Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er nå i uke 23 og har kun lagt på meg rett over 3 kg. Hadde bmi på 27 når jeg ble gravid, men er nå kommet over halvveis og trodde jeg skulle legge på meg mer.. andre her som har hatt sparsommelig vektoppgang? 

Er forøvrig tredje svangerskap, la på meg henholdsvis 30 og 20 kg med de to første... så 3 kg opp når jeg er halvveis er litt snaut!

Skal sies at mitt første symfysemål er på 27 nå, så baby ser i det minste ut til å vokse bra. 

Anonymkode: 77031...95a

Skrevet

Om du spiser normalt så bare vær glad du ikke fyker opp i vekt😅 Jeg gikk nesten opp 30 kilo dette svangerskapet, baby er nå 6 uker og har mistet 20 kilo så langt dvs enda 10 igjen. Følte bare jeg så på mat så gikk jeg opp i vekt🙈

Anonymkode: 136ab...fd0

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Om du spiser normalt så bare vær glad du ikke fyker opp i vekt😅 Jeg gikk nesten opp 30 kilo dette svangerskapet, baby er nå 6 uker og har mistet 20 kilo så langt dvs enda 10 igjen. Følte bare jeg så på mat så gikk jeg opp i vekt🙈

Anonymkode: 136ab...fd0

Ja jeg spiser normalt 😊 kunne sikkert spist mer, men lar ikke være med å spise liksom.. 

Kjenner følelsen, jeg mista bare 10 av de 30 kg jeg la på meg første gangen og har hatt dem siden 🙈 kroppen er merkelig noen ganger

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ja jeg spiser normalt 😊 kunne sikkert spist mer, men lar ikke være med å spise liksom.. 

Kjenner følelsen, jeg mista bare 10 av de 30 kg jeg la på meg første gangen og har hatt dem siden 🙈 kroppen er merkelig noen ganger

Men det kombinert med normalt SF-mål tilsier jo at baby får det den trenger :) Jeg er 32+6 og er fortsatt -2 kg fra startvekt 😅 Gikk ned 6 kg første trimester pga oppkast og har gått opp igjen fire av dem. Jeg er på regelmessige ultralyder (pga noe annet enn vekst, men de måler str hver gang også) og babyen er helt gjennomsnittlig i størrelse. SF-målet er også fint. Så da er jeg bare glad til at jeg ikke legger på meg mer enn jeg må 🤭

Første gang var jeg ikke kvalm og gikk ikke ned, men gikk likevel bare opp 7 kg totalt. Jeg regner meg bare som en av de heldige som ikke fylles opp med vann og dritt 😄

Anonymkode: 7a338...a4e

• Liker 1
Skrevet

Bare pris deg lykkelig for at du ikke raser katastrofalt opp i vekt slik som mange andre gjør. Babyen har det jo åpenbart veldig fint, og trolig mye finere enn om du hadde rast opp 20-30 kilo.

Anonymkode: 9ab89...3d9

• Liker 1
Skrevet

De tar det de trenger.

Skrevet

Så lenge du spiser normalt/passe, og det virker som om babyen vokser normalt (normal str. på ultralyd, normale SF-mål), er det jo null problem. Det er jo bra du ikke går opp masse når du er litt overvektig fra før.

Anonymkode: 765bd...02c

Skrevet

Man skal vel ikke gå like mye opp med høy BMI? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...