AnonymBruker Skrevet 18. juni #1 Skrevet 18. juni Hei! Jeg skal velge studie nå til høsten å klarer ikke å bestemme meg for hvilke retning jeg vil velge. Jeg vil velge juss eller siviløkonom på grunn av sikker jobb med god lønn og at det ligger status i faget. Men jeg ønsker en jobb som er meningsfull og føler at helsefag er mer en jobb du føler deg viktig i og at du liker det du gjør. Jeg har alltid vert intressert i hvordan kroppen fungerer og tror jeg hadde likt noe innenfor helse. Men da må det bli sykepleie eller fysioterapi. Jeg har et ganske godt snitt fra videregående og vil «utnytte» dette, da jeg ligger langt over snittet til visse helsefag og lønn er viktig for meg. Lege hadde vert perfekt viss jeg hadde kommet inn, men da må jeg bruke et år på å ta opp fag. Da blir jeg 22 år når jeg begynner på studiet og 28 når jeg er ferdig, samtidig som flere fraråder yrket som lege da det er svært krevende. Anonymkode: cd01b...4b0
AnonymBruker Skrevet 18. juni #2 Skrevet 18. juni Gå for det du synes er meningsfullt og som gjør deg lykkelig. Ville ikke ha valgt noe kun på grunn av lønn og status. Anonymkode: 4d837...488
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå