal skje igjen. Jeg har aldri hatt noen følelsesmessig greie med samme kjønn, dette var nysgjerrighet og utforskning.

• Er dette noe som han vil tenke er en potensiell dealbreaker, slik at jeg tar med meg uærlighet inn i det som utvikler seg til et forhold?
  • Eller - er dette en del av min historie, akkurat som han har sin, og som vi ikke har noe krav på å få vite noe om?

Jeg lurer på hva jeg ville tenkt dersom han hadde hatt en homoseksuell relasjon for noen år siden. For det er vel det samme - eller? Jeg er ikke sikker på det heller.

Det er åpenlyst ingen fasit her TS, du må gjøre det som føles riktig for deg. Det er helt opp til deg om du ønsker å dele dette eller ikke. Ut ifra at dette er noe du reflekterer over så vil jeg gjette at du kanskje er en type som ikke liker å holde ting skjult og du har det bedre med deg selv om du deler. Jeg tror at de som ville unnlatt å fortelle om dette ikke hadde tenkt særlig mye på det, de fant det ikke spesielt nevneverdig å fortelle, og siden du derimot har reflektert rundt det tror jeg kanskje denne refleksjonen vil øke jo mer du knytter deg til kjæresten din. 

Hvis du velger å fortelle så vil jeg bare forberede deg på at kjæresten din kan reagere veldig ulikt det du kanskje hadde sett for deg. Det kan skape både utrygghet og usikkerhet men det kan også være han finner det pirrende og spennende og spør deg mye om hvem hun er, hva som skjedde, hva dere gjorde osv. det kan igjen gjøre noe med deg. Så hvis du velger å fortelle bør du også tenke over hva slags respons du kan få og hva du finner akseptabelt og ikke. Med det mener jeg at han skal ha rett til dine følelser og du har også rett til å sette noen grenser. Lykke til. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja, si det med én gang. 

Anonymkode: e866d...e13

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.6.2025 den 12.54):

Det hadde nok vært mye værre hvis kjønnene hadde vært byttet om, altså at du var en bi mann.

Min kjæreste har senere fortalt at når je fortalte henne at jeg hadde hatt sex med menn, ble hun så kåt at tærne krøllet seg.

I løpet av våre år sammen har vi opplevd en seksuell reise som neppe hadde skjedd om vi ikke begge var åpne om våre erfaringer, lyster og fantasier.

Å elske er å stille seg naken overfor den man elsker.

Skrevet

I dagens samfunn er det tydeligvis normen at man ikke forteller om seksuell fortid så da trenger du ikke det. 80% av kvinner er skeive så det hadde vært mer unormalt om du ikke var biseksuell. Menn flest liker at kvinner er bi mens kvinner flest virker å mislike at menn er det 

AnonymBruker
Skrevet

Slutt å lyve for dere selv og andre. Det handler ikke om sex. Det handler om legning. Det er stygt og feil å holde den skjult for en partner. 

AnonymBruker
Skrevet
Majer skrev (1 time siden):

80% av kvinner er skeive så det hadde vært mer unormalt om du ikke var biseksuell.

Vrøvl. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Altså, det kommer helt an på hva du vil med å dele den informasjonen.  Tenker du den vil være relevant for deres potensielle forhold? 
Hvordan du deler det vil også ha noe å si for hvordan det blir oppfattet. Vil du bare at forholdet skal kunne ha en åpen dialog om erfaringer og ønsker, så må du også kunne dele noe slikt. Hva tenker du om at mannen her kan oppfatte det som en invitasjon til mulige trekanter i fremtiden? Hva om han oppfattet det som at du kanskje vil få behov for en dame i fremtiden, at han ikke blir nok? 

Skal du dele det, så vær tydelig - ikke skap utrygghet. Om det ikke er relevant for deres forhold, er det heller ingen vits å dele det

Anonymkode: 252b2...814

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...