Brunhilde Skrevet i går, 05:50 #61 Skrevet i går, 05:50 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men så er det enklere å betale med penger man har da…….. Anonymkode: 61c94...b0a Kredittkort ?
AnonymBruker Skrevet i går, 05:54 #62 Skrevet i går, 05:54 276000 her. Er rettet opp i nå. Anonymkode: e9009...108 2
Blått Skrevet i går, 05:57 #63 Skrevet i går, 05:57 Når det er sagt, så ser jeg nå at økningen av grunnbeløpet gjør at bruttoen har økt med nesten 1500 kr og det er veldig hyggelig 🥰 2
AnonymBruker Skrevet i går, 06:09 #64 Skrevet i går, 06:09 Er rart at uførepensjonister skal bli utsatt for slike feil, men vet ikke helt om en burde stole på NAV sine systemer før en grundigere sjekk (selv om de har "fikset" akkurat denne feilen). Det som har skjedd er at en betaler flere ganger, fordi en ikke klarer å holde oversikt over fulførte transaksjoner; når dette skjer, så betaler en på nytt flere ganger inntil transaksjonen er merket fulført. Når det foreligger slike feil, så betyr det at de som koder ikke har helt kontroll på enkelte disipliner innen databasehåndtering (at flere transaksjoner kan påvirke hverandre, og ødelegge for hverandre, hvis det ikke kodes riktig. ) Anonymkode: a4069...acd
no shame Skrevet i går, 06:12 #65 Skrevet i går, 06:12 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei Nav har gjort en feil oppdaget jeg nå. Jeg har fått utbetalt over 160000kr ekstra nå i juni. Jeg har ung ufør enslig sats. Hvordan gjør jeg dette her? Må naturlig nok kontakte de og få tilbakebetalt raskest mulig, men er det noen andre som også er i samme situasjon? Anonymkode: 6265f...8e8 Det er banken sin feil. Stod i avisa.. 5
Angelheart2 Skrevet i går, 06:13 #66 Skrevet i går, 06:13 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er rart at uførepensjonister skal bli utsatt for slike feil, men vet ikke helt om en burde stole på NAV sine systemer før en grundigere sjekk (selv om de har "fikset" akkurat denne feilen). Det som har skjedd er at en betaler flere ganger, fordi en ikke klarer å holde oversikt over fulførte transaksjoner; når dette skjer, så betaler en på nytt flere ganger inntil transaksjonen er merket fulført. Når det foreligger slike feil, så betyr det at de som koder ikke har helt kontroll på enkelte disipliner innen databasehåndtering (at flere transaksjoner kan påvirke hverandre, og ødelegge for hverandre, hvis det ikke kodes riktig. ) Anonymkode: a4069...acd Nå var dette en feil fra DnB, ikke Nav, så det hadde ingenting med Nav sine systemer å gjøre. 12 4
NakenPanda Skrevet i går, 06:17 #67 Skrevet i går, 06:17 (endret) NAVs inkompetanse klarer nok en gang å overraske meg, tror neppe at det er DNB som har gjort dette på så mange transaksjoner, men hvem vet. Endret i går, 06:18 av NakenPanda
AnonymBruker Skrevet i går, 06:19 #68 Skrevet i går, 06:19 NakenPanda skrev (1 minutt siden): NAVs inkompetanse klarer nok en gang å overraske meg. Det var ikke Navs feil denne gangen. Anonymkode: f6fb2...6cb 5 2
AnonymBruker Skrevet i går, 06:26 #69 Skrevet i går, 06:26 Det som er litt vittig er at folk tror NAV har en konto hos DNB som de overfører penger fra. Det er ikke akkurat sånn det fungerer. Det er datasystemer og utbetalingsfiler som blir sendt og synkronisert, og denne gangen var det en feil i programvaren hos DNB som gjorde at summer ble utbetalt flere ganger. Anonymkode: c7ed4...713 8 4
AnonymBruker Skrevet i går, 06:31 #70 Skrevet i går, 06:31 AnonymBruker skrev (1 time siden): Sann mine ord. De med lav impulskontroll kommer til å surre bort alle pengene og så kommer de til å slippe å betale tilbake fordi det er så synd på dem. Det blir en ny nav-skandale hvor de som surret bort pengene påberoper seg å være ofre. Gi det et år eller to så slipper de å betale tilbake mens vi som ventet og ikke kommer med en tåredryppende historie bare blir trukket for pengene igjen. Anonymkode: 35fbf...6d8 Ikke med så store beløp, og når dette blir oppdaget med én gang av både NAV og den det gjelder. Anonymkode: 4b4a2...0ff 2
AnonymBruker Skrevet i går, 06:31 #71 Skrevet i går, 06:31 Jeg har fått det jeg skal og slipper tilbakebetaling heldigvis. Anonymkode: d29f5...728
AnonymBruker Skrevet i går, 06:31 #72 Skrevet i går, 06:31 Stakkar noen som får sparken Anonymkode: d29f5...728
Brunhilde Skrevet i går, 06:51 #73 Skrevet i går, 06:51 NakenPanda skrev (31 minutter siden): NAVs inkompetanse klarer nok en gang å overraske meg, tror neppe at det er DNB som har gjort dette på så mange transaksjoner, men hvem vet. Nei, du kan tro akkurat hva du vil, men DNB hevder selv at det er deres feil, så jeg velger å tro på dem i akkurat dette tilfellet. Sitat fra VG: Sitat Pressevakt Stål Ulvin Garberg i DNB opplyser til TV 2 at årsaken er en teknisk feil hos DNB. Klart det er mye mer gøy å angripe NAV, men ganske unødvendig denne gangen. 😉 10 2
NakenPanda Skrevet i går, 07:10 #75 Skrevet i går, 07:10 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Det var ikke Navs feil denne gangen. Anonymkode: f6fb2...6cb Jeg er ikke overbevist inntil DNB innrømme det direkte. Lurer på hvor mange rakk å bestill ferie med pengene og i august lager tråd her "NAV vil ha pengene tilbake!"
Blått Skrevet i går, 07:14 #76 Skrevet i går, 07:14 NakenPanda skrev (2 minutter siden): Jeg er ikke overbevist inntil DNB innrømme det direkte. Lurer på hvor mange rakk å bestill ferie med pengene og i august lager tråd her "NAV vil ha pengene tilbake!" De har jo gjort det. 9 5
AnonymBruker Skrevet i går, 07:14 #77 Skrevet i går, 07:14 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Stakkar noen som får sparken Anonymkode: d29f5...728 Neida. Men de som er kompentente underbetalte som har endelig ferie, måtte nok trå til å fikse problemet som de unge ikke klarer. Anonymkode: eecb3...bc9
NakenPanda Skrevet i går, 07:17 #78 Skrevet i går, 07:17 Blått skrev (1 minutt siden): De har jo gjort det. Ja så det akkurat, må være en tidligere NAV ansatt i DNB da.... Da er vi tilbake på "Hvem rakk å bruke pengene!"
Blått Skrevet i går, 07:20 #79 Skrevet i går, 07:20 NakenPanda skrev (1 minutt siden): Ja så det akkurat, må være en tidligere NAV ansatt i DNB da.... Da er vi tilbake på "Hvem rakk å bruke pengene!" Kan være lurt å ta en titt på avisene før man åpner munnen. 9 2
AnonymBruker Skrevet i går, 07:21 #80 Skrevet i går, 07:21 Er imponert over hvor mange her som er trygdet og DnB kunde. Tråden er dritlang og klokken er litt over 9. Om feilen skjedde i dag. Anonymkode: fa9d6...0be 4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå