krisgu Skrevet 10 timer siden #1 Skrevet 10 timer siden Blir aldri klok på egenandelene hos legen når man har frikort. Henvisninger står både på frikortgrunnlag og ikke. Ba om å bli henvist til to ulike spesialister for plager jeg har, legen henviste der og da, og jeg ble fakturert 59 per henvisning. Går ikke dette på frikort?
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #2 Skrevet 10 timer siden Henvisninger, enkelte prøver, materiell etc går utenom Anonymkode: e2381...742 2
krisgu Skrevet 10 timer siden Forfatter #4 Skrevet 10 timer siden Men hva er forskjellen på disse, henvisning i frikortgrunnlag og ikke? Begge nevner jo henvisning. Enkel pasientkontakt ved personlig frammøte eller bud, eller som resulterer i utskriving av sykemelding eller henvisning til spesialist Ekspedisjonsgebyr ved forsendelse av resepter, revisjon, henvisning osv. etter ønske fra pasienten
Tabris Skrevet 10 timer siden #5 Skrevet 10 timer siden Slik jeg leser det, så går timen/pasientkontakten som fører til utskriving av henvisning under frikortet, mens selve utskrivingen av henvisningen betaler man for. 5
krisgu Skrevet 10 timer siden Forfatter #6 Skrevet 10 timer siden Tabris skrev (4 minutter siden): Slik jeg leser det, så går timen/pasientkontakten som fører til utskriving av henvisning under frikortet, mens selve utskrivingen av henvisningen betaler man for. Helt sikkert riktig. Ikke rart fastleger blir rike 😅
Tabris Skrevet 10 timer siden #7 Skrevet 10 timer siden krisgu skrev (2 minutter siden): Helt sikkert riktig. Ikke rart fastleger blir rike 😅 Fastlegen får jo sin lønn uavhengig av hva som går på frikortet eller ikke. 4 3
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #8 Skrevet 8 timer siden krisgu skrev (1 time siden): Helt sikkert riktig. Ikke rart fastleger blir rike 😅 Blir ikke rik av 59kr pr henvisning. Anonymkode: 247c0...5af 5
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #9 Skrevet 7 timer siden krisgu skrev (2 timer siden): Blir aldri klok på egenandelene hos legen når man har frikort. Henvisninger står både på frikortgrunnlag og ikke. Ba om å bli henvist til to ulike spesialister for plager jeg har, legen henviste der og da, og jeg ble fakturert 59 per henvisning. Går ikke dette på frikort? Du finner Legeforeningens prisliste ved å bruke Google. Attester betaler du ekstra for, etter egne priser. Henvisning til spesialist kan legen fakturere deg for, eller de kan droppe å fakturere for det og dermed tape inntekt selv. Anonymkode: a841d...d92 2
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #10 Skrevet 7 timer siden Denne skal være oppslag på på alle fastlege kontorer. https://helserespons.no/web/doku/1720774281_1144.pdf Kr. 59 er for å sende en henvisning. Anonymkode: a841d...d92 1
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #11 Skrevet 7 timer siden krisgu skrev (2 timer siden): Helt sikkert riktig. Ikke rart fastleger blir rike 😅 Leger blir rike av å skrive henvisning som ikke dekkes av frikort? Tror du at leger ikke får betalt noe som helst dersom pasienten har frikort? Og at hvis legen kun har pasienter med frikort så må de jobbe gratis? Anonymkode: b8f1e...9fd 2
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #12 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Leger blir rike av å skrive henvisning som ikke dekkes av frikort? Tror du at leger ikke får betalt noe som helst dersom pasienten har frikort? Og at hvis legen kun har pasienter med frikort så må de jobbe gratis? Anonymkode: b8f1e...9fd Hehe. Virker faktisk som enkelte tror det. Anonymkode: c3157...3ae 1
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #13 Skrevet 3 timer siden krisgu skrev (7 timer siden): Helt sikkert riktig. Ikke rart fastleger blir rike 😅 Mener du at legen skal skrive henvisninger uten å ta betalt for tiden det tar? 59 kr dekker trolig ikke den tiden det tar å skrive en god henvisning en gang. Legen betaler også skatt av de 59 kronene. Anonymkode: 669cf...dcd 2
Daria Skrevet 2 timer siden #14 Skrevet 2 timer siden krisgu skrev (7 timer siden): Men hva er forskjellen på disse, henvisning i frikortgrunnlag og ikke? Begge nevner jo henvisning. Enkel pasientkontakt ved personlig frammøte eller bud, eller som resulterer i utskriving av sykemelding eller henvisning til spesialist Ekspedisjonsgebyr ved forsendelse av resepter, revisjon, henvisning osv. etter ønske fra pasienten Forskjellen ligger i ordene "etter ønske fra pasienten ", hvilket du jo sier i HI at det var. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå