AnonymBruker Skrevet onsdag kl 15:47 #1 Skrevet onsdag kl 15:47 Hei Jeg er 37 år gammel. 157 høy og veide 67 kg etter 2 graviditeter. var liksom slank da også men jeg følte jeg har litt fett rundt magen og rumpa som jeg ville få bort. Jeg ville tilbake til min startvekt. Begynte med periode fasting uten å lykkes. Så leste jeg her på KG at jeg må jobbe med kalorier. Jeg må alltid sjekke kalorier før jeg spiser noe. Lastet ned lifesum appen i følge den kunne jeg ikke ta mer enn 1200 kcal per dag + drikke 2 liter vann. Jeg begynte med dette rundt 10.mars i år og i dag veier jeg 58 kg. Så gått ned en god del. Men føler at denne reisen fra 10 mars og frem til i dag har vært litt tøft. 1200 kcal per dag var lite. Følte meg ofte svimmel, hodepinne og småsulten neste hele tida. Selvom jeg er 37 år har jeg ennå ikke fått rynker eller linjer i ansiktet men nå i det siste har jeg lagt merke til et par begynnende streker i panna/sinnarynke. Lurer på om dette er pga dietten min? Men jeg har jo drukket 2 liter vann også og tatt multivitaminer. Hva kan det skyldes? Hva om dere som spiser 1200 kcal daglig har dere følt dette på kroppen?? Anonymkode: 57185...8e0
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 15:50 #2 Skrevet onsdag kl 15:50 Når du går ned i velt kan du oppleve at ansiktshuden får mer rynker, rett og slett fordi du har slanker bort underhudsfettet. Anonymkode: 17bc6...964 6
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 16:06 #3 Skrevet onsdag kl 16:06 Rynker kan komme av tap av fett ja, men kan også komme av at du spiser feil næring/ikke spiser nok fett/protein/kollagen, og også hvis du ikke får i deg nok salt og andre mineraler (det kan dehydrere som påvirker hud). Anonymkode: fd035...bd1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 16:12 #4 Skrevet onsdag kl 16:12 Det ksn like gjerne komme av HVA du spiser. Hvordan ser måltidene dine ut, hva fyller du de 1200 kaloriene med? Det kan være underhudsfettet som forsvinner som foeklart over, men det kan også være dehydrering. Jeg får langt mer synlige linjer og "gusten" hud når jeg drikker 2L til dagen - øker jeg til 3L, ser jeg stor forskjell. Da får jeg mye mer glød i ansiktet og linjene mine rundt øyene blir mye mykere. Mer "Plumpness" som de ville sagt på engelsk 😅 Ellers er det også lurt å trene litt hver dag, da kan du tillate deg tilsvarende ekstra kalorier. Hvis du feks går tur, vil dette holde deg i fettbrenningssone uten at det øker apetitten noe spesielt. Det bare gir deg mer å gå på, i tillegg til at det er sunt for hjertet og lymfedrenasje. Anonymkode: faffc...1e4
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #5 Skrevet 17 timer siden Tipper det er mindre underhudsfett kombinert med at det er helt vanlig at de første rynkene dukker opp i slutten av 30 årene. Drikk for all del vann, men retinol og solkrem er nok viktigere. Anonymkode: 63e47...a82 2
Grüner Skrevet 17 timer siden #6 Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (På 18.6.2025 den 17.47): Hei Jeg er 37 år gammel. 157 høy og veide 67 kg etter 2 graviditeter. var liksom slank da også men jeg følte jeg har litt fett rundt magen og rumpa som jeg ville få bort. Jeg ville tilbake til min startvekt. Begynte med periode fasting uten å lykkes. Så leste jeg her på KG at jeg må jobbe med kalorier. Jeg må alltid sjekke kalorier før jeg spiser noe. Lastet ned lifesum appen i følge den kunne jeg ikke ta mer enn 1200 kcal per dag + drikke 2 liter vann. Jeg begynte med dette rundt 10.mars i år og i dag veier jeg 58 kg. Så gått ned en god del. Men føler at denne reisen fra 10 mars og frem til i dag har vært litt tøft. 1200 kcal per dag var lite. Følte meg ofte svimmel, hodepinne og småsulten neste hele tida. Selvom jeg er 37 år har jeg ennå ikke fått rynker eller linjer i ansiktet men nå i det siste har jeg lagt merke til et par begynnende streker i panna/sinnarynke. Lurer på om dette er pga dietten min? Men jeg har jo drukket 2 liter vann også og tatt multivitaminer. Hva kan det skyldes? Hva om dere som spiser 1200 kcal daglig har dere følt dette på kroppen?? Anonymkode: 57185...8e0 Det er helt normalt å ha litt linjer og rynker når du er 37 år; det er naturens gang og du er ingen ungdom lenger. Når det er sagt så kan kraftig vektnedgang gjøre huden slappere og mer rynkete ettersom huden har vært vant til mer «fyllstoff» under.
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #7 Skrevet 13 timer siden Da jeg var overvektig så var dette faktisk noe jeg brukte som motargument (vi har alle våre selvbedrag) for å slippe å gå ned i vekt. Det å ha litt ekstra kg motvirker rynker. Og ja, det stemmer - jeg har gått ned i vekt og fått mer rynker. Men jeg har også fått et strammere kjeveparti (fettet er vekke så det siger ikke lenger, og er fremdeles ung nok til å ha elastisk hud), og er blitt kvitt dobbelthaka. Overvekt er eldende selv om man ikke har mye rynker. Anonymkode: 341b6...d6e 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå