AnonymBruker Skrevet 18. juni #1 Skrevet 18. juni Vi er skilt på femte året. Bruddet var et ganske teit brudd, lite kommunikasjon som ga grobunn for mye misforståelser, forutinntatthet osv. Det ble brudd uten at vi i det hele tatt snakket skikkelig sammen, det bare ble slik. Vi har etterpå snakket mye mer om hva som skjedde og ikke skjedde, følelser osv, og begge ser at det var mye misforståelser og dårlig kommunikasjon som gjorde bruddet. Han har fått ny samboer etter bruddet. Jeg har det grusomt uten han, jeg fungerer ikke uten han, jeg har mistet alt som betydde noe for meg, og føler meg ikke som en hel person lenger. Og jeg får sommerfugler I magen jeg gang jeg ser han, og våkner gråtende hver natt. Er det noen som kan se om vi noen gang vil finne tilbake igjen til hverandre? Tusen takk for eventuell hjelp🌹 Anonymkode: 2e8ae...b67 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni #2 Skrevet 18. juni Neppe, han har jo fått ny samboer? Anonymkode: fbeee...c2d 8
AnonymBruker Skrevet 18. juni #3 Skrevet 18. juni Nei. Det er 5 år siden. Kontakt legen din, få henvisning til noen som kan hjelpe deg. Dere har hatt brudd pga Dårlig Kommunikasjon. Da er det for sent. Kommunikasjon er det viktigste i alle forhold, klarer man ikke det er det for sent. Anonymkode: 0b34b...22c 3 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni #4 Skrevet 18. juni Du må faktisk akseptere bruddet og forsone deg med det rett og slett. Du vil aldri komme over han og få et godt liv , hvis du ikke kommer deg videre. Har du vurdert å søke hjelp? Anonymkode: 211f9...15d 2 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni #5 Skrevet 18. juni AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Vi er skilt på femte året. Bruddet var et ganske teit brudd, lite kommunikasjon som ga grobunn for mye misforståelser, forutinntatthet osv. Det ble brudd uten at vi i det hele tatt snakket skikkelig sammen, det bare ble slik. Vi har etterpå snakket mye mer om hva som skjedde og ikke skjedde, følelser osv, og begge ser at det var mye misforståelser og dårlig kommunikasjon som gjorde bruddet. Han har fått ny samboer etter bruddet. Jeg har det grusomt uten han, jeg fungerer ikke uten han, jeg har mistet alt som betydde noe for meg, og føler meg ikke som en hel person lenger. Og jeg får sommerfugler I magen jeg gang jeg ser han, og våkner gråtende hver natt. Er det noen som kan se om vi noen gang vil finne tilbake igjen til hverandre? Tusen takk for eventuell hjelp🌹 Anonymkode: 2e8ae...b67 Han har fått ny samboer. Hva får deg til å ville ha en fyr som enten har gått videre eller er villig til å flytte sammen med noen, når han har følelser for noen andre??? Hjelpen er gå videre, stopp deg selv når du dagdrømmer om han. Hvis du romantiserer, vil det bli en besettelse. Om det ikke allerede er det. Anonymkode: 17697...a5c 3 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni #6 Skrevet 18. juni Jeg prøver virkelig å gå videre. Problemet er bare at hele livet mitt har kollapset i tillegg, og alt det kjipe minner meg på det jeg en gang hadde. Jeg klarer snart ikke sitte med huset lenger, har ikke klart å betale lånet på flere måneder, barna har valgt å bare bo hos han på grunn av avstand til venner, så de ser jeg nesten aldri. Jeg har mistet nesten alle vennene underveis, og mistet hele familien hans. Jeg har ingenting igjen av det sosiale og praktiske livet i tillegg, så alt er bare mørkt og svart. Og da lengter jeg tilbake til når livet mitt var som før, når økonomien var god, livet smilte og vi var en familie. Jeg vet ikke hvordan jeg skal få reparert livet mitt😭 Og da blir jo den enkle løsningen i hodet mitt å tilbakestille livet til når jeg var lykkelig. Og mange av grunnene som ga problemer i ekteskapet er nå "fikset" ved hjelp av terapi, så nå hadde vi kunne hatt ett veldig godt forhold. Jeg får hjelp, men det har bare gjort sorgen verre foreløpig.. Anonymkode: 2e8ae...b67 4
AnonymBruker Skrevet 18. juni #7 Skrevet 18. juni AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg prøver virkelig å gå videre. Problemet er bare at hele livet mitt har kollapset i tillegg, og alt det kjipe minner meg på det jeg en gang hadde. Jeg klarer snart ikke sitte med huset lenger, har ikke klart å betale lånet på flere måneder, barna har valgt å bare bo hos han på grunn av avstand til venner, så de ser jeg nesten aldri. Jeg har mistet nesten alle vennene underveis, og mistet hele familien hans. Jeg har ingenting igjen av det sosiale og praktiske livet i tillegg, så alt er bare mørkt og svart. Og da lengter jeg tilbake til når livet mitt var som før, når økonomien var god, livet smilte og vi var en familie. Jeg vet ikke hvordan jeg skal få reparert livet mitt😭 Og da blir jo den enkle løsningen i hodet mitt å tilbakestille livet til når jeg var lykkelig. Og mange av grunnene som ga problemer i ekteskapet er nå "fikset" ved hjelp av terapi, så nå hadde vi kunne hatt ett veldig godt forhold. Jeg får hjelp, men det har bare gjort sorgen verre foreløpig.. Anonymkode: 2e8ae...b67 Huff, jeg skjønner at dette må være veldig vondt for deg. Tror ikke du skal tenke at problemene deres hadde vært fikset i dag dersom sånn og sånn.. Det brutale her er at du må forholde deg til virkeligheten nå, og den er ikke slik du ønsker. Det betyr ikke at du ikke kan få et godt liv uten han, for det er kun deg selv som er ansvarlig for egen lykke. Du må nesten tvinge deg ut av « offer rollen» å ta skikkelig tak i livet ditt. Jeg vet at det er lettere sagt enn gjort, for jeg har vært der selv. Snakk med sosionom ang økonomien osv.. Løser en ting seg, er det ofte at flere ting løser seg osv, men ingenting løser seg dessverre av seg selv , og det krever mye mental jobb. Da må man være litt streng med seg selv og si at nok er nok, nå fortjener jeg å ha det bra og jeg er villig til å gjøre den innsatsen det krever for meg selv ❤️ Anonymkode: 211f9...15d 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni #8 Skrevet 18. juni AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg prøver virkelig å gå videre. Problemet er bare at hele livet mitt har kollapset i tillegg, og alt det kjipe minner meg på det jeg en gang hadde. Jeg klarer snart ikke sitte med huset lenger, har ikke klart å betale lånet på flere måneder, barna har valgt å bare bo hos han på grunn av avstand til venner, så de ser jeg nesten aldri. Jeg har mistet nesten alle vennene underveis, og mistet hele familien hans. Jeg har ingenting igjen av det sosiale og praktiske livet i tillegg, så alt er bare mørkt og svart. Og da lengter jeg tilbake til når livet mitt var som før, når økonomien var god, livet smilte og vi var en familie. Jeg vet ikke hvordan jeg skal få reparert livet mitt😭 Og da blir jo den enkle løsningen i hodet mitt å tilbakestille livet til når jeg var lykkelig. Og mange av grunnene som ga problemer i ekteskapet er nå "fikset" ved hjelp av terapi, så nå hadde vi kunne hatt ett veldig godt forhold. Jeg får hjelp, men det har bare gjort sorgen verre foreløpig.. Anonymkode: 2e8ae...b67 Da må du jo selge og nedgradere. Flytte nærmere ungenes venner om mulig? Det er fælt når livet faller sammen, men en fyr med samboer bør være ditt minste problem og det virker som du legger de andre sortene på det, nettopp fordi tap av bolig og barn er så mye, mye verre... Bra du får hjelp. Det blir ofte verre før det blir bedre 😊 Anonymkode: 17697...a5c 1
TLR Skrevet 18. juni #9 Skrevet 18. juni AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Jeg prøver virkelig å gå videre. Problemet er bare at hele livet mitt har kollapset i tillegg, og alt det kjipe minner meg på det jeg en gang hadde. Jeg klarer snart ikke sitte med huset lenger, har ikke klart å betale lånet på flere måneder, barna har valgt å bare bo hos han på grunn av avstand til venner, så de ser jeg nesten aldri. Jeg har mistet nesten alle vennene underveis, og mistet hele familien hans. Jeg har ingenting igjen av det sosiale og praktiske livet i tillegg, så alt er bare mørkt og svart. Og da lengter jeg tilbake til når livet mitt var som før, når økonomien var god, livet smilte og vi var en familie. Jeg vet ikke hvordan jeg skal få reparert livet mitt😭 Og da blir jo den enkle løsningen i hodet mitt å tilbakestille livet til når jeg var lykkelig. Og mange av grunnene som ga problemer i ekteskapet er nå "fikset" ved hjelp av terapi, så nå hadde vi kunne hatt ett veldig godt forhold. Jeg får hjelp, men det har bare gjort sorgen verre foreløpig.. Anonymkode: 2e8ae...b67 Han har samboer. Du må fokusere på huset og økonomien. Viktig at du har et sted å bo. 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni #10 Skrevet 18. juni Du må jo få ditt eget liv opp å gå. Tenker du at han føler på samme måte? Anonymkode: 92cab...6bb
AnonymBruker Skrevet 18. juni #11 Skrevet 18. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Han har fått ny samboer etter bruddet. Er det noen som kan se om vi noen gang vil finne tilbake igjen til hverandre? Tusen takk for eventuell hjelp🌹 Anonymkode: 2e8ae...b67 Du lurer på om du skal ødelegge forholdet deres? Anonymkode: bcb7f...d90 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni #12 Skrevet 18. juni Been there, kjære deg. Mitt råd- som jeg fikk av en klok person. Begynn å tenke praktisk!! Begynn med å selge huset ditt og flytt til et sted som er nærme barna dine. Du vil komme mer i balanse når barna er mer hos deg. Det er ikke viktig at det er stort og fint, det tar du senere. Bestill deg time i banken din hos en økonomisk rådgiver som kan hjelpe deg med det du sliter med økonomisk. Se serien «maid» og prøv å tøffe deg opp 🥰 Det er et seriøst råd. Serie om en alenemor som bare får det sørgelige livet sitt på stell fordi hun VIL og KAN! Anonymkode: ead95...986 1
Snok1 Skrevet 18. juni #13 Skrevet 18. juni Du har åpenbart gjort dårlige valg med tanke på kjærlighet, barn og økonomi. Ganske viktige pillarer i livet. Hva har disse tingene til felles? Deg. Kanskje tenke litt nytt i forhold til din plass i verden?
AnonymBruker Skrevet 18. juni #14 Skrevet 18. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi er skilt på femte året. Bruddet var et ganske teit brudd, lite kommunikasjon som ga grobunn for mye misforståelser, forutinntatthet osv. Det ble brudd uten at vi i det hele tatt snakket skikkelig sammen, det bare ble slik. Vi har etterpå snakket mye mer om hva som skjedde og ikke skjedde, følelser osv, og begge ser at det var mye misforståelser og dårlig kommunikasjon som gjorde bruddet. Han har fått ny samboer etter bruddet. Jeg har det grusomt uten han, jeg fungerer ikke uten han, jeg har mistet alt som betydde noe for meg, og føler meg ikke som en hel person lenger. Og jeg får sommerfugler I magen jeg gang jeg ser han, og våkner gråtende hver natt. Er det noen som kan se om vi noen gang vil finne tilbake igjen til hverandre? Tusen takk for eventuell hjelp🌹 Anonymkode: 2e8ae...b67 Forstår at dette er vondt for deg. Han har gått videre. Vil råde deg til å gjøre det samme. Fokuser på deg selv istedet. Hva kan du gjøre for at du skal ha det bra? Har du noen du kan snakke med? Kan anbefale terapi på det varmeste. Det kan hjelpe deg å sette ting i perspektiv. Virker ikke som om dere gjorde hverandre noe godt i forhold til det du skriver her. Anonymkode: fbfd8...dda 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni #15 Skrevet 18. juni Snok1 skrev (7 minutter siden): Du har åpenbart gjort dårlige valg med tanke på kjærlighet, barn og økonomi. Ganske viktige pillarer i livet. Hva har disse tingene til felles? Deg. Kanskje tenke litt nytt i forhold til din plass i verden? Å sparke en som allerede ligger nede for telling er veldig kynisk og urettferdig av deg @Snok1..... Det opplever jeg at du gjør med dette innlegget her.... Man kan takke seg selv? Er det slik? Anonymkode: fbfd8...dda 3
AnonymBruker Skrevet 18. juni #16 Skrevet 18. juni AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du må jo få ditt eget liv opp å gå. Tenker du at han føler på samme måte? Anonymkode: 92cab...6bb Ja, jeg må klare å finne en måte å få et liv som er verdt det igjen. Jeg tror nok, uten at han har sagt det rett ut, at dersom han ikke hadde hatt samboer, hadde han ønsket seg tilbake. Han sa etterpå at han aldri ønsket brudd, og han sa også at ting kunne vært annerledes om vi bare hadde visst det vi visste nå. Men han er en veldig trofast person, så når han nå har samboer, blir han nok hos henne så sant hun ikke gjør det slutt. Nei jeg har ikke tenkt å ødelegge noe forhold, jeg gjør ingenting for å vinne han tilbake. Og det vil dessverre være dyrere å nedskalere huset, for jeg har allerede et billig hus. Og å flytte nærmere vennene blir dobbelt så dyrt som verdien av huset mitt, så det er ikke mulig🙈 Men jeg jobber så mye ekstra jeg kan, for å få inn litt ekstra, men er begrenset hvor mye ekstra jeg klarer få inn. Men jeg har avtale med banken, så har fått avdragsfrihet en stund, og det hjelper jo. Og ferie blir det ikke i år, så jeg kan legge av feriepenger som buffer i stedet. Jeg gjør mitt beste for å få livet opp å gå, men det er stadig slag i trynet. Snok1 skrev (Akkurat nå): Du har åpenbart gjort dårlige valg med tanke på kjærlighet, barn og økonomi. Ganske viktige pillarer i livet. Hva har disse tingene til felles? Deg. Kanskje tenke litt nytt i forhold til din plass i verden? Takk, tusen takk. Vet ikke hvordan det skal hjelpe noen som ligger nede å sparke de enda lenger ned. Skal ikke skrive noe som gjør at tråden blir slettet, men du hjelper ikke nei.. At økonomien er dårlig er på grunn av sykdom, jeg kunne ikke styre at jeg ble syk. Hvilke dårlige valg har jeg gjort med tanke på barn? At jeg fikk de? Jeg var frisk, i et lykkelig ekteskap og med godt betalt jobb når jeg fikk de.. Anonymkode: 2e8ae...b67 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni #17 Skrevet 18. juni Jeg tror at jeg hadde spurt han rett ut. Vær ærlig med hvor du står. Hvis han er klar på at det er uaktuelt,så er det kanskje lettere for deg å gå videre. Da slipper du ihvertfall å tenke "kanskje det skjer'. Husk at det er mange menn du vil kunne få det bra med. Det viktigste er kanskje at du ikke ser for deg noe uoppnåelig.Det virker som om livet ditt er vanskelig nå og da er det lett å tenke tilbake til en periode som føltes trygg. Men dere gikk jo ifra hverandre selv om dere hadde barn og forpliktelser. Så forholdet må ha vært vanskelig dere imellom. Er lett å glemme det vanskelige som var grunnen til bruddet og huske det som var bra. Anonymkode: 92cab...6bb 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni #18 Skrevet 18. juni AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Ja, jeg må klare å finne en måte å få et liv som er verdt det igjen. Jeg tror nok, uten at han har sagt det rett ut, at dersom han ikke hadde hatt samboer, hadde han ønsket seg tilbake. Han sa etterpå at han aldri ønsket brudd, og han sa også at ting kunne vært annerledes om vi bare hadde visst det vi visste nå. Men han er en veldig trofast person, så når han nå har samboer, blir han nok hos henne så sant hun ikke gjør det slutt. Nei jeg har ikke tenkt å ødelegge noe forhold, jeg gjør ingenting for å vinne han tilbake. Og det vil dessverre være dyrere å nedskalere huset, for jeg har allerede et billig hus. Og å flytte nærmere vennene blir dobbelt så dyrt som verdien av huset mitt, så det er ikke mulig🙈 Men jeg jobber så mye ekstra jeg kan, for å få inn litt ekstra, men er begrenset hvor mye ekstra jeg klarer få inn. Men jeg har avtale med banken, så har fått avdragsfrihet en stund, og det hjelper jo. Og ferie blir det ikke i år, så jeg kan legge av feriepenger som buffer i stedet. Jeg gjør mitt beste for å få livet opp å gå, men det er stadig slag i trynet. Takk, tusen takk. Vet ikke hvordan det skal hjelpe noen som ligger nede å sparke de enda lenger ned. Skal ikke skrive noe som gjør at tråden blir slettet, men du hjelper ikke nei.. At økonomien er dårlig er på grunn av sykdom, jeg kunne ikke styre at jeg ble syk. Hvilke dårlige valg har jeg gjort med tanke på barn? At jeg fikk de? Jeg var frisk, i et lykkelig ekteskap og med godt betalt jobb når jeg fikk de.. Anonymkode: 2e8ae...b67 Ikke bry deg om @Snok1. Han kan umulig ha det bra selv når han kommenterer slik. Anonymkode: fbfd8...dda 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni #19 Skrevet 18. juni Du er sterk som har holdt ut hit du er nå. Det sier alt: da har du det i deg. Kunsten nå er å se det fra en annen vinkel og ta makten tilbake. For du er noen. Anonymkode: 776d7...8a2
Snok1 Skrevet 18. juni #20 Skrevet 18. juni AnonymBruker skrev (47 minutter siden): . Takk, tusen takk. Vet ikke hvordan det skal hjelpe noen som ligger nede å sparke de enda lenger ned. Skal ikke skrive noe som gjør at tråden blir slettet, men du hjelper ikke nei.. At økonomien er dårlig er på grunn av sykdom, jeg kunne ikke styre at jeg ble syk. Hvilke dårlige valg har jeg gjort med tanke på barn? At jeg fikk de? Jeg var frisk, i et lykkelig ekteskap og med godt betalt jobb når jeg fikk de.. Anonymkode: 2e8ae...b67 Jeg vet det er besk medisin, men hvertfall to av tingene er noe du -og bare du- kan gjøre noe med. Du ber om råd. Dette er mitt råd. Jeg ser ikke ned på deg, dette er ment i beste hensikt. Jeg har selv vært i vanskelige livssituasjoner, og jeg spør alltid meg selv hva det er jeg selv kan gjøre for å bedre situasjonen. Å fokusere på handling framfor nå-situasjon endrer alltid tankesettet til mere konkret forbedring. Dette er min erfaring som jeg ønsker å dele med deg. Du vil alltid kunne høste medfølelse. Jeg tilbyr deg noe som du kan bruke. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå