AnonymBruker Skrevet 18. juni #1 Skrevet 18. juni Hadde du latt babyen din på 8 mnd blitt passet av noen de aldri har møtt før i ca 5-6 timer ? Har ikke hatt barnepass på mer en en time fra før. Anonymkode: 8f38e...210
AnonymBruker Skrevet 18. juni #4 Skrevet 18. juni AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hadde du latt babyen din på 8 mnd blitt passet av noen de aldri har møtt før i ca 5-6 timer ? Har ikke hatt barnepass på mer en en time fra før. Anonymkode: 8f38e...210 Absolutt ikke, tar som en selvfølge at du kjenner personen godt siden du tenker å overlate barnet hos denne? Viktig at barnet kjenner de som skal passe, så la de bli kjent først Anonymkode: fea63...e73 7 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni #7 Skrevet 18. juni Babyer på åtte måneder husker andre så kort uansett at de neppe er kjent med flere enn mor og far. Det viktige er at du kjenner og stoler på personen. Anonymkode: 6dd97...957 4 3
AnonymBruker Skrevet 18. juni #8 Skrevet 18. juni Vi hadde datteren til et vennepar til å se til barnet på kveld. Der ordnet vi slik at jenta kom på besøk et par ganger for å bli kjent med barnet Anonymkode: 1e510...db0 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni #9 Skrevet 18. juni AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Absolutt ikke, tar som en selvfølge at du kjenner personen godt siden du tenker å overlate barnet hos denne? Viktig at barnet kjenner de som skal passe, så la de bli kjent først Anonymkode: fea63...e73 Jeg som mor ønsker ikke dette og er sterkt imot det. Jeg skal på jobb og far skal på noe greier med jobben og har derfor ornet barnepass til barnet som barnet aldri har møtt. Har en diskusjon med far om dette og lurer på om jeg overreagerer. TS Anonymkode: 8f38e...210 7
AnonymBruker Skrevet 18. juni #10 Skrevet 18. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg skal på jobb og far skal på noe greier med jobben og har derfor ornet barnepass til barnet som barnet aldri har møtt. Anonymkode: 8f38e...210 Ta en feriedag. Anonymkode: 1bfb9...322 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni #11 Skrevet 18. juni AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hadde du latt babyen din på 8 mnd blitt passet av noen de aldri har møtt før i ca 5-6 timer ? Har ikke hatt barnepass på mer en en time fra før. Anonymkode: 8f38e...210 Det kommer an på situasjonen. Jeg måtte passe naboens barn noen timer da hun var ca 8 mnd, og det gikk veldig bra. (Krisesituasjon) Men jeg hadde foretrukket om barnet hadde visst hvem jeg var i forkant. Det hadde gjort ting lettere for begge parter. Min holdning er at hvis det er krise vil av og til fremmed barnepass være en nødvendighet, men det beste er hvis det er mulig å unngå. Anonymkode: 4ec6a...16d 7
AnonymBruker Skrevet 18. juni #12 Skrevet 18. juni AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det kommer an på situasjonen. Jeg måtte passe naboens barn noen timer da hun var ca 8 mnd, og det gikk veldig bra. (Krisesituasjon) Men jeg hadde foretrukket om barnet hadde visst hvem jeg var i forkant. Det hadde gjort ting lettere for begge parter. Min holdning er at hvis det er krise vil av og til fremmed barnepass være en nødvendighet, men det beste er hvis det er mulig å unngå. Anonymkode: 4ec6a...16d Det er ikke en krisesituasjon. Jobben skal ha noe aktivitetgreier som er frivillig å delta på. Anonymkode: 8f38e...210 1 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni #13 Skrevet 18. juni Ja, det har jeg gjort, men jeg kjente dem godt fra før (min bror og kona). Og anledningen var viktigere enn aktiviteter med jobben. Anonymkode: 7d2c7...e88 3
AnonymBruker Skrevet 18. juni #14 Skrevet 18. juni Helt uaktuelt, skjønner ikke hva far tenker med her Anonymkode: ec11f...402 2 3
AnonymBruker Skrevet 18. juni #15 Skrevet 18. juni Nei, det hadde jeg ikke gjort dersom det ikke var absolutt krise - dersom noen måtte på sykehus eller lignende. Det er alt for mange timer med usikkerhet for et så lite barn. Anonymkode: b2f3d...d07 4
AnonymBruker Skrevet 18. juni #16 Skrevet 18. juni Helt avhengig av barnet. Er han en som er trygg på andre, og det var noen jeg stolte på - så ja. Men kanskje ikke for 6 timer. Kan han ikke delta på en liten del bare? Eller må han være med på hele opplegget? Hadde sørget for at barnet traff de som skal passe kanskje dagen før først, for å se om de funket fint sammen. Anonymkode: 6f406...899 5
AnonymBruker Skrevet 18. juni #17 Skrevet 18. juni AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Det er ikke en krisesituasjon. Jobben skal ha noe aktivitetgreier som er frivillig å delta på. Anonymkode: 8f38e...210 Da dropper han det sosiale denne gangen. Herregud, er han helt dust? Anonymkode: a3421...a70 2 6
Luckiness Skrevet 18. juni #18 Skrevet 18. juni Kommer litt an på hvem denne personen er som barnet ikke kjenner. Selvsagt best om barnet kan møte personen et par-noen ganger først. I dette tilfellet vil det jo være mulig at personen møter barnet i forkant. Må ikke vente til samme dag. Er det en besteforelder/annen i nær relasjon barnet ikke har rukket å møte fordi besteforelderen bor i en annen del av landet og av ulike årsaker ikke har fått møtt barnet, så føler jeg det stiller seg litt annerledes. Fordi det er en person en gjerne kan stole på og vet barnet skal ha en relasjon til. 7
AnonymBruker Skrevet 18. juni #20 Skrevet 18. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hadde du latt babyen din på 8 mnd blitt passet av noen de aldri har møtt før i ca 5-6 timer ? Har ikke hatt barnepass på mer en en time fra før. Anonymkode: 8f38e...210 NIX Anonymkode: fb998...3d7 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå