Gjest Gjest Skrevet 18. mars 2006 #1 Del Skrevet 18. mars 2006 Jerg har fått meg en deltidsjobb ved siden av studier. Jobben er relevant i forhold til det jeg vil jobbe med senere, og jeg er derfor veldig glad for å ha fått jobben. Eneste problemet er jo at det kanskje går ut over skolearbidet å skulle jobbe 2-3 fulle dager i uka. Min mor mente jo jeg ikke skulle ta jobben hvis det var fare for at jeg går ned i karaktersnitt. Fra før har jeg fått flest A'er og noen B'er, så jeg ser det ikke som noe problem hvis jeg går ned en karakter eller to. det må da være viktigere med arbeidserfaing? Hvilke tanker har dere rundt dette, hvordan prioriterer dere andre studenter studier vs relevant jobb? Og hvordan ser dere som ansetter på forhold mellom gode karakterer og relevant praksis? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. mars 2006 #2 Del Skrevet 18. mars 2006 Jeg er en av de som ansetter og må ærlig innrømme at jeg og de andre i utvalget ikke ser på karakterene- eller rettere sagt: vi fokuserer ikke på dem. Vi ser alle sammen på helheten og da kommer arbeidserfaring inn i det helhetsbildet som noe svært positivt. Vi ansatte nylig en jente i rådgiverstilling, hun hadde alt fra B, C til D. Hun virket som en reflektert og flink person som passet svært godt inn mht. personlige egenskaper og erfaringsbakgrunn, derfor ansatte vi henne. Jeg regner med at selskaper som McKinsey & Company i Oslo kun ser på karakterer og lite annet. Det samme gjør nok Utenriksdepartementet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå