Gå til innhold

Noen som har klart å komme ut av hamsterhjulet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du klart det? Da mener jeg bort fra fulltidsjobb uten at økonomien går i dass. 

Føler at vi lever i et fengsel der arbeidsgiver er fangevokter fra 8-16. Tiden som er igjen må man bruke på å rydde, trene, lage mat, legge unger, aktiviteter og repeat. 

Boen som har klart å hoppe av dette løpet? 

Anonymkode: 23ab8...11d

• Liker 9
  • Hjerte 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Nei, hvorfor skal jeg det? Jeg jobber 10-12 timer om dagen, i 12 uker i strekk. Har så 12 uker fri. Er på hytta i 4 uker, drar på storbyferier, spiser ute, går på fjellturer etc. Elsker å bruke hele dagen på å lage god mat, stelle i hagen og drikke vin 🍷.

Har ikke barn, takk og pris. Det virker utrolig masete.

Anonymkode: 9bd7f...be1

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet

Bli ufør? Må være syk da.

Anonymkode: 65f12...d4a

• Liker 1
Skrevet

Vel, jeg er per idag arbeidsledig, men i en vanlig hverdag der jeg jobber 8-16, så opplever jeg ikke noe hamster hjul-liv.

altså etter kl 16 så er jeg fri, helgene er totalt fri fra jobb, og jeg har god økonomi. 

Vel og merke valgt bort ett liv med barn da jeg aldri har ønsket å bli mor. Så mitt liv går til meg og hva jeg ønsker, ganske digg! 

Anonymkode: c7d95...b0c

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg hadde barna hjemme til de var to år, og har jobbet 60-80 % etterpå. Nå er de snart voksne. Lavt forbruk og enkel hverdag. Det er et valg.

Anonymkode: 0bb9b...f57

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Nei, hvorfor skal jeg det? Jeg jobber 10-12 timer om dagen, i 12 uker i strekk. Har så 12 uker fri. Er på hytta i 4 uker, drar på storbyferier, spiser ute, går på fjellturer etc. Elsker å bruke hele dagen på å lage god mat, stelle i hagen og drikke vin 🍷.

Har ikke barn, takk og pris. Det virker utrolig masete.

Hvorfor svarer du når du så tydelig ikke er i det type hamsterhjul som ts snakker om? Bare for å skryte?

Anonymkode: f323b...a54

• Liker 10
  • Nyttig 5
Skrevet

Lavt forbruk og gjennomsnittlig inntekt. Nedbetalt hus fordi sjelefreden vi fikk fra det var mer verdt enn forbruk for oss.

Anonymkode: 7d56a...db7

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Har du klart det? Da mener jeg bort fra fulltidsjobb uten at økonomien går i dass. 

Føler at vi lever i et fengsel der arbeidsgiver er fangevokter fra 8-16. Tiden som er igjen må man bruke på å rydde, trene, lage mat, legge unger, aktiviteter og repeat. 

Og du har begynt med mlm og skal snart forsøke å verve noen her inne?

Anonymkode: d9ff2...223

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvorfor svarer du når du så tydelig ikke er i det type hamsterhjul som ts snakker om? Bare for å skryte?

Anonymkode: f323b...a54

Traff en nerve der, ja… 😄

Nei, jeg skryter ikke, men jeg har aldri skjønt hvorfor folk går inn i et «hamsterhjul» som de har valgt 100% selv, for så å klage og ville ut av det. 

«Do what you love, and you will never work a day in your life»

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

Har det på samme måte, drømmer om å finne et alternativ. Ikke funnet noe enda. 

Anonymkode: c5103...f63

• Nyttig 2
Skrevet

Nei, elsker jobben min og verner om fritiden. Barna går på én aktivitet hver og må selv komme seg til og fra. Huset skal alltid være ryddig, så bruker null tid på rydding. Livet blir hva man gjør det til. Du må slutte å være martyr og ta grep som gir deg bedre livskvalitet. 

Anonymkode: 9eb2b...d4c

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Nei, jeg skryter ikke, men jeg har aldri skjønt hvorfor folk går inn i et «hamsterhjul» som de har valgt 100% selv, for så å klage og ville ut av det. 

Kan jeg spørre hva du jobber med? 😁

Anonymkode: ec616...e0c

• Liker 1
Skrevet

Jeg har aldri vært en del av hamsterhjulet. Jeg så mulighetene internett skapte veldig tidlig og tok grep om eget liv. 

Anonymkode: af675...3ec

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

I forhold til meg selv så begynte jeg å studere.

Kan det ha noe med at du ikke trives i jobben å gjøre?

Anonymkode: 8551a...41e

• Nyttig 2
Skrevet

Det er bare å ta et valg . Sette tæring etter næring og ikke bruke eller planlegge å bruke mer enn man har. 

Anonymkode: cc6c0...f2a

• Nyttig 2
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Fordi livet skjer og man kan ikke planlegge absolutt alt...

Det er ofte en realitet for oss som har barn. 

Bare til info 😄

• Liker 2
  • Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kan jeg spørre hva du jobber med? 😁

Anonymkode: ec616...e0c

Jobber som skipsoffisér 😉

Null husarbeid, 3 varme måltider om dagen (pluss roomservice), spiser gratis i restauranter (i flertall), trener gratis, får gratis vin, drar på gratis ekskursjoner mm. Klager ikke.

Irak skrev (1 minutt siden):

Fordi livet skjer og man kan ikke planlegge absolutt alt...

Det er ofte en realitet for oss som har barn. 

Bare til info 😄

Det er jo bare å la være å få barn, det er i grunn ganske enkelt.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg har aldri vært en del av hamsterhjulet. Jeg så mulighetene internett skapte veldig tidlig og tok grep om eget liv. 

Hvilke muligheter?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jobber som skipsoffisér 😉

Null husarbeid, 3 varme måltider om dagen (pluss roomservice), spiser gratis i restauranter (i flertall), trener gratis, får gratis vin, drar på gratis ekskursjoner mm. Klager ikke.

Det er jo bare å la være å få barn, det er i grunn ganske enkelt.

Alle mine barn er en gave ❤️

Tror de fleste foreldre ikke ville vært barna sine foruten. Likevel kan jeg forstå at livet kan være strevsomt. Både med og uten barn. 

• Liker 3
  • Nyttig 8
Skrevet
Tekumseh79 skrev (1 minutt siden):

Hvilke muligheter?

For å ta KG som et eksempel. Se hvor mange visninger og svar tråder får på lille norske KG. Men får du betalt for å bidra? Det gjør du på Twitter. Det gjør du som affiliate. Det gjør du på Youtube. Det gjør du med blogg. Det gjør du med.. du skjønner. Hvorfor poster ikke du dine favorittmemes på Instagram? Det er bokstavelig talt den letteste årlige millionen i verdenshistorien hvis vi ser bort fra gambling og investeringer. 

Hvor ofte er det noe du vil kjøpe som ikke finnes i norske butikker? Du er trolig ikke alene, så hvorfor ikke begynne med import fra Kina? Liker du å styre med blomsterbeddet ditt? Sikkert noen tusen mennesker som hadde fulgt en slik Youtube-kanal. Kom du over en bedrift med en dårlige nettside? Lag dem en bedre. Kunstig intelligens er så god nå at du kan publisere hver eneste NRK artikkel oversatt til et annet språk helt automatisk og ha annonser i artiklene.

Med all verdens informasjon umiddelbart tilgjengelig er mulighetene uendelige. 

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...