AnonymBruker Skrevet 22. juni #41 Skrevet 22. juni AnonymBruker skrev (På 18.6.2025 den 12.39): eks.: Du var jo så fin Er alt bra med deg? Du har blitt så mager… Du er jo bare skinn og bein nå.. Ta et kakestykke til, det trenger du.. Hva har skjedd med deg?? Du har jo gått så mye opp i vekt Er du ikke redd for hjerteinfarkt og andre alvorlige sykdommer når du spiser all den dritt maten? Nei du får ikke ta mer kaker nå, du har fått nok. Huff måtte du kjøpe nye klær igjen, tenk på økonomien med denne fedmen. Tenk om jeg skulle svart det til alle som kommenteter meg. Anonymkode: 2f13b...4aa 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni #42 Skrevet 22. juni At en slik tråd ente opp med å bli brukt til å rettferdiggjøre fatshaming er vel ingen overraskelse. Anonymkode: f01a1...55b 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni #43 Skrevet 22. juni Jeg synes det er hyggelig å få kommentarer på at jeg har blitt slank/gått ned i vekt. Anonymkode: 37a73...ef9
AnonymBruker Skrevet 22. juni #44 Skrevet 22. juni AnonymBruker skrev (21 minutter siden): At en slik tråd ente opp med å bli brukt til å rettferdiggjøre fatshaming er vel ingen overraskelse. Anonymkode: f01a1...55b Men hvofor er det ikke noe som heter thin-shaming/skinnyshaming da? Anonymkode: 2f13b...4aa 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni #45 Skrevet 22. juni Helt enig i at det er veldig unødvendig å kommentere vekt, med mindre vedkommende fisker etter det. Er vel kanskje bare hva folk er vant til å se og noen ganger misunnelse. Noen ganger ser man jo også litt syk ut om man går fort ned. Litt annet, men jeg la på meg veldig lite under graviditetene (uten at det var et valg) og var helt sjokkert over hvor mange jordmødre som kommenterte kroppen min, både i kommunen og på sykehuset. Det var ikke måte på hvor slank og fin jeg var som gravid. Følte meg absolutt ikke fin selv, og ønsket virkelig ikke kommentarer på kroppen min. Tenkte stakkars alle de som ufrivillig legger på seg mye ifm graviditet. Håper ikke de får kommentarer også. Anonymkode: 897dd...94f 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni #46 Skrevet 22. juni Jeg gikk ned 5, FEM kilo, fra 93 til 88kg fordi jeg var forelsket. Fikk da høre at jeg måtte passe meg for det snart ikke var mer igjen av meg. Jeg er 160cm. 😆🤪🫠 Så sluttet jeg på noen medisiner, samt ble syk, og jeg raste til under 50kg. Jeg har de siste årene holdt meg innenfor enten normal bmi, eller litt undervektig. Når jeg går opp får jeg gjerne høre at «jeg ser godt ut», og fått høre både det ene og det andre når jeg har gått ned. Beinrangel, sykelig tynn, ingenting igjen av meg osv. Jeg og får høre når jeg går opp noen kilo at jeg nå ser bedre ut. Mange vitser om hvor liten jeg er, og jeg velger å legge inn høyden min i ligningen her, men vet jo at det er en del på vekten min også. Mange idag aner jo ikke at jeg har vært så overvektig, siden det er 10år siden jeg var det. Jeg var tynn i min ungdom, men gikk opp med noen medisiner i starten av 20-årene. Jeg ser jo hvor kroppen min foretrekker å ligge, og det er jo en lavere normal bmi. Hender jeg er stresset og da går vekten litt lavere, og jeg må være mer bevisst. Folk kommenterer da, og det gjorde de ikke når jeg var alvorlig overvektig. Jeg blir nok behandlet annerledes nå med lavere vekt, jfr annen tråd her inne, men jeg fikk ikke kommentarer som jeg får nå. Det er mer fritt vilt når jeg er på lavere vekt. Eneste jeg har fått kommentarer på er hvor mye mindre jeg er over brystet på lavere vekt. Brystene mine er fremdeles store for resten av meg, men var enorme som overvektig. Det var det en venninne som kommenterte på en litt humoristisk måte. Helt greit. Tåler det 😆 Ikke lenge siden ble jeg sammenlignet med en taklampe noen hadde bestilt. Jeg kunne visst nok passet inni eskene til den 🫠🫠 Humor kan jeg overleve med, men å høre jeg ser syk ut, avmagret, beinrangel osv er helt unødvendig. Mitt tips til TS og andre som får kommentarer er å sørge for å spise sammen med folk, så de ser det går mat inn. Jeg lar normalt være å si noe i retur, og vil ikke synke til samme nivå og kommentere igjen, men kan si at «jeg foretrekker at en ikke diskuterer min vekt/størrelse» eller noe i den gaten. (Beklager langt, men trengte å blåse litt ut jeg også) Anonymkode: f0faf...572 1
I Grosny Skrevet 22. juni #47 Skrevet 22. juni Jeg synes det ser feil ut når man ser ut som Jonas Vingegaard . Tadej Pogacar har littegrann mer fett i ansiktet og ser sunn og frisk ut. Vingegaard vant Tour De France i 2023 med en bmi på 19,6 og ser enda mer skrapa ut nå. 19,6 er lite når man har såpass digre lårmuskler. Pogacar vant i fjor med bmi på 21,3, men har enda større muskler. Det er når utseendet gir assosiasjoner til helseutfordring det begynner å se feil ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå