AnonymBruker Skrevet 19. juni #1 Skrevet 19. juni Vi har forhandlet oss med mye slit fram til en rente som er overkommelig. Under snittet men ikke i nærheten så god som de avgjørende kundene. Fordi vi er i siste kvartal av lånet. Vil det lille forspranget på 1% vi har kjempet for stå i ro samtidig som kunder i samme bank med høyere rente vil merke en lette? Anonymkode: 13cd6...978
AnonymBruker Skrevet 19. juni #2 Skrevet 19. juni Det er ingen automatikk i at renten blir satt ned. Hvis dere har en særlig god avtale kan du nok forvente at den ikke blir automatisk satt ned.. Anonymkode: bf389...16f 2
Eric_B Skrevet 19. juni #3 Skrevet 19. juni Opp til dere det. De beste bankene setter ned iht rentebanen til NB på alle kunder. Men det er langt fra alle som gjør det så her er det bare å følge med. Dere har jo uansett den gode renten på 1% bedre enn andre som du sier, så om det er et forsprang eller ikke vet jeg ikke helt hvor relevant er.
NakenPanda Skrevet 19. juni #4 Skrevet 19. juni Det tar dog 6 uker effektivt selv om de setter ned renten i dag, så tar litt tid, blir sikkert mellom 0,15 og 0.25 fra banken selv om rentemarginen til storbankene er på all time high.
Elle Melle Skrevet 19. juni #5 Skrevet 19. juni Man får bare det man ber om, med mindre man er i en bank som behandler alle likt. Å hente inn tilbud fra andre banker jevnlig er lurt. Får man noe bedre et annet sted, bruker man tilbudet til å enten forhandle med egen bank eller flytte lånet. 1
newman01 Skrevet 19. juni #6 Skrevet 19. juni NakenPanda skrev (9 minutter siden): Det tar dog 6 uker effektivt selv om de setter ned renten i dag, så tar litt tid, blir sikkert mellom 0,15 og 0.25 fra banken selv om rentemarginen til storbankene er på all time high. Det er krav om 6 ukers varslingsplikt for renteendring som er til ugunst for kunde. Banken kan senke renta på boliglån på timen uten å bryte varslingsplikten. 1
NakenPanda Skrevet 19. juni #7 Skrevet 19. juni (endret) newman01 skrev (14 minutter siden): Det er krav om 6 ukers varslingsplikt for renteendring som er til ugunst for kunde. Banken kan senke renta på boliglån på timen uten å bryte varslingsplikten. Normalt bare for nye kunder, så skjer neppe DNB i dag: Nye satser gjelder fra 20. juni for nye boliglån og innskudd, og fra 25. august for eksisterende lån og innskudd. Endret 19. juni av NakenPanda
AnonymBruker Skrevet 19. juni #8 Skrevet 19. juni Når vi forhandlet lavere rente på vårt lån, fikk vi beskjed om at vi selv måtte følge med og kreve redusert rente når renten ble satt ned i banken, fordi det ikke ble satt ned automatisk på de som hadde lavere rente. Om det er likt i alle banker vet jeg jo ikke. Anonymkode: a4224...1be
AnonymBruker Skrevet 19. juni #9 Skrevet 19. juni Min erfaring med forhandlet rente er at den ikke justeres ned hvis renta går ned. Så du kan forvente at den forskjellen forsvinner eller blir mindre enn før. Anonymkode: 120c5...001
AnonymBruker Skrevet 19. juni #10 Skrevet 19. juni Jeg har forhandlet rente med banken. Og jeg får automatisk satt ned renta med 0,25 nå. Men banken min justerer alle sine renter opp til 0.25% Jeg er vist en god kunde med veldig god sikkerhet, så jeg har klart å forhandle meg til veldig god rente. Så det varierer nok fra bank til bank Anonymkode: f6c41...b09
AnonymBruker Skrevet 19. juni #11 Skrevet 19. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har forhandlet rente med banken. Og jeg får automatisk satt ned renta med 0,25 nå. Men banken min justerer alle sine renter opp til 0.25% Jeg er vist en god kunde med veldig god sikkerhet, så jeg har klart å forhandle meg til veldig god rente. Så det varierer nok fra bank til bank Anonymkode: f6c41...b09 Hva er en veldig god rente? Anonymkode: ca219...27a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå