Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen solskinnshistorier der ute?

Jeg har så mange røde flagg hos mannen nå når det gjelder en kollega. Jeg har konfrontert han, vi har snakket om det, og han nekter bastant på at han har gjort noe galt. Jeg vil så gjerne tro på han, men jeg klarer ikke helt å legge det fra meg. 

🚩 Han har fått ny hobby (i nærområdet, så jeg tviler ikke på at han er ute og gjør det han skal, men denne kollegaen har også samme hobby..)

🚩 Deltar MYE på sosiale ting på jobb (vi har to små barn)

🚩 Vært på flere jobbsamlinger med overnatting hvor hun også har vært (de har jobbet sammen i flere år, men det er først de siste månedene han plutselig har begynt å nevne henne hyppig med navn)

🚩 Han tar med seg telefonen hvor enn han går, om det er på do, i dusjen osv. (dette har han forsåvidt gjort mer eller mindre hele tiden, men det er selvsagt ekstra betenkelig nå når jeg mistenker at det er noe ugler i mosen)

🚩 Han er «fraværende» på hjemmebane; melder seg ut, sitter heller på mobilen når han kommer hjem fra jobb enn å være med barna. 

🚩 Vært mye sur på både barna og meg i det siste, kan bli forbannet for ting han tidligere brydde seg lite om. 

🚩 Han har byttet kode på telefonen - dette bekymrer meg aller mest, og jeg har per idag ikke konfrontert han med dette da jeg syns det er ubehagelig å måtte forsvare hvordan jeg oppdaget det, selv om det var helt tilfeldig at jeg skulle sjekke hva klokka var da telefonen lå til lading. Så da at han hadde endret fra firesifret til sekssifret kode… Han har telefon via jobb - kan det være en helt legit grunn for at han har måttet endre den ifbm. en sikkerhetsoppdatering f.eks.? 

Vi er ikke på en god plass i forholdet akkurat nå, så sånn sett ville det vært «naturlig» at han syns det var lettere å gjøre noen krumspring nå.. Men han mener bestemt at han ikke har vært utro, at han aldri ville gjort det og at det er meg han er sammen med, og meg han elsker. Samtidig mener han at vi har sklidd litt fra hverandre den siste tiden (fordi vi visstnok ikke har noen felles interesser, men det har vi heller aldri hatt på de 15 årene vi har vært sammen…). Jeg har gitt han klar beskjed om at jeg heller vil vite om han har gjort/kommer til å gjøre noe, enn å bli ført bak lyset.. 

Vet jeg antakelig blir møtt med flere dårlige historier her nå, men jeg vil gjerne ha noen solskinnshistorier - hvis de finnes, og hva som fikk dere på andre tanker/hjalp dere å komme dere over kneika - både med egne tanker, og evt. forholdet i seg selv.

Anonymkode: 936bb...071

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen hverken solskinns- eller regnværshistorie her, men har opplevd utroskap. 

Men, ville gjerne kommentere litt på de røde flaggene dine. 

Dette med koden: dette kan absolutt ha med jobben å gjøre. Sikkerhet på arbeidsplassen blir sterkere og sterkere og jeg også må ha kode på telefonen fordi det er jobbtelefon. Kan lett se for meg at det kan komme krav om lengre kode f.eks - vi har fått innstramminger på passord på PC. Så selv om dette kan indikere ugler i mosen, så er det ikke et klart/"sikkert" tegn.

Alle de andre røde flaggene dine kan også bety at noe er på ferde med en kollega - eller bety noe helt annet. Det er helt umulig å si. 

Hvordan han oppfører seg ift hobbyen synes jeg er litt avgjørende. Utøves hobbyen samtidig med kollegaen? Er hobbyen helt utypisk han (ting han har vært negativ til tidligere?) Eller er hobbyen noe han har snakket om og vært interessert i tidligere? Vil det være naturlig at du blir med og ser på innimellom? Snapper han fra hobbyen, og er normalt åpen om den? Eller er han avvisende og ønsker ikke at du viser en vanlig sunn interesse? 

At han er irritert kam bero på mange ting, kan like gjerne være sliten, problemer på jobb han ikke ønsker å snakke så mye om f.eks.

Ofte er de virkelige røde flaggene at den utroe endrer bruksmønster med telefon, mer forfengelig (steller seg mer, parfyme, bryr seg om hår, skjegg etc), og overtidsarbeid uten å gi lyd fra seg undervegs - gitt at man tidligere har pleid å sende en snap mens man jobber overtid da selvsagt.

Generelt synes jeg ikke dine røde flaggene tydelig peker mot utroskap. Men ingenting kan noengang avvises. Jeg ble utsatt for utroskap uten at det var noen tegn i det hele tatt.

Anonymkode: 439b6...ba5

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Glemte: Jeg har slitt med tankekjør og dårlig selvbilde. Og det er virkelig slik at hvis man først begynner å få en dårlig følelse, så tolkes alt i det bildet - og blir et rødt flagg og en bekreftelse på at her er det noe. Spøkelser på høylys dag. 

Vanskelig dette med han. Dere erkjenner at det er litt tøft nå, og han avviser kategorisk at det er noe. Hva med å ta en prat om hva dere kan gjøre for å skli mer sammen igjen? Og jobbe med eget forhold istedet for å analysere han og se etter tegn? Det blir ofte selvoppfyllende profetier - i den forstand at alt han gjør tolkes som et tegn på... 

Jeg tenker jo slik at om han ønsker å jobbe for forholdet - og faktisk gjør innsatsen, så er det mindre sannsynlig at han er utrolig hvert fall. Men det betyr selvsagt at du må gjøre en innsats også - inkludert å kanskje vise interesse for hans hobbyer/interesser selv om det ikke treffer blink hos deg.

Anonymkode: 439b6...ba5

AnonymBruker
Skrevet

#2 og #3: Tusen takk for at du tok deg tid til å lese og svare ♥️ Det var litt dette jeg trengte å høre, tror jeg.

Jeg vil jo gjerne tro på han, men har nok kjørt meg litt fast i et tankekjør hvor jeg antakelig overtenker hver minste lille ting og til slutt krisemaksimerer litt. I natt har jeg ligget og kvernet på dette med koden, og følte meg nærmest desperat for å komme meg inn på den telefonen, selv om jeg ikke er en naturlig «telefonsnoker». 

Vi fikk snakket godt og lenge når jeg konfronterte han med dette, og snakket om hva vi må gjøre for å styrke forholdet, og hva hver av oss trenger fra hverandre. For vi er liksom på en plass nå hvor vi enten må finne ut av ting, prate med noen - ellers er det ikke mer liv laga. Ingen av oss kan fortsette slik ståa er/har vært nå de siste månedene. Så vi forsøker absolutt å ta tak i det ♥️

Angående hobbyen: Den utøves ikke sammen med kollegaen på fritiden. Men de har deltatt på arrangementer i jobbsammenheng knyttet til denne hobbyen. Han har ikke vist nevneverdig interesse for dette tidligere, men det er jo en naturlig hobby å holde på med for å holde seg i form forsåvidt, så sånn objektivt sett er det nok ikke noe å tenke på, men klart jeg føler på at han liksom har en felles interesse/mer til felles med henne (i tillegg til jobb), og ikke meg, på en måte. Jeg skal erkjenne det at jeg har vist lite interesse for hans engasjement, men det handler nok mye om at jeg da er enda mer stuck med barn og hjem - og at han hele tiden står fritt til å holde på med lange arbeidsdager, sosiale ting på jobb, denne hobbyen og alt annet. Han mener jeg også bør få meg en hobby så jeg kommer meg litt ut av huset - ikke for hans del, men for min egen del. Og det er fair det, men problemet er jo at jeg vet ikke når jeg skal få tiden til å prioritere meg selv, når jeg i tillegg til jobb som oftest må ta meg av barn, hus og hjem, handling og middagslaging, fordi han mer eller mindre har frie tøyler til å gjøre andre ting. Men det er jo disse tingene vi må jobbe med fremover - finne en sunnere balansegang, og han må kanskje innfinne seg med at han ikke trenger å være med på alt som skjer hele tiden. 

Har ikke registrert at han har blitt mer forfengelig eller at bruksmønsteret på telefonen har endret seg nevneverdig - det er som regel uproduktiv glaning på diverse reels/youtubevideoer han bruker tiden sin på. Men det plinger jo stadig i form av meldinger/snaps/teams/messenger. Hva som er jobbrelatert eller privat har jeg liten oversikt over.

Tar til meg det du skriver, og setter veldig pris på resonnementet ditt ♥️ Vi har mye forbedringspotensiale å jobbe med, så om vi klarer å jobbe med det slik vi har snakket om, så tenker jeg at det vil løse mye. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har så mange røde flagg hos mannen nå når det gjelder en kollega. Jeg har konfrontert han, vi har snakket om det, og han nekter bastant på at han har gjort noe galt. Jeg vil så gjerne tro på han, men jeg klarer ikke helt å legge det fra meg. 

🚩 Han har fått ny hobby (i nærområdet, så jeg tviler ikke på at han er ute og gjør det han skal, men denne kollegaen har også samme hobby..)

🚩 Vært på flere jobbsamlinger med overnatting hvor hun også har vært (de har jobbet sammen i flere år, men det er først de siste månedene han plutselig har begynt å nevne henne hyppig med navn)

🚩 Han tar med seg telefonen hvor enn han går, om det er på do, i dusjen osv. (dette har han forsåvidt gjort mer eller mindre hele tiden, men det er selvsagt ekstra betenkelig nå når jeg mistenker at det er noe ugler i mosen)

🚩 Han er «fraværende» på hjemmebane; melder seg ut, sitter heller på mobilen når han kommer hjem fra jobb enn å være med barna. 

🚩 Vært mye sur på både barna og meg i det siste, kan bli forbannet for ting han tidligere brydde seg lite om. 

🚩 Han har byttet kode på telefonen - dette bekymrer meg aller mest, og jeg har per idag ikke konfrontert han med dette da jeg syns det er ubehagelig å måtte forsvare hvordan jeg oppdaget det, selv om det var helt tilfeldig at jeg skulle sjekke hva klokka var da telefonen lå til lading. Så da at han hadde endret fra firesifret til sekssifret kode… Han har telefon via jobb - kan det være en helt legit grunn for at han har måttet endre den ifbm. en sikkerhetsoppdatering f.eks.? 

Vi er ikke på en god plass i forholdet akkurat nå, så sånn sett ville det vært «naturlig» at han syns det var lettere å gjøre noen krumspring nå.. Men han mener bestemt at han ikke har vært utro, at han aldri ville gjort det og at det er meg han er sammen med, og meg han elsker. Samtidig mener han at vi har sklidd litt fra hverandre den siste tiden (fordi vi visstnok ikke har noen felles interesser, men det har vi heller aldri hatt på de 15 årene vi har vært sammen…). Jeg har gitt han klar beskjed om at jeg heller vil vite om han har gjort/kommer til å gjøre noe, enn å bli ført bak lyset.. 

Vet jeg antakelig blir møtt med flere dårlige historier her nå, men jeg vil gjerne ha noen solskinnshistorier - hvis de finnes, og hva som fikk dere på andre tanker/hjalp dere å komme dere over kneika - både med egne tanker, og evt. forholdet i seg selv.

Aldri opplevd at mine mistanker er feil desverre. 

Anonymkode: 7bc9b...cdb

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Kode på telefon må jeg bytte ca hver andre mnd så det er iallfall noe. Spørs hva han jobber med er ikke sånn på alle arbeidsplasser.

AnonymBruker
Skrevet

Eksen hadde vissnok en magefølelse som aldri tok feil. Allikevel tok hun feil når hun beskyldte meg for å være utro. 

Anonymkode: 04419...841

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke bare snakke med han da? Hadde jeg hatt slike mistanker hadde jeg satt meg ned med mannen og fortalt at jeg var usikker og trengte bekreftelse. Han hadde garantert da gått gjennom telefonen sin sammen med meg og så hadde vi snakket om disse tingene og sett om det bare var jeg som var overfølsom, og i såfall hva vi sammen kan gjøre med det, eller om han har gjort noe (ikke nødvendigvis utroskap mens feks være fraværende) og hva vi kunne gjort det med. Vi snakker om alle våre usikkerheter, problemer og utfordringer så jeg ville startet der. 

Anonymkode: 2068c...834

AnonymBruker
Skrevet

Tja. Har ikke en solskinnshisotrie men en skikkelig dritthistorie. 

I min jobb er vi forpliktet til å sikre PC og telefon. Dette har blitt veldig vanlig. I min jobb reiser jeg en del på ulike ting. I min jobb kan det variere hvem jeg jobber i prosjekt med. 

Min tidligere partner beskyldte meg ofte for utroskap og presset på og mistenkeliggjorde veldig mye av hva jeg foretok meg. Det ble mye krangel. Vi hadde i mange år et svært dårlig forhold, og jobben kunne være veldig krevende. Jeg var i store perioder deprimert og hadde ingen steder å vende meg. 

Etter veldig mange år gikk jeg ut av det forholdet. Heldigvis.

Jeg har aldri vært utro.... aldri.. Ikke så mye som et kyss, eller flørt på chat eller en jobb-flørt. 

Anonymkode: 8bfa1...0f0

• Hjerte 2
Skrevet

Har han en forståelse av at han har mer frihet enn deg? At du gjør så mye på hjemmebane at du ikke bare kan starte med en ny hobby?

Jeg ser masse røde flag i det du beskriver. Det eneste er at du sier han ofte snakker om henne eller nevner henne. Det vil jeg ikke si er ett rødt flag, heller det motsatte.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Hannabanna skrev (1 minutt siden):

Har han en forståelse av at han har mer frihet enn deg? At du gjør så mye på hjemmebane at du ikke bare kan starte med en ny hobby?

Jeg ser masse røde flag i det du beskriver. Det eneste er at du sier han ofte snakker om henne eller nevner henne. Det vil jeg ikke si er ett rødt flag, heller det motsatte.

Veldig god observasjon! 👍

Skrevet

Det kan være utroskap, eller rett og slett at han uavhengig av andre damer vil ut.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har blitt både mistenkt for og beskyldt for å være utro, uten at jeg har vært det. Magefølelsen skal man være forsiktig med.. 

Han KAN jo bare ha fått seg en ny skikkelig god venn på jobb. Og ja, han kan jo også være betatt av denne personen, ha litt avstandscrush. Jeg tror nok det er mye vanligere enn folk liker å tenke på. At man bare har et godt øye til noen rett og slett, liker å være rundt dem. Jeg ville nesten blitt mer bekymret om han sluttet å snakke om henne... 

Anonymkode: e7811...910

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Hannabanna skrev (6 minutter siden):

Dette er dessverre veldig vanlig dersom man er betatt, særlig ved emosjonell utroskap - før det blir fysisk. Man tenker på dem konstant og nevner dem oftere. Når man begynner å være fysiske sammen, blir man gjerne mer obs på å ikke avsløre seg på den måten. Så jeg synes absolutt det også er et like rødt flagg som de andre tingene, dessverre... 

Anonymkode: c36de...33b

• Liker 2
  • Nyttig 6
Skrevet

Maser man for mye på partner om utroskap, kan det føre til utroskap. Hvis han sier at han ikke er utro, har han i alle fall ikke planer om å gå fra deg til fordel for en annen. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han ser på det som en negativ ting at dere ikke har felles hobby, til tross for at dette ikke er noe som har endret seg på 15 år. Det tyder jo på at han nå sammenligner det med noe - et rødt flagg som taler mot en interesse for denne kollegaen, slik jeg ser det. 

Og angående det at du har gitt han beskjed om at du heller vil vite enn å bli ført bak lyset.... Om bare det var så lett. Det er klart at det ikke er en forespørsel en utro person kommer til å møte. De er jo utro fordi de vil ha i pose og sekk - de vet jo at de ikke får det hvis de sier det. Da tar de heller risken ved å gå bak ryggen, og håpe at det ikke blir oppdaget. 

Men TS, jeg har vært på begge ender av visa. Jeg var utro i mitt første seriøse forhold, og ti år senere ble jeg bedratt på verste vis over lang tid med løgn og gaslighting, og det ødela meg fullstendig. Det jeg så tydelig, var at det aldri hjalp å konfrontere. Dette sier jeg fra erfaring både som den utro part, og den som ble bedratt.

Mitt råd til deg er at du forsøker å gjøre en ekstra innsats for forholdet, og for deg selv. Flytt ditt fokus til å føle deg litt bedre med deg selv, for å øke din egen selvtillit (både for din egen del, og fordi han da vil bli mer tiltrukket av deg - synd men sant). Og for å vise engasjement for han og for forholdet, kan du foreslå at du blir med på hobbyen for å prøve det ut. Si at du ønsker å gi det en sjanse siden han gjerne ønsker at dere skal ha noen felles interesse. Si det til han litt kort tid før han skal dra avgårde, gjerne allier deg med barnevakt slik at du kan bli med, og så ser du an hans reaksjon. Den vil fortelle deg MYE. 

Anonymkode: c36de...33b

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det at han har med seg mobilen overalt det er et veldig dårlig tegn Ts fordi min ex gjorde det og han var utro. Kanskje spørre han rett ut?? 

Skrevet
Hannabanna skrev (1 time siden):

Det kan vippe begge veier. En bekjent begynte å snakke masse om en kollega, og de var elskere over en lengre periode, så dette er dessverre ikke et sikkert tegn.

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har han vært med på mange jobbsamlinger med overnatting og mye sosialt med jobben tidligere, eller er dette noe det har blitt mer av i det siste?

Han burde uansett tilbringe mer tid med dere, og ikke isolere seg vekk fra dere. I fht det du skriver så er det mye mobiltid, hobby og sosialt med jobben i tillegg til at han jobber, og da blir det lite tid igjen til barna og deg.

Kanskje du må dra litt mer ut på kveldene/ helgene; trene, gå tur, møte venner e.l. Slik at du får bruke tid på hobbyer og han må steppe opp hjemme. Da ser han kanskje hvor mye han har trekt seg unna, og dere som partnere kan få muligheten til å bygge opp deres forhold igjen.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Denne ville jeg ikke bekymret meg for, særlig ikke hvis telefonen er koblet opp mot jobben sine systemer på ett eller annet vis. Mail er nok.

Den teknologiske trusselen øker stadig, både for små og store bedrifter. Firmaet jeg jobber i har det siste året skjerpet sikkerheten flere ganger, senest denne uka. Og det ligger minst en oppdatering i vente.

6 sifret kode på mobilen har vi hatt i flere år allerede, og nå kommer det snart totrinns autorisering hvis vi skal fortsette å ha tilgang til systemene via mobil. 

Anonymkode: 4376a...e6a

AnonymBruker
Skrevet
TLR skrev (1 time siden):

Det at han har med seg mobilen overalt det er et veldig dårlig tegn Ts fordi min ex gjorde det og han var utro. Kanskje spørre han rett ut?? 

Eller kanskje han er skjermavhengig som alle andre. Kanskje han sitter på dass og skriver på KG om den mistenksomme samboeren sin. 

Han kan være utro. Han kan være lojal. Umulig å si. 

Ingen av de tingene TS nevner er bevis på utroskap. 

Logikken din er jo omtrent som "Eksen min plystret mye og var utro. Ergo, alle som plystrer er utro." 

• Liker 3
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...