AnonymBruker Skrevet 19. juni 2025 #1 Skrevet 19. juni 2025 Har fått resept hos gynekolog tidligere når jeg var vært på time , nå trengte jeg nye, og sa måtte jeg betale kr 395 kr over vipps. Er det vanlig? Bet aldri for resepter jeg dårlig hos fastlege. Anonymkode: 82b2a...810
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2025 #2 Skrevet 19. juni 2025 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Har fått resept hos gynekolog tidligere når jeg var vært på time , nå trengte jeg nye, og sa måtte jeg betale kr 395 kr over vipps. Er det vanlig? Bet aldri for resepter jeg dårlig hos fastlege. Anonymkode: 82b2a...810 Helt vanlig hos spesialister ja. Sånn er det hos nevrologen min også f.eks. Anonymkode: a7b4c...d5d 1 2
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2025 #3 Skrevet 19. juni 2025 Det er nok vanlig ja. Gynekologen er vel privatpraktiserende? Er det noen grunn til at fastlegen ikke kunne fornye resepten? Så lenge den ligger inne på reseptformidleren, så skal fastlege kunne fornye den. Anonymkode: cfdb9...ab9 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2025 #4 Skrevet 19. juni 2025 Privatpraktiserende krever dessverre det. Jævlig griske da. Koster dem 1 minutt og ingen utlegg. Anonymkode: ac210...ee2
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2025 #6 Skrevet 19. juni 2025 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Privatpraktiserende krever dessverre det. Jævlig griske da. Koster dem 1 minutt og ingen utlegg. Anonymkode: ac210...ee2 Mja. Tar litt mer enn 1 minutt (slå opp journal, sjekke at vilkår fremdeles er tilstede og at det er en resept som kan/bør fornyes) , dokumentere i journal hvis resepten krever det. Krever oppkobling til Norsk Helsenett som ikke er gratis (https://www.nhn.no/medlemskap-i-helsenettet/vilkar-og-priser), og utstyr som ikke er gratis i innkjøp eller vedlikehold En advokat eller andre som driver sakkyndigarbeid hadde ikke jobbet gratis den heller. Anonymkode: 86a16...9ee 3 3
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2025 #7 Skrevet 19. juni 2025 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Mja. Tar litt mer enn 1 minutt (slå opp journal, sjekke at vilkår fremdeles er tilstede og at det er en resept som kan/bør fornyes) , dokumentere i journal hvis resepten krever det. Krever oppkobling til Norsk Helsenett som ikke er gratis (https://www.nhn.no/medlemskap-i-helsenettet/vilkar-og-priser), og utstyr som ikke er gratis i innkjøp eller vedlikehold En advokat eller andre som driver sakkyndigarbeid hadde ikke jobbet gratis den heller. Anonymkode: 86a16...9ee Ok da. 0.0000001 ører ekstra for abonnement og tastaturet og strømmen de bruker på det. Men selvfølgelig skal de ha rikelig betalt for de få mentale evner de bruker på å trykke på fem taster. Anonymkode: ac210...ee2
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2025 #8 Skrevet 19. juni 2025 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ok da. 0.0000001 ører ekstra for abonnement og tastaturet og strømmen de bruker på det. Men selvfølgelig skal de ha rikelig betalt for de få mentale evner de bruker på å trykke på fem taster. Anonymkode: ac210...ee2 Hvor mye hadde du tenkt var ok betaling til en advokat som skrev en formell erklæring til deg? Som drev sin egen bedrift hvor det må betales leie og vedlikehold, drift av datasentral med sikre systemer innenfor strenge rammer og krav til arkiv, formell godkjenning og tillatelser, krav til revisor, osv osv. Det handler ikke bare om resepten, det handler om at dette er en bedrift som må ha inntekter for å eksistere, og da må varene de selger ha en pris. Veldig få som jobber gratis her i verden. Anonymkode: 86a16...9ee 3
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2025 #9 Skrevet 19. juni 2025 Det er standard egenandel hos spes.helsetjenesten (offentlig) også. Etter hvert får man frikort og slipper unna resten av året. Ganske grei løsning egentlig, normal timepris hos en del av disse aktørene er LANGT mer enn vi betaler i egenandel. Anonymkode: aa986...cd1 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2025 #10 Skrevet 19. juni 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er nok vanlig ja. Gynekologen er vel privatpraktiserende? Er det noen grunn til at fastlegen ikke kunne fornye resepten? Så lenge den ligger inne på reseptformidleren, så skal fastlege kunne fornye den. Anonymkode: cfdb9...ab9 Fastlegen henviste meg til gyn som hadde skrevet den ut. Fastlege er mindre dyktig på gyn ting Anonymkode: 82b2a...810
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2025 #11 Skrevet 19. juni 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Bet? Anonymkode: 80e43...8fc Ja, for respet. Les teksten da!! (Seriøst, folk burde virkelig lese over før de publiserer innlegg.) Anonymkode: 6f7b5...e19 2
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2025 #12 Skrevet 19. juni 2025 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Bet? Anonymkode: 80e43...8fc Du forsto ikke forkortelsen ut av konteksten? Forstod du noe i det hele tatt da? Eller hva trodde du? At det var gambling det var snakk om? Anonymkode: ac210...ee2
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2025 #13 Skrevet 19. juni 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja, for respet. Les teksten da!! (Seriøst, folk burde virkelig lese over før de publiserer innlegg.) Anonymkode: 6f7b5...e19 Så dårlig som du skriver er det faktisk ganske vanskelig å skjønne hva du mener. Anonymkode: 96319...a8b 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2025 #14 Skrevet 19. juni 2025 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er standard egenandel hos spes.helsetjenesten (offentlig) også. Etter hvert får man frikort og slipper unna resten av året. Ganske grei løsning egentlig, normal timepris hos en del av disse aktørene er LANGT mer enn vi betaler i egenandel. Anonymkode: aa986...cd1 Dette er ikke standard egenandel hos en avtalespesialist nei. Langt i fra. Men hva private uten avtale med helseforetaket tar, det er en annen sak. Frikort dekker heller ikke denne typen betaling hos spesialist der spesialisten ikke har avtale med helseforetaket. TS, du får høre med fastlegen om hen kan skrive resepten til deg. Anonymkode: d70ff...dbc
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2025 #15 Skrevet 19. juni 2025 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Så dårlig som du skriver er det faktisk ganske vanskelig å skjønne hva du mener. Anonymkode: 96319...a8b De siterer jo bare TS (med litt ironisk snert), så det er ikke den du siterer som skriver dårlig. Anonymkode: eeff1...b58
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå