Gå til innhold

Blir bv kontaktet om kjæreste må i fengsel?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en ny kjæreste, og vi har vært sammen noen uker. Jeg har barn og han er ikke far, igår åpnet han seg til meg og sa han må mulig i fengsel for noe rusrelatert hendelse.  Han er en veldig fin og rolig person, vil barnevernet bli kontaktet om vi fortsetter forholdet og han må sone i en periode?

Anonymkode: e048e...354

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Håper det, hvis han har et rusproblem og omgås dine barn.

Og du. Kanskje du skulle åpne øynene dine litt. «Fine» personer havner ikke i fengsel.

Anonymkode: 3db96...f95

• Liker 25
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Og du. Kanskje du skulle åpne øynene dine litt. «Fine» personer havner ikke i fengsel.

Fine personer kan selvfølgelig havne i fengsel. Er så mange forskjellige livsskjebner. Er ikke bare onde mennesker som havner i fengsel

Anonymkode: 216fc...045

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Tull, det er mange fine folk som sliter med rus i en eller annen form dessverre, og alkoholikere er også rusmisbrukere men det er ikke automatikk i at de mister ungene sine.. 

Anonymkode: fd6af...77e

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Ikke nødvendigvis. Vet om en barnefar som havnet i fengsel. Ingen bv ble kontaktet. 

Anonymkode: 8cd81...a4d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Har en ny kjæreste, og vi har vært sammen noen uker. Jeg har barn og han er ikke far, igår åpnet han seg til meg og sa han må mulig i fengsel for noe rusrelatert hendelse.  Han er en veldig fin og rolig person, vil barnevernet bli kontaktet om vi fortsetter forholdet og han må sone i en periode?

Så du vil ha en rusmisbruker i hus med dine barn? Ei jeg vet om fikk valget mellom sin alkoholiserte samboer eller barna av barnevernet, så ja, det kan godt være at bv kommer på banen.

Anonymkode: 6ed2c...be3

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Fine personer kan selvfølgelig havne i fengsel. Er så mange forskjellige livsskjebner. Er ikke bare onde mennesker som havner i fengsel

Men mennesker som sliter med rus bør ikke være rundt barn, uansett hvor 'gode' de er. Og selv om ikke bare onde mennekser havnet i fengsel, df ikke akkurat fengselsfugler crème de la crème av samfunnet. 

Anonymkode: ee976...141

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Gjør barnet ditt en tjeneste og få en kjæreste som har mer orden på livet enn dette!!!

Anonymkode: f3575...9c5

• Liker 4
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Hvis dere ikke bor sammen, er det nok liten sannsynlighet for at BV blir kontaktet. Men her må du virkelig være obs videre! Selv hvor snill og grei han er, så vil han potensielt kunne ødelegge mye for deg og barna dine! Ville aldri stolt på en som har med rus å gjøre. 

Anonymkode: d036d...2fa

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ingen som sier man er ond men at du velger å rote deg opp i en mann med så store rusproblemer at han havner i fengsel , han er ikke en gang er far til ditt barn og DU velger å la han være i livet til barnet ditt. Det sier mye om deg som forelder.

Anonymkode: 33ad6...81d

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet

Her er svar på spørsmålet: Nei.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis dere ikke bor sammen, er det nok liten sannsynlighet for at BV blir kontaktet. Men her må du virkelig være obs videre! Selv hvor snill og grei han er, så vil han potensielt kunne ødelegge mye for deg og barna dine! Ville aldri stolt på en som har med rus å gjøre. 

Siterer meg selv her. Men det er jo en fare for at andre rundt deg som gjerne vet at han skal sone, blir bekymret og kontakter BV, det vet man jo aldri. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Har jobbet som fengselsbetjent og ja det er en del utfordrede skjebner men og mange lysstråler innenfor murene.

Rusrelatert kan bety så mangt.

Anonymkode: 8f62d...6e6

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Han hadde jeg kvittet meg med rett og slett.Rusmisbrukere har ingenting å gjøre rundt barn.

Anonymkode: e00e8...bcb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jobber i barnevernstjenesten og nei, mest sannsynlig ikke. Hadde det straffbare forholdet skjedd mens dere var sammen så kan det være at politiet hadde sendt underretning / bekymringsmelding. Det er en vurdering politiet tar.

Nå som han skal inn og sone straffen er det lite sannsynlig at kriminalomsorgen tar kontakt. Noen ganger gjør de det. Da får å snakke om den straffedømtes biologiske barn, om det er samvær, vil straffen påvirke barna, er vedkommende eneforsørger etc. og vi kan uttale oss om forhold kriminalomsorgen etterspør opplysninger om.

Anonymkode: 9e53c...61e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her har man et godt eksempel hvorfor noen individer kommer til å stå fast i den laveste sosioøkonomiske klassen.. 

Anonymkode: 7a543...58b

• Liker 7
Skrevet

Ikke nødvendigvis kjenner folk hvor far har sittet i fengsel og barnet er hjemme hos mor 

AnonymBruker
Skrevet

Skremmende å lese hvor fordømmende de fleste er. En del av stillingen min er innen kriminalomsorg, og jeg møter mange reflekterte mennesker som har fått en fengselsdom. Husk at målet er å rehabilitere mennesker. I Norge er tilbakefallskvoten langt lavere enn i andre land vi ofte sammenligner oss med. Men om vi stempler mennesker og ikke ønsker dem velkommen tilbake i samfunnet etter endt soning, er vi med på å skape utenforskap og en ond sirkel. 

Anonymkode: ad453...c58

• Liker 4
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
Maskinfører skrev (8 minutter siden):

Ikke nødvendigvis kjenner folk hvor far har sittet i fengsel og barnet er hjemme hos mor 

Og barnevernet kan være involvert 

Anonymkode: dee7f...8bb

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Med mindre politiet eller kriminalomsorgen vet at dere er sammen og mener det er grunn til alvorlig bekymring for barna, kan jeg ikke se at de skal kunne kontakte barnevernet.

Når det er sagt, men tviler på at han er en fin og rolig person hvis han må i fengsel på grunn av en rusrelatert hendelse. Da skal man ha gjort noe mer alvorlig enn å bli tatt med en joint. Her regner jeg med det er ting han ikke forteller deg. 

Anonymkode: 55fcb...008

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...