Gå til innhold

Bruktbutikk som tar i mot klær i kommisjon. Sentralt Østlandet.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Jeg har flyttet og har endel klær som ikke passer lenger (alder, kroppsfasong). Flyttingen har kostet mye, og jeg føler at jeg ikke kan ta meg råd til å gi bort klær som er verdt flere tusen kroner. Jeg har selvfølgelig prøvd å selge noe på Finn og Tise, men det går fryktelig tregt. Samtidig bor jeg nå ganske kronglete til mht å sende/levere. 

Jeg vet at det har dukket opp mange vintage- og bruktbutikker etterhvert som det er mer og mer kult og akseptert å kjøpe brukt. Flere tilbyr at man kan selv sette opp stand og fylle på etterhvert. Det er vanskelig for meg siden jeg ikke disponerer bil og bor "langt pokker i vold". 

Googlet litt og fant at Fretex har en butikk i Oslo som har dette systemet, men det er flere ting som gjør at dette ikke helt passer for meg (tidsbegrensning, "godkjenning" av hvilke plagg som kan selges, m.m.) Klærne jeg har er hele og pene. Mange er unike, siden de er kjøpt i utlandet. 

Vet noen her inne om bruktbutikker der man kan levere alt tøyet og få betalt etterhvert som klærne blir solgt? Selvfølgelig mot at butikken tar endel av salgsbeløpet. Må være noenlunde sentralt på Østlandet. 

Anonymkode: e3876...def

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva betyr østlandet for deg da? Oslo? Lillehammer? Trysil? 

Anonymkode: eac37...4ae

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Hva betyr østlandet for deg da? Oslo? Lillehammer? Trysil? 

Anonymkode: eac37...4ae

Sentralt på Østlandet for meg er i/nært byer. Oslo er selvfølgelig sentralt. Lillehammer grei nok. Trysil regner jeg ikke som sentralt. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

https://www.nestennytt.no

Anonymkode: fedef...135

Takk. 

Men helt syk pris. Klærne mine er ikke Gucci, Prada og sånt.

Da må det selges mengder av mine helt vanlige klær for å ikke gå i minus. Prisene mine er 50 for jeans og mange topper til 50. Skjørt og kjoler fra 75 til 200. 

Men takk for link! 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Takk. 

Da må det selges mengder av mine helt vanlige klær for å ikke gå i minus. Prisene mine er 50 for jeans og mange topper til 50. Skjørt og kjoler fra 75 til 200. 

Men takk for link! 

I så fall tror jeg du overvurderer verdien av klærne dine og undervurderer kostnaden av å ta imot, sortere, prise og ha ansatte og lokale til å selge klær. 

Anonymkode: 3fde2...56e

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

I så fall tror jeg du overvurderer verdien av klærne dine og undervurderer kostnaden av å ta imot, sortere, prise og ha ansatte og lokale til å selge klær. 

Greia er jo at de bør få rundt 50% av salgsprisen. 

Skrevet

Det er en butikk på Skedsmo senteret på Skedsmokorset hvor du kan selge klær. Dvs du leier visst hylleplass, klærne selges og du får kommisjon. De hjelper til å prise.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Takk. 

Men takk for link! 

Min erfaring fra å selge på sånne stand butikker er at man enten må ha merkeklær eller vintage eller noe veldig sjeldent ellers får man ikke solgt. Kjedeklær og fast fashion klær får man ikke solgt 

Anonymkode: f23e2...516

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kirppis har startet butikk flere steder. F.eks på Vinterbro senter. Det er klær og ting og tang de selger. 

Jeg har erfaring med denne type salg, men da av barneklær og andre barneprodukter. Det ble mye jobb for lite penger. Og mye ble ikke solgt selv om jeg hadde gode priser. Det var også dyrt å leie stand. I tillegg skal butikken ha provisjon. 

Dette er butikker som skal ha inntjening, betale husleie osv.

Du kan vurdere å sette lavere priser på finn/tise også. Jeg synes også salget der går tregt. 

Anonymkode: 080ad...5ad

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er noe i Fredrikstad som heter Encanto som har en slik ordning, tror jeg?

Anonymkode: 03f60...b2e

AnonymBruker
Skrevet

Takk for alle svar. 

Jeg er først og fremst interessert i en butikk der jeg kan levere klær og priser, og at butikken deretter tar seg av resten. 

- TS

AnonymBruker
Skrevet

Det gule hus, hvis det finnes i nærheten

Anonymkode: bc161...d5c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Takk for alle svar. 

Jeg er først og fremst interessert i en butikk der jeg kan levere klær og priser, og at butikken deretter tar seg av resten. 

- TS

Den eneste butikken jeg kjenner til som gjør det på det viset er Rufus på Kolbotn, men det er bare barneklær og utstyr.

Anonymkode: 11651...ef1

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Takk for alle svar. 

- TS

Tror du skal ha ganske "bra" klær for at det vil lønne seg eller at butikken gjør det. Ikke hm klær hvis du skjønner 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Greia er jo at de bør få rundt 50% av salgsprisen. 

Og når du har masse fast fashion eller andre billige klær så blir profitten alt for lav. Selg det heller som sekkesalg på Finn. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

1. Med mindre det er merkeklær er det lite til intet marked for brukte klær.

2. Klær med en annenhånds videresalgpris på 50-75 kr. kan du donere til Fretex, dessverre.

Anonymkode: 2a246...1a5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.6.2025 den 10.23):

Takk for alle svar. 

- TS

ReRe på Jessheim gjør dette. 

Anonymkode: e7e35...784

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...