AnonymBruker Skrevet torsdag kl 08:20 #1 Skrevet torsdag kl 08:20 Tidligere var folk flest ikkje så mobile som idag, og det var vanleg å finne seg en partner lokalmiljøet, og kanskje var det en barndomsvenn, eller en som gikk på same klassen på skolen. Det at begge partnere hadde en forankring i lokalmiljøet førte til at de hadde mange felles venner, og kulturen var felles. Det at begge partnere hadde en rekke felles intresser utenfor hjemmet virket utvilsamt forebyggende på samholdet /samlivet. Så undres på om det fortsatt du og din partner kjente hverandre fra før, og dere begge er fra same bygda, miljøet om om det har betydd noe for dere. Anonymkode: 147a1...684
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 08:36 #2 Skrevet torsdag kl 08:36 Min første mann møtte jeg da jeg hadde reisejobb innen olje/gass. Vi var gift i en del år og fikk to barn. Etter skilsmissen møtte jeg min nåværende mann ute på byen, vi hadde ingen felles venner men endte opp på samme bord ved et utested via via venner Anonymkode: 5803d...c21
SPOCA Skrevet torsdag kl 08:52 #3 Skrevet torsdag kl 08:52 Nei, vi kjente ikke hverandre fra før, men vi er vokst opp ikke så langt unna fra hverandre. Vi har derfor mange av de samme referansepunktene, selv om vi ikke er vokst opp sammen.
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 09:00 #4 Skrevet torsdag kl 09:00 Jeg er sånn delvis slik som eksempelet i hovedinnlegget, men ikke helt. Vi kjente hverandre ikke i det hele tatt i barndommen eller ungdommen, og møttes for første gang i voksen alder. Vi bor i og kommer fra samme lille by, men hadde tatt universitetsutdannelse andre steder og vært i hver våre langvarige forhold før vi traff hverandre på en fest hos felles bekjente. Vi hadde veldig mange felles bekjente, men vi vanket ikke i nøyaktig samme miljø. Det at han er 7 år eldre enn meg gjorde også sitt: vi har aldri gått samtidig på noen skole, og vi har ikke de samme barndomsvennene. Jeg visste derimot godt hvem de to yngre søsknene hans var, pga en felles fritidsaktivitet. Jeg visste bare ikke at de hadde en eldre bror. Anonymkode: 6350e...cc7 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 09:01 #5 Skrevet torsdag kl 09:01 Nei, mannen min er ikke en gang fra Norge så ingen koblinger mellom oss før vi traff hverandre helt tilfeldig. Anonymkode: 7d860...dbd 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 09:06 #6 Skrevet torsdag kl 09:06 Nei, min er ikke fra samme bydel, by eller land. Fortrekker det slik, så det ikke blir krangel om venner eller nærbutikken i etterkant 👌 Anonymkode: 256c5...32b 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 09:16 #7 Skrevet torsdag kl 09:16 Kona og jeg er vokst opp ganske nærme hverandre. Har mange felles bekjente, f.eks folk som hun gikk på barne og ungdomsskole med, har jeg gått på VGS med, og omvendt. Men vi hadde aldri møtt hverandre før, og møttes på nettet på gamle "SprayDate" for over 20 år siden. Det viste seg også at fedrene våres hadde vært kollegaer i åresvis da vi var barn, uten at vi visste om hverandre, og min mor og besteforeldre hadde vært naboer til konas tante og onkel i flere år da moren min var tenåring. Så man kan vokse opp på samme sted, ha masse felles bekjente, men aldri ha møttes, før man ved en tilfeldighet gjør det Anonymkode: 42c5b...a74 4
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 09:35 #8 Skrevet torsdag kl 09:35 Vi var venner fra vi var i tenårene og ble etter mange år sammen. Bor i by og ikke i bygd. Vi er i slutten av 20-årene. Anonymkode: ead76...434
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 09:38 #9 Skrevet torsdag kl 09:38 Nei. Men det er tilfelle for mange (av de relativt få) barndomsvennene jeg har som ble igjen i småbygda. Anonymkode: f80e5...76e
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 09:45 #10 Skrevet torsdag kl 09:45 Nei. Traff hverandre helt tilfeldig tidlig i 20-årene. Han matcher meg mye bedre enn noen jeg møtte hjemme, med samme interesser, tilsvarende utdannelse, og verdier. Vi er fra vidt forskjellige steder. Så det har vært en fantastisk reise. Som har inneholdt mye mer enn å være stuck i hjembygda med det samme, gamle. Anonymkode: 4f5ad...0fb 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 09:54 #11 Skrevet torsdag kl 09:54 Nei, han er fra en annen bygd, ikke så altfor langt i fra, og 10 år eldre enn meg. Nokså like verdier og oppvekst, bortsett fra at han vokste opp 10 år før meg, hadde hjemmeværende mor, og far som var bonde. Litt mer gammeldags med andre ord. Interessene våre er ikke særlig like, heller ikke venner, selv om vi omgås hverandres venner. Men det har aldri vært noe problem. Anonymkode: 47d98...612
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 09:58 #12 Skrevet torsdag kl 09:58 Foreldrene hans var gode venner med tanta og onkelen min. Fedrene våre var kollegaer. Han ble bestevenn med broren min i tenåra, men vi møttes faktisk ikke før de hadde vært venner i ca 7 år. Da vi møttes gikk alt veldig fort, samboere etter to måneder (!!). Fortsatt sammen 20 år etter, så noe har vi gjort riktig. ❤️ Anonymkode: 6cd7d...6ef
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 10:01 #13 Skrevet torsdag kl 10:01 Møttes som studenter og flytta til en by der ingen av oss var fra. ikke bekjente fra oppveksten, men siden vi studerte sammen har vi mange av de samme vennene derfra.   Anonymkode: ea14c...04b
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 10:05 #14 Skrevet torsdag kl 10:05 Nei, vi er fra motsatt ende av landet. Møttes på byen tilfeldig, og har vært sammen siden da Anonymkode: dc0bf...bb8 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 10:16 #16 Skrevet torsdag kl 10:16 Nei, hun kommer fra den andre siden av jordkloden. Jeg flyttet dit pga oljejobb og møtte henne der. Anonymkode: 893bf...1e5 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 16:14 #17 Skrevet torsdag kl 16:14 Nei, det er både 7 års aldersforskjell og geografisk forskjell, så vi møttes nok aldri når jeg var ung, som jeg kjenner til 🙂 Såfall var vi på veldig ulikt sted i livet så da husker jeg han ikke. Anonymkode: a3dd7...2fa
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 16:23 #18 Skrevet torsdag kl 16:23 Nei, vi er oppvokst på ulike steder, og jeg har i tillegg flyttet mye rundt i barndommen. Da vi traff hverandre bodde vi tilfeldigvis i 10min gåavstand fra hverandre. Anonymkode: 190b8...80c
Hyoscyamus Skrevet torsdag kl 16:24 #19 Skrevet torsdag kl 16:24 Nei, han kommer fra en annen verdensdel, og havnet i Skandinavia på grunn av studier Har veldig vanskelig for å se for meg at jeg skal bli sammen med noen som kommer fra samme (bittelille tett)sted som meg.. Men så har jeg bodd i Oslo i 20 år også. Ville sikkert tenkt annerledes om jeg hadde forblitt på bygda. Søsteren min bor der ennå og er gift med en hun ble kjent med på ungdomsskolen. 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 16:36 #20 Skrevet torsdag kl 16:36 Mange har nok funnet sin utvalgte igjennom felles bekjente eller på bygdadanser på samfunnshuset som ble arangert jevnleg rundt om i hver en bygd tidligere. Brukbilen ble gjerne eit fast tilholdsted hos mange ungdomer ettersom det ikkje var akseptert å bo saman før en ble gift. Det var ingen kulturkollisjoner, og paret hadde kanskje kjent hverandre Anonymkode: 147a1...684
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå