Gå til innhold

hvilke grunn var det at du solgte boligen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Naboene.

Anonymkode: 6c992...98f

AnonymBruker
Skrevet

Her ønsket jeg meg større plass og solgte derfor leiligheten .

Anonymkode: f8b45...0b8

AnonymBruker
Skrevet

Flytta på grunn av naboene. Kjerringa over trenerte absolutt alt vi andre ønsket å gjøre (firemannsbolig, selveierleiligheter). Og da vi hadde rørlegger på besøk som sa at rørene fra knutepunkt og ut var så gamle at de turte han knapt å banke på, og resten av naboene sa NEI til å bytte dem, enda vi hadde penger på bok.. Da gav vi opp og flytta. Det var maaaaange krangler i det sameiet, det nytter ikke å bi med folk som mener de tar vare på huset ved å plante i et lite blomsterbed hver sommer..

Begge leilighetene i 1. etasje i bygget der bytter eiere gjennomsnittlig hver 3. år. De i etasjen over har bodd der i 20+ år. Gjett hvorfor folk flytter…….. 

Anonymkode: 81e5c...751

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Alle barna flyttet ut

Anonymkode: 282ab...d22

AnonymBruker
Skrevet

God råd og nedbetalt lån. Så kjøpte i samme nabolag. Men med bedre solforhold, smartere løsninger, potensial for oppussing, med mer. 

Anonymkode: 100a6...afb

AnonymBruker
Skrevet

Vi solgte første bolig etter 6år. Vi trengte mer plass. Ville ha større uteplass, ett ekstra soverom, bedre planløsning og vaskerom. 

Er i tankene om å selge hus nr 2 og. Vil ha ett hus med mer rom, og kanskje utsikt mot vann/sjø. Drømmen er ett hus ved ett vann eller sjøen, med brygge, strand etc sånn at ungdommene i huset får mer boltreplsss. Bodd her i 15år. 

Anonymkode: a3600...77c

• Liker 1
Skrevet

Ble separert og hadde ikke økonomi til å sitte med ny enebolig alene 😭

Skrevet

Solgte leiligheten da jeg var lei av å ha folk rundt meg til enhver tid. 

Kjøpte et hus som lå helt i enden av et boligfelt, med stor tomt og ingen naboer på siden eller bak. Har aldri angret! 
Er det en ting som er sikkert, så skal jeg aldri tilbake til noen leilighet. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Fordi vi ønsket oss et større hus med hage når vi fikk barn nr 3 :) 

Anonymkode: 97b1e...fd5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Goodtimes skrev (1 time siden):

Solgte leiligheten da jeg var lei av å ha folk rundt meg til enhver tid. 

Kjøpte et hus som lå helt i enden av et boligfelt, med stor tomt og ingen naboer på siden eller bak. Har aldri angret! 
Er det en ting som er sikkert, så skal jeg aldri tilbake til noen leilighet. 

Samme her, bodde midt inne på et boligfelt og det var et evig renn med unger inn og ut. Det ringte ofte på døra når vi spiste middag, når bror og søster endelig lekte fint sammen, eller når vi prøvde å gjøre lekser. Flyttet til et hus helt i utkanten av boligfeltet og fikk en mye roligere hverdag uten stadige forstyrrelser, og på tross av trafikkert vei i nærheten så har vi aldri angret 😇

Anonymkode: 97b1e...fd5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi ønsket større plass, så da vi fikk bedre økonomi, solgte vi og kjøpte noe større. Tror det er en veldig vanlig grunn...

Anonymkode: 75417...997

• Liker 2
Skrevet

Solgt to boliger:

1. flyttet nærmere familie

2. arvet hus etter dødsfall. Hadde alt et hus jeg ville bo i

AnonymBruker
Skrevet

Ønsket større plass og hage. Fikk 2 barn på 3 år, så vi vokste ut av leiligheten.

Anonymkode: 7139e...cbd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

1. Samlivsbrudd. Jeg kunne ha overtatt boligen, men ønsket ikke bo der. Var han som hadde ønsket å bo i den bydelen. Helt feil i forhold til min familie og omgangskrets. 

2. Bodde der i mange år, men trengte mer plass da jeg ble samboer og så hadde barn på vei. 

3. Hatet boligen fra den ble kjøpt i hast fordi eldste skulle slippe å bytte skole. Viste seg også å være del av et sameie der flere naboer HATET hverandre intenst, og man ble blandet inn uansett om man ville eller ikke. Vet å bare hilse på ene hadde man liksom tatt side. Pusset den opp og solgte, og hadde veldig dårlig samvittighet da jeg solgte den, og synes synd på dem som kjøpte. Vet de bare bodde der et år, men de solgte heldigvis med fortjeneste de også. 

4. Elsket boligen og området, og var fryktelig lei meg da jeg solgte, men mitt ene barn opplevde mobbing som skolen ikke evnet å få slutt på. Måtte derfor flytte. 

5. Bor her ennå, men planen er å flytte når barna ikke bor hjemme lenger, for å flytte i rimeligere bolig, og kunne gi barna egenkapital for å etablere seg. Det blir vondt, for veldig herlig å bo her. Vi kommer heller ikke godt ut av dette økonomisk, siden vi har utleie i denne boligen, men det er nødvendig dersom jeg skal gi ungene kapital. 

Anonymkode: 5bba0...0e8

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Fikk drømmejobben på en annen kant av landet.

Anonymkode: f3520...376

Annonse
AnonymBruker
Skrevet

For mye arbeid med enebolig, flyttet derfor til en sentral leilighet :)

Anonymkode: 101c6...5c4

AnonymBruker
Skrevet

Vi solgte fordi vi vil flytte til Italia 

Anonymkode: 03375...a92

AnonymBruker
Skrevet

Jeg klarer liksom ikke slappe av her, vet ikke hva det er. Men begynte dårlig med kjipe naboer som klagde på diverse teite ting, som at de ikke likte at jeg støvsugde på søndager og at de syntes skyvedørsgarderoben min bråkte. Har blitt bedre men føler ikke jeg klarer å slappe av i mitt eget hjem. Tør knapt ta på tv-en. 

Er også svindyrt å bo her, det har vært meget tøft med 13 (eller var det 14?) rentehevinger og tilsvarende forhøyede felleskostnader. Jeg har ikke mulighet til å leve et normalt liv, hele lønna går med til å bo. Så derfor skal jeg kjøpe meg noe billigere. Evt leie en stund. Jeg savner også å ha kveldssol. Er noe med det å kunne nyte sola på kveldstid når jeg ofte er så seint hjemme. 

Anonymkode: 0d69d...b8d

• Hjerte 1
Skrevet (endret)
Million skrev (På 18.6.2025 den 19.12):

Har ofte stusset på at noen boliger selges ofte, f.eks. etter bare et par år eller kanskje tre eller fire år. Og at dette gjentar seg med neste eiere også. Rart. Dersom en bolig har blitt solgt annethvert år flere ganger, tenker jeg med en gang dårlige naboer eller støy eller noe annet plagsomt som gjør det fælt å bo der.

Der hvor vi bodde før i Oslo så var det blant annet et leilighetskompleks til nabo med 6 leiligheter som fra rundt 1994 til 2022 har blitt solgt 7 ganger hver. Syntes alltid det var så rart med den utskiftingen så ofte 👀

Som svar til HI, vi solgte vår del av et hus i Oslo grunnet:

1. folkene i det leilighetskomplekset. De sto blant annet og filmet inne ifra leilighetene sine hva både vi og noen andre naboer gjorde. De var særs ufine i væremåte og oppførsel. 
2. Trafikk, ofte køer i mange timer. 
3. Huset var ikke isolert, så bælkaldt om vinteren og ekstremt lytt. 
4. Strømprisen. Spesielt om vinteren var det ille. Kunne koste opp mot 12k kr i måneden om vi hadde mye varme på, så vi hadde ikke så mye varme på og frøs heller. 13 grader i stue er ikke mye å skryte av 😐
5. Da vi hadde solgt og flyttet, fikk jeg en telefon fra den «nye» eieren som drev og pusset opp. Han sa det var bra vi flyttet, for en av veggene var i så dårlig forfatning etter bygging av det leilighetskomplekset, at det kunne rast ut om vi ikke hadde solgt  «i tide» 😳

Huset her- helt vidunderlig 🥰

Endret av Peanut
  • Liker 1
Skrevet

Du lister opp en del litt negative årsaker, og glemmer noen positive, som jeg tror er ganske vanlig - at man tjener mer penger og vil oppgradere. En annen, er at man skal flytte sammen med partner.

Jeg har solgt to leiligheter, det var for å oppgradere. Første leilighet var veldig liten. Oppgraderte til en med større plass og flere fasiliteter, kunne ha vaskemaskin på badet og fikk meg balkong. Så oppgraderte jeg til en med et ekstra soverom som brukes til kontor og hobby. Denne kan jeg forsåvidt bo i resten av livet, har alt jeg trenger. Men... så har jeg funnet kjærligheten, og vi har begynt å snakke litt om å flytte sammen i fremtiden. Så da går jo denne også på boligmarkedet om noen år. 

Med de jeg har solgt, så har det jo vært pluss og minus i forhold til beliggenhet og naboer og blabla. Men alt det er bare småting. Det er hundre prosent størrelsen på leiligheten som har vært årsak til salg. Mange kjøper en  20-30 kvm leilgihet sentralt i Oslo som sin første. Få bor i den til de blir pensjonister.

Anonymkode: 48c99...f20

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...