Gå til innhold

Reker er ikke bra for folk over 60

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bidrar med svært mye kolesterol. 

Anonymkode: 56ed2...794

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er snart 70 og spiser både egg og reker i rikelige mengder. Kolesterolet mitt har vært perfekt i 50 år. 

Anonymkode: 27381...c73

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

Redd for rekene dine?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

hva var det som motiverte deg til å skrive det innlegget? Jeg lurer oppriktig. Hadde vært interessant å forstå bakteppet 

Anonymkode: 9358a...b45

• Liker 12
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Reker er åtseldyr. Lik som har ligget lenge i havet er fulle av reker, som lik på land er fulle av larver. Havets larver. Er ikke spesielt sunt for noen. Men mange liker det. Livet må ha noen gleder og, selv om man bli gammal.

Anonymkode: a122b...b3c

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

hva var det som motiverte deg til å skrive det innlegget? Jeg lurer oppriktig. Hadde vært interessant å forstå bakteppet 

Anonymkode: 9358a...b45

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Den er grei 🫡

Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Reker er åtseldyr. Lik som har ligget lenge i havet er fulle av reker, som lik på land er fulle av larver. Havets larver. Er ikke spesielt sunt for noen. Men mange liker det. Livet må ha noen gleder og, selv om man bli gammal.

Er ikke mange ikke-beitende skapninger i havet som ikke spiser en og annen ådsel. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Eric_B skrev (2 minutter siden):

Er ikke mange ikke-beitende skapninger i havet som ikke spiser en og annen ådsel. 

Det kan være. Men det er reker som tyter ut av og dekker  lik. Jeg ble overrasket over hvor mye det ligner larver. Og har ikke spist det siden. Tanken på larver med majones ble for mye.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er godt over 60 år og spiser det jeg vil, inkl. reker og annen sjømat. Har null problemer med kolesterol. 

Anonymkode: bc2af...a1a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det kan være. Men det er reker som tyter ut av og dekker  lik. Jeg ble overrasket over hvor mye det ligner larver. Og har ikke spist det siden. Tanken på larver med majones ble for mye.

Lik? Som i døde mennesker? 

Hvor mange døde mennesker tror du ligger i havet? Eller mener du åtseleter?

Anonymkode: a7ee2...118

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jobbe med at tankemønsteret ditt ikke skal medføre urasjonelle beslutninger? Ikke at det der er en viktig sak, men prinsipielt.

Det er mange andre dyr som holder på tilsvarende om du skal begynne å tenke sånn. Både griser og kyllinger spiser litt av hvert om de får lov.

Reker kalles gjerne havets kakerlakk forresten, om det gjør det noe bedre. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser reker, og vil fortsette med det. Spiser også mye egg, som omtrent var livsfarlig for noen år siden, men jeg overlevde det også, og kolesterolet er fremdeles helt fint. 

Anonymkode: ca28f...8cc

Skrevet (endret)

Ja, eg har pådratt med urinsyregikt pga rekespising. Men er ikkje over 60, då. Plaga forsvann etter eg kutta ut skalldyr

Endret av Capazitet
AnonymBruker
Skrevet
Eric_B skrev (17 minutter siden):

Jobbe med at tankemønsteret ditt ikke skal medføre urasjonelle beslutninger? Ikke at det der er en viktig sak, men prinsipielt.

Det er mange andre dyr som holder på tilsvarende om du skal begynne å tenke sånn. Både griser og kyllinger spiser litt av hvert om de får lov.

Reker kalles gjerne havets kakerlakk forresten, om det gjør det noe bedre. 

Spiser ikke gris eller kylling. Det var synet da, av disse rekene og den døde kroppen. Ikke så lett å bli kvitt. Har også jobbet på gård og sett hva griser får å spise. Delvis råtten mat fra diverse hoteller og spisesteder, så blandet de oppi MSG, så grisene spiste det selv om det var halvråttent. De hadde det fryktelig. Spiste av hverandre også. Sugga måtte bindes for ikke å spise sine egne grisunger.

Skrevet

elsker reker, nå er jeg et lite stykke fra 60 ennå da, men skal spise det godt inn i både 60,70,80 og forhåpentligvis 90åra.

Gjest jegerrinne
Skrevet

Tviler sterkt på at noen spiser så mange kilo at dette er et så stort problem.

Da far min levde så sa legen at å spise reker osv ikke var noe problem så lenge det var en brødskive i ny og ne, og ikke flere kilo. Er noe som heter alt med måtte

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Larve/billebrød er ikke så dumt, sier mange.

Reker er nam 😁

Anonymkode: 6b041...5c4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Larve/billebrød er ikke så dumt, sier mange.

Reker er nam 😁

Du sier noe. De grønne snakker om at vi må begynne å spise insekter fremover.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Du sier noe. De grønne snakker om at vi må begynne å spise insekter fremover.

De grønne? Reptilmennesker?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...