AnonymBruker Skrevet onsdag kl 12:38 #1 Skrevet onsdag kl 12:38 Hei! Dere som har hatt Blefaritt, hvilke salver eller øyedråper fikk dere? Hadde det virkning? Anonymkode: 25580...be6
Linazer Skrevet onsdag kl 12:50 #2 Skrevet onsdag kl 12:50 Egentlig ingenting som har funket annet enn Viscotears gele for å ikke bli for tørr på øynene. Det kommer og går hos meg og er til stor plage.
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 12:55 #3 Skrevet onsdag kl 12:55 Vær forsiktig med dråper som inneholder saltvann, da blir det verre Anonymkode: ceb2c...f6c
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 13:05 #4 Skrevet onsdag kl 13:05 Ts her. Noen som har prøvd antibiotika/steroidedråper eller prednisolon? Som Ultracortinol, Kloramfenikol eller Terramycin-Polymyxin B øyesalve? Sitter kun i øyekrokene hos meg, spesielt det ene øyet. Er så lei. Leger er også litt usikker hva dette er. Anonymkode: 25580...be6
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 13:15 #5 Skrevet onsdag kl 13:15 Ja, jeg brukte terramycin under en oppblomstring, hjalp bra. Men det er jo en mer eller mindre kronisk tilstand. Jeg bruker Blephaclean servietter for å rense, så bruker jeg Thealoz ampuller for fuktighet. Bruker også øyemaske med fuktighet og varme. Anonymkode: 32a5c...ba4
Helene111222 Skrevet onsdag kl 13:24 #6 Skrevet onsdag kl 13:24 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja, jeg brukte terramycin under en oppblomstring, hjalp bra. Men det er jo en mer eller mindre kronisk tilstand. Jeg bruker Blephaclean servietter for å rense, så bruker jeg Thealoz ampuller for fuktighet. Bruker også øyemaske med fuktighet og varme. Anonymkode: 32a5c...ba4 Ok, takk for svar Det kom så akutt på meg etter jeg fikk et rusk eller noe lignende på øyet. Er ikke spesielt hissig med voldsom hevelse, men irriterende svie og pressfølelse i øyekantene, spesielt høyre øye. Litt hovnere øyelokk enn vanlig og litt mer rød enn vanlig. Har vart i 3 uker nå. Har du hatt mye puss også? Kan du gå med sminke til vanlig? Savner så veldig å sminke meg
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 13:32 #7 Skrevet onsdag kl 13:32 Hei, det finnes ulike typer av blefaritt, og jeg hadde ikke puss. «Bare» røde, hovne øyelokk som sved. Kan jeg spørre hvor du bor hen? Anonymkode: 32a5c...ba4
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 13:44 #8 Skrevet onsdag kl 13:44 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hei, det finnes ulike typer av blefaritt, og jeg hadde ikke puss. «Bare» røde, hovne øyelokk som sved. Kan jeg spørre hvor du bor hen? Anonymkode: 32a5c...ba4 Høres ganske lignende ut slik jeg har det. Hadde du puss den gangen du brukte Terramycin? Er usikker om infeksjonen er «voldsom nok» til å bruke den, men har fått resept. Og brukte du den inn på øyet under øvre øyelokk, eller på kantene? Jeg bor i Stavanger Anonymkode: 25580...be6
Linazer Skrevet onsdag kl 13:53 #9 Skrevet onsdag kl 13:53 Kloramfenikol hjalp ingenting hos meg. Jeg fikk beskjed om å slutte å bruke det siden det uansett ikke hjalp. Jeg setter også pris på hva som har hjulpet dere andre.
Helene111222 Skrevet onsdag kl 14:46 #10 Skrevet onsdag kl 14:46 Hadde dere vondt på innsiden av øyelokket eller øyelokkskanten?
Linazer Skrevet onsdag kl 14:48 #11 Skrevet onsdag kl 14:48 Helene111222 skrev (Akkurat nå): Hadde dere vondt på innsiden av øyelokket eller øyelokkskanten? Hos meg er det mest øyelokket som blir kjempeømt.
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 15:09 #12 Skrevet onsdag kl 15:09 Jeg vil anbefale deg å gå i gang med medisinene du har fått så raskt som mulig. Om du får bedring av disse eller ikke så vil kunne hjelpe øyelegen å sette en diagnose. Anonymkode: 879d7...95f 1
Helene111222 Skrevet onsdag kl 15:22 #13 Skrevet onsdag kl 15:22 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg vil anbefale deg å gå i gang med medisinene du har fått så raskt som mulig. Om du får bedring av disse eller ikke så vil kunne hjelpe øyelegen å sette en diagnose. Anonymkode: 879d7...95f Takk for råd! Jeg fikk ultracortenol og terramycin-polymyxin B øyesalve. Klarer bare ikke å finne noen som har brukt denne kombinasjonen, derfor har jeg ikke turt å bruke salvene enda. Ser at den vanlige behandlingen for Blefaritt er enten Kloramfenikol i kombinasjon med ultracortenol, eller terramycin-polymyxin B. Har du noen erfaringer?
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 15:24 #14 Skrevet onsdag kl 15:24 Helene111222 skrev (1 minutt siden): Takk for råd! Jeg fikk ultracortenol og terramycin-polymyxin B øyesalve. Klarer bare ikke å finne noen som har brukt denne kombinasjonen, derfor har jeg ikke turt å bruke salvene enda. Ser at den vanlige behandlingen for Blefaritt er enten Kloramfenikol i kombinasjon med ultracortenol, eller terramycin-polymyxin B. Har du noen erfaringer? Hvorfor tør du ikke bruke den? Enten så hjelper det og det er jo bra, eller så hjelper det ikke og da vet legene det og det kan hjelpe til med å finne ut hva det faktisk er. Anonymkode: 1cab6...d4f 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 15:27 #15 Skrevet onsdag kl 15:27 Høres nesten ut som en dacrocystitt? Hvis det er i øyekroken? Anonymkode: 1cab6...d4f
Helene111222 Skrevet onsdag kl 15:32 #16 Skrevet onsdag kl 15:32 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvorfor tør du ikke bruke den? Enten så hjelper det og det er jo bra, eller så hjelper det ikke og da vet legene det og det kan hjelpe til med å finne ut hva det faktisk er. Anonymkode: 1cab6...d4f Da jeg var på apoteket sa farmasøyten at hun aldri hadde sett denne kombinasjonen før med salver som skal blandes og brukes på øyet. Finner heller ingen andre som har brukt denne kombinasjonen på nett, og ikke i anbefalingene heller på ulike medisinske sider, derfor kjenner jeg meg så ukomfortabel med å putte dette på øyet 😰 men vil jo absolutt ta det i bruk dersom dette er en standard behandling (som jeg bare ikke finner noe om). Har jo lyst å bli bedre.
Helene111222 Skrevet onsdag kl 17:46 #17 Skrevet onsdag kl 17:46 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Høres nesten ut som en dacrocystitt? Hvis det er i øyekroken? Anonymkode: 1cab6...d4f Det sitter mer på innsiden av øvre øyelokk, men fra kroken og bortover. 😰
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 18:51 #18 Skrevet onsdag kl 18:51 Helene111222 skrev (3 timer siden): Da jeg var på apoteket sa farmasøyten at hun aldri hadde sett denne kombinasjonen før med salver som skal blandes og brukes på øyet. Finner heller ingen andre som har brukt denne kombinasjonen på nett, og ikke i anbefalingene heller på ulike medisinske sider, derfor kjenner jeg meg så ukomfortabel med å putte dette på øyet 😰 men vil jo absolutt ta det i bruk dersom dette er en standard behandling (som jeg bare ikke finner noe om). Har jo lyst å bli bedre. Så dumt at farmasøyten sa det da. Kombinasjonen er jo omtrent det samme som står i legemiddelhåndboka, altså steroid og antibiotika. https://www.legemiddelhandboka.no/T7.1.4.2.1/Blefaritt Så enten så får du gå tilbake til farmasøyten og spørre mer om hva som kan være galt med den kombinasjonen jmf kilden over, eller gå tilbake til legen og si hva farmasøyten sa og hva du lurer på. Eller ta medisinene. Anonymkode: 1cab6...d4f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå