AnonymBruker Skrevet 19. juni #1 Skrevet 19. juni Lurer på om det er innafor å gi et kort og en gave/oppmerksomhet til avdelingen barnet mitt går på? Vi fikk ikke noe interesse fra de andre foreldrene på dette, men vi synes avdelingens ansatte har vært helt fantastiske gjennom disse årene med vårt barn. Så ønsker derfor å skrive et hyggelig kort med god sommer, og samtidig gi dem en liten oppmerksomhet (f.eks fin konfekteske) de evt kan ha stående på pauserommet. Er dette innafor? ☺️ Må spørre her om noen vet da jeg ikke aner om de ansatte har lov til å ta imot «gave» fra foreldre med barn. Anonymkode: 8ab1b...9f0 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni #2 Skrevet 19. juni Jeg tenker å gjøre akkurat det samme. Ansatte i kommunen der jeg bor har lov til å ta imot gaver av en «symbolsk sum» som jeg har forstått det. Typ et par hundre kroner eller så. Du kan ikke gi en ansatt arven din liksom, men du kan gi en blomsterbukett, konfekteske eller så. jeg jobber på et sykehjem og det hender seg ofte at pårørende gir blomster eller sjokolade til avdelingen Anonymkode: d8fa6...10c 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni #3 Skrevet 19. juni Så hyggelig 😊 Jeg jobber selv om lærer i småskolen, og det hender jeg får en gave i form av f.eks. sjokolade før sommerferien fra enkelte foreldre. Setter stor pris på det, og kommer til å gjøre det samme selv når barnet mitt etterhvert begynner i barnehage og på skole. Jeg personlig setter mest pris på gaver som kan spises eller drikkes - kopper, pyntegjenstander osv. har jeg ikke bruk for på samme måte. Anonymkode: 6349f...270 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni #5 Skrevet 19. juni Ja selvsagt, jeg har gjort det selv og det har bare vært positivt. Anonymkode: 7d836...170
AnonymBruker Skrevet 19. juni #6 Skrevet 19. juni Selvsagt er det greit! har gjort dette til alle ansatte på avdelingene barna mine har gått på. Ja, de får lønn, men å gi folk man mener gjør en skikkelig god jobb en liten oppmerksomhet er jo bare koselig. (Også kan de som mener de ansatte får lønn, så derfor skal man ikke gi noe - bare mene dette). Anonymkode: 3d48c...b59 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni #8 Skrevet 19. juni Da jeg jobbet i barnehage, for mange år siden, fikk jeg blomster og litt annet fra noen av barna. Det var så hyggelig. Anonymkode: 46c4e...aac 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:05 #9 Skrevet torsdag kl 18:05 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Nei,de får lønn. Anonymkode: 3dd1e...1c4 🙄 Anonymkode: 369a7...d13 2 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:11 #10 Skrevet torsdag kl 18:11 Hos oss går alle foreldrene på avdelingen sammen og gir en felles gave til de ansatte. Til jul og sommer. De tar vare på det mest verdifulle vi har og fortjener en ekstra påskjønnelse. Anonymkode: d9b6b...387 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:19 #11 Skrevet torsdag kl 18:19 Jeg er faglærer på vgs, og slikt er veldig sjelden. Jeg strekker meg langt i jobben og gjør mer enn man kan forvente og forlange, så det hadde vært koselig med en liten oppmerksomhet, som et kort, en hyggelig melding, en liten sjokolade eller en blomst. Det handler ikke om at jeg ønsker meg noe verdifullt, for som alle skriver får jeg lønn (selv om jeg strekker meg ut over det jeg er lønnet for), men et snev av takknemlighet hadde vært fint. Anonymkode: 7ce8d...35c 1 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:21 #12 Skrevet torsdag kl 18:21 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): 🙄 Anonymkode: 369a7...d13 De får faktisk det. Anonymkode: 3dd1e...1c4
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:22 #13 Skrevet torsdag kl 18:22 Det er bare tull. Anonymkode: c527c...3ec 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:24 #14 Skrevet torsdag kl 18:24 Absolutt innafor! Spesielt kort der du setter ord på hva du setter pris på og hva personalet har betydd for ditt barn er veldig fint å få (selv om sjokolade til pauserommet heller ikke er feil 😊). Anonymkode: 48c83...bdf 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:26 #15 Skrevet torsdag kl 18:26 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Nei,de får lønn. Anonymkode: 3dd1e...1c4 Du tipser vel aldri når du spiser ute heller da.. Eller, du spiser sannsynligvis aldri ute for det er mat i kjøleskapet. Anonymkode: 166b2...aea 4
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:27 #16 Skrevet torsdag kl 18:27 Bare koselig det! Anonymkode: 4c50c...40e
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:27 #17 Skrevet torsdag kl 18:27 Her fikk de ansatte noe fra FAU så jeg vippset bare penger dit. Men vet faktisk ikke hva de fikk da 😄 Anonymkode: cfc15...a02
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:28 #18 Skrevet torsdag kl 18:28 Setter veldig stor pris på en god håndkrem eller sjokolade. Det er en jobb hvor man desverre settes veldig liten pris på av arbeidsgiver (ikke styrer, men av staten), det gjenspeiles i økte krav uten tilsvarende økt lønn og uten økt bemanning. Anonymkode: 166b2...aea 2
Anjatapinjata Skrevet torsdag kl 19:44 #19 Skrevet torsdag kl 19:44 Takk for gode svar😊 Det er både damer og menn på avd, tenkte kanskje en blomst, og en mamma ønsker å bake. Så tenker jeg å skrive et personlig kort til hver av de ansatte på avd? Har vært så veldig glad i barnehagen, og synes de fortjener å få en liten påskjønnelse for den flotte jobben de gjør for oss og barna våre🥰 4
AnonymBruker Skrevet fredag kl 07:14 #20 Skrevet fredag kl 07:14 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Du tipser vel aldri når du spiser ute heller da.. Eller, du spiser sannsynligvis aldri ute for det er mat i kjøleskapet. Anonymkode: 166b2...aea Tips er vanlig i restauranten,ikke i barnehagen. Så sammenligning er ikke relevant. Anonymkode: 3dd1e...1c4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå