Gå til innhold

hvilke grunn var det at du solgte boligen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En del boliger som kommer til salg stadig vekk. Men hvilken grunn ble det til at du/dere solgte boligen? eller er på vei til å selge boligen? Da har man kanskje bodd der i mange år? 

Jeg ser for meg delvis: 

- har mistet jobben, og må flytte. 

- Kostnadsrelatert.

- For stort, vil kjøpe mindre. Barna har flyttet ut.

- Mangel på visjon

- bomkjøp?

- brudd i forhold

- annet?

Anonymkode: 59f2f...bbd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fikk ny jobb, så kunne endelig flytte vekk fra liten leilighet i by til stort hus og generelt bedre økonomi :D 

"Storby" er fint det.
Men bedre å bo en plass med mer og renere luft :D

Anonymkode: 1b1b5...269

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Arvet mannens barndomshjem. 

Anonymkode: 7abe5...d5a

AnonymBruker
Skrevet

- dårlige solforhold

- nabokrangel

- trenger mer plass

- vil bo mer sentralt

Anonymkode: 17003...be9

AnonymBruker
Skrevet

Arv, så kunne oppgradere 

Anonymkode: e3667...d43

AnonymBruker
Skrevet

Helsemessige utfordringer så jeg sliter med ytre vedlikehold, snømåking og hagearbeid. Selger rekkehus og kjøper leilighet. 

Anonymkode: e8c20...df8

Skrevet

Barn flyttet ut så mindre behov for plass + ønske om å bli gjeldfri så jeg heller kunne bruke kr (og tid!) på landstedet.

Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

En del boliger som kommer til salg stadig vekk. Men hvilken grunn ble det til at du/dere solgte boligen? eller er på vei til å selge boligen? Da har man kanskje bodd der i mange år? 

Jeg ser for meg delvis: 

- har mistet jobben, og må flytte. 

- Kostnadsrelatert.

- For stort, vil kjøpe mindre. Barna har flyttet ut.

- Mangel på visjon

- bomkjøp?

- brudd i forhold

- annet?

Anonymkode: 59f2f...bbd

Bedre kollektivtilbud, større hage osv

Skrevet (endret)

Samlivsbrudd var årsaken til at jeg/vi solgte forrige bolig, selv om jeg trivdes godt i den. 

Min hobby er å sitte og lese og se på eiendom-til-salgs på Finn, og ser på leiligheter og hus i noen områder. Har ofte stusset på at noen boliger selges ofte, f.eks. etter bare et par år eller kanskje tre eller fire år. Og at dette gjentar seg med neste eiere også. Rart. Dersom en bolig har blitt solgt annethvert år flere ganger, tenker jeg med en gang dårlige naboer eller støy eller noe annet plagsomt som gjør det fælt å bo der.

Hvis man trives og har barn er det jo ikke noe særlig å flytte oftere enn man absolutt må. Men det er klart, man kanskje blir uventet gravid med nummer tre og leiligheten eller huset brått blir for lite, så da selger man kanskje en bolig man ellers likte veldig godt?

Endret av Million
  • Liker 1
Skrevet

Spontankjøpte større. 

AnonymBruker
Skrevet

Pga skade, så trenger vi et sted som er mer lettstelt. Vi har veldig fin utsikt, og store uteområder, men det blir rett og slett for mye å passe på. Vi har ikke tid til så mye hagearbeid, og på vinteren så bruker vi alt for mye tid på måking. Når den ene er skadet, og har minst 2 år med rehabilitering, så blir det vanskelig.  

Bare bodd her i 4år, så håper ikke det avskrekker andre kjøpere. Synes det er vanskelig å finne noe nytt også, da vi er veldig fornøyd med beliggenheten.

Anonymkode: 5720c...2b5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi skulle få barn, og ville flytte til et mer barnevennlig område i Oslo, der det blant annet var gangavstand til barnehage og skole, skog mark og strand. 

Anonymkode: c416d...f59

AnonymBruker
Skrevet

Hadde lyst på ett ekstra soverom. 

Hvorfor tenker du at folk har mistet jobben og må flytte? De fleste som flytter pga jobb har selv valgt bytte jobb... 

Anonymkode: 88865...480

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Første gang: ønsket nyere hus enn det vi hadde.

Andre gang: ville bort fra bygda pga barnas skolemiljø

Anonymkode: 69292...a55

AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte i samme nabolaget, så en oppgradering for min del. Bodde der i 10 år da.

Selger igjen når barna er så store at de flytter ut for å frigjøre kapital. 

Anonymkode: 4557a...367

AnonymBruker
Skrevet

Ble for mye jobb med enebolig, flyttet til leilighet for å bruke tiden på å leve!

Anonymkode: df9ba...688

AnonymBruker
Skrevet

Bedre økonomi så jeg oppgraderte.

Anonymkode: 10a62...735

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og mannen har solgt fire boliger de siste fire årene. To dødsbo. To fordi begge eide på hver vår kant og ville ha noe større sammen.
Den ene leligheten var først min som jeg solgte til et nært familiemedlem som døde og overlot den til meg å selge, så den har blitt solgt to ganger på fire år. Man ser jo samme etternavn gå igjen i papirene og der har jeg bedt megler nevne historikken til de som spør fordi det ser litt pussig ut. Boligen har vært i familien i 20 år og alt med den er kjent av meg som selger selv om det er dødsbo.

Anonymkode: 3849a...655

AnonymBruker
Skrevet

Selger boligen nå pga må flytte pga skolegang. Ikke noe feil med boligen, skulle gjerne bodd her mye lenger.

Anonymkode: f7d59...ff2

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville flytte :vetikke: 

Anonymkode: 5d089...334

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...