AnonymBruker Skrevet 18. juni #1 Skrevet 18. juni Sliter med at barna får mugg i regntøyet… i buksa. Tar det med hjem og tørker det på vranga (og utsida) hver gang det har vært i bruk i bhg, så vet nesten ikke hva jeg skal gjøre. Er det noen merker som er dårligere enn andre? Har nå opplevd med refleks og helly hansen. Skjedde for øvrig ikke da barna var mindre, nå 4 og 5 år. Erfaringer? Anonymkode: 7bc53...e8b
smurfebuss Skrevet 18. juni #2 Skrevet 18. juni Kan hende det trenger oftere vask (eller bare en skyll i dusjen med rent vann, også på innsiden) enn du tror. Sølevann, som er det de blir våte av, er jo ikke akkurat rent. Så når det tørker blir skitten igjen til neste gang. Du kan prøve å gnukke bort flekker med sitronsåpe, ellers finnes der vel spesialmidler for mugg/jordslag.
AnonymBruker Skrevet 18. juni #3 Skrevet 18. juni smurfebuss skrev (4 minutter siden): Kan hende det trenger oftere vask (eller bare en skyll i dusjen med rent vann, også på innsiden) enn du tror. Sølevann, som er det de blir våte av, er jo ikke akkurat rent. Så når det tørker blir skitten igjen til neste gang. Du kan prøve å gnukke bort flekker med sitronsåpe, ellers finnes der vel spesialmidler for mugg/jordslag. Herregud, det har jeg ikke tenkt på engang! Vasker det egentlig ganske sjelden, stort sett skylles det i dusjen eller hageslangen. Takk for i innspill! ts Anonymkode: 7bc53...e8b
AnonymBruker Skrevet 18. juni #4 Skrevet 18. juni I barnehagen informerte de om på foreldremøtet at sorte prikker i regntøyet betyr hull, derav muggen. Det er veldig frustrerende, har gått gjennom tre regnbukser i år. Kattnakken sin er den som har holdt lengst hos oss. Anonymkode: 17e07...6e8
AnonymBruker Skrevet 18. juni #5 Skrevet 18. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Sliter med at barna får mugg i regntøyet… i buksa. Tar det med hjem og tørker det på vranga (og utsida) hver gang det har vært i bruk i bhg, så vet nesten ikke hva jeg skal gjøre. Er det noen merker som er dårligere enn andre? Har nå opplevd med refleks og helly hansen. Skjedde for øvrig ikke da barna var mindre, nå 4 og 5 år. Erfaringer? Anonymkode: 7bc53...e8b Muggsopp i regntøy kommer av at det ikke blir hengt opp til lufting og tørk. Men ligger fuktig, slik at muggen får god gromulighet. Å la barn gå med regntøy det har vært mugg i er å be om eksem og hudproblemer det er vanskelig å bli kvitt. kjøp nytt regntøy til høsten og pass på at det ikke ligger og er fuktig. Anonymkode: 14c4e...b46
AnonymBruker Skrevet 18. juni #6 Skrevet 18. juni AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Muggsopp i regntøy kommer av at det ikke blir hengt opp til lufting og tørk. Men ligger fuktig, slik at muggen får god gromulighet. Å la barn gå med regntøy det har vært mugg i er å be om eksem og hudproblemer det er vanskelig å bli kvitt. kjøp nytt regntøy til høsten og pass på at det ikke ligger og er fuktig. Anonymkode: 14c4e...b46 J, jeg har også tenkt at det er pga fukt, men kan ikkje skjønne hva jeg skal gjøre annerledes for å unngå det når jeg alltid tørker det på vranga etter bruk. Regntøy må jo tåle å være vått uten å bli ødelagt. ts Anonymkode: 7bc53...e8b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå