AnonymBruker Skrevet onsdag kl 12:51 #21 Skrevet onsdag kl 12:51 Dette er absolutt ikke greit å kommentere på, og det mangler deres sosiale antenner noe! Dette er enda et symptom på fettfobi, fordi en tenker at det er noe feil med å være feit blir det at noen har slanket seg en trussel. Du har din kropp, om den fungerer for deg er det som betyr noe. Stå opp for deg selv, ikke bare si ja og ha, for det her hører ingen plass hjemme! Anonymkode: 148e4...dff
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 14:01 #22 Skrevet onsdag kl 14:01 Fordi det har blitt mer vanlig å være lubben/ overvektig i disse dager, enn å være tynn/ slank slik som før. Eller så er de misunnelige Anonymkode: 52dc6...7d1 4
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:25 #23 Skrevet torsdag kl 19:25 Kjenner meg igjen, gikk opp av IVF medisiner og hadde nok BMI på 26/27 vil jeg tro (veide meg ikke). Etter fødsel raste jeg ned og havnet på 19 i BMI og er fortsatt der, men det er normalen min, har alltid vært slank. Men guri som jeg har fått høre det ja. 🤨 Anonymkode: 1e5d0...779 2 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:31 #24 Skrevet torsdag kl 20:31 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kjenner meg igjen, gikk opp av IVF medisiner og hadde nok BMI på 26/27 vil jeg tro (veide meg ikke). Etter fødsel raste jeg ned og havnet på 19 i BMI og er fortsatt der, men det er normalen min, har alltid vært slank. Men guri som jeg har fått høre det ja. 🤨 Anonymkode: 1e5d0...779 Og hvordan var det før du gikk opp? Ingen sa noe? Det er det som gjør meg så forundret liksom. Jeg var så uforberedt. Hadde jo aldri fått noen kommentarer tidligere også plutselig etter endringen som jo bare var tilbake til sånn jeg var så er det fritt frem.. Anonymkode: 75ecf...3a4 1
Rufs Skrevet torsdag kl 20:34 #25 Skrevet torsdag kl 20:34 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Og hvordan var det før du gikk opp? Ingen sa noe? Det er det som gjør meg så forundret liksom. Jeg var så uforberedt. Hadde jo aldri fått noen kommentarer tidligere også plutselig etter endringen som jo bare var tilbake til sånn jeg var så er det fritt frem.. Anonymkode: 75ecf...3a4 Jepp! Ingen som sa noe før endring tilbake til normalen her heller nei. 1
Nowayback Skrevet torsdag kl 20:39 #26 Skrevet torsdag kl 20:39 AnonymBruker skrev (På 18.6.2025 den 12.39): Hei.. jeg er en kvinne på 37 år. Jeg har vært slank og normalvektig hele livet. Etter jeg fikk barn gikk jeg jo opp i vekt og hadde bmi på 27. Så gikk jeg ned igjen etter ca 2 år til min vanlige vekt. Det blir BMI 20-21. Nå får jeg stadig kommentarer på dette, og ikke så veldig hyggelige… f.eks.: Du var jo så fin Er alt bra med deg? Du har blitt så mager… Du er jo bare skinn og bein nå.. Ta et kakestykke til, det trenger du.. Det jeg ikke forstår er at jeg har jo bare gått tilbake til den vekten jeg har hatt hele mitt voksne liv! Jeg passer i de gamle klærne mine igjen og føler meg som meg selv igjen. Men alle oppfører seg som om jeg plutselig er blitt radmager og syk 😫 ble alle så raskt vant til at jeg var litt overvektig at de har glemt hvordan jeg så ut før?? Ingen sa et ord om kroppen min eller hvor fin de mente jeg var før jeg gikk ned igjen i vekt, men nå dras det opp hele tiden. Ingen sa noe før jeg gikk opp heller. Er det plutselig fritt vilt fordi jeg har endret på noe? For ordens skyld sier jeg igjen, min BMI er 20-21 og jeg er ikke undervektig. Bare tilbake slik jeg alltid har vært. Hva er det som skjer? 😥 Anonymkode: 75ecf...3a4 Trodde bare det var negativt på menn. Slanke kvinner er vel idealet for de fleste menn.
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:42 #27 Skrevet torsdag kl 20:42 Rufs skrev (6 minutter siden): Jepp! Ingen som sa noe før endring tilbake til normalen her heller nei. Jeg er på en måte litt glad for at flere også har opplevd dette, samtidig som jeg ikke unner folk å oppleve det altså. Men det var litt godt å ikke føle seg så alene om denne litt uvanlige problemstillingen 🙈🌺 Anonymkode: 75ecf...3a4 1 4
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:45 #28 Skrevet torsdag kl 20:45 Da jeg var 18 år gammel hadde jeg en BMI på 14. Nå ligger jeg på rundt 21, som er det meste jeg noengang har gjort. Har aldri fått positive kommentarer om vekten min, tvert imot, ble kalt en pinne hele grunnskolen. Anonymkode: bff69...8d8 1 3
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:47 #29 Skrevet torsdag kl 20:47 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kjenner meg igjen, gikk opp av IVF medisiner og hadde nok BMI på 26/27 vil jeg tro (veide meg ikke). Etter fødsel raste jeg ned og havnet på 19 i BMI og er fortsatt der, men det er normalen min, har alltid vært slank. Men guri som jeg har fått høre det ja. 🤨 Anonymkode: 1e5d0...779 En bmi på 19 er ganske lavt. Når jeg sjekker min høyde og vekt så er det ikke mye som skiller 19 og normalvektig og 18.4 og undervektig. En forskjell på 1 kg er ikke mulig å se, så det kan godt hende de tror du veier mindre enn du gjør. Spesielt når du raste ned i vekt raskt. Da ser det jo bekymringsverdig ut. Med så små marginer ville jeg heller ikke sett meg blind på bmi. Det er et greit verktøy for å holde sånn ca oversikt, men det er ikke noen fasit. Synes ikke folk trenger å kommentere vekten til folk. Selv om de kanskje mener det godt, blir det ofte kontraproduktivt. Men i denne tråden var det litt mye fokus på bmi. Anonymkode: 2ee91...964 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:57 #30 Skrevet torsdag kl 20:57 Jeg skrev BMI i start innlegget mitt isteden for kg og høyde å unngå kommentarer som «herregud hadde jeg veid det så hadde jeg vært mager»/«jeg var lubben med den vekten der med den høyden der». Bare derfor. Jeg ønsket ikke at diskusjonen skulle handle om verken kg eller utseende. Jeg ville høre om det var vanlig at man får masse kommentarer når man går fra overvektig til normalvektig (og var normalvektig i utgangspunktet). Anonymkode: 75ecf...3a4 3 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 21:01 #31 Skrevet torsdag kl 21:01 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): En bmi på 19 er ganske lavt. Når jeg sjekker min høyde og vekt så er det ikke mye som skiller 19 og normalvektig og 18.4 og undervektig. En forskjell på 1 kg er ikke mulig å se, så det kan godt hende de tror du veier mindre enn du gjør. Spesielt når du raste ned i vekt raskt. Da ser det jo bekymringsverdig ut. Med så små marginer ville jeg heller ikke sett meg blind på bmi. Det er et greit verktøy for å holde sånn ca oversikt, men det er ikke noen fasit. Synes ikke folk trenger å kommentere vekten til folk. Selv om de kanskje mener det godt, blir det ofte kontraproduktivt. Men i denne tråden var det litt mye fokus på bmi. Anonymkode: 2ee91...964 Men hvor skrev jeg at jeg ikke visste hva jeg veide nå? Skrev at jeg ikke visste på det feiteste. Dermed jeg skrev "26/27 vil jeg tro" ang BMI og. Nå er den 19. Og det er normalt. Anonymkode: 1e5d0...779 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 21:02 #32 Skrevet torsdag kl 21:02 Det er så mange overvektige at man er vandt med å se det. Mye sjalusi også Anonymkode: 28b40...391 3
Kvalitet Skrevet torsdag kl 21:16 #33 Skrevet torsdag kl 21:16 Lurer jo litt på hvilket miljø man vanker i hvor det er sosialt innafor å kommentere andres kropp. Har selv bmi på 20 (ned fra 22,5) det har aldri blitt nevnt. På -90 tallet derimot var det mer vanlig. Da fikk jeg ofte høre at jeg var alt for tynn. Riktignok hadde jeg da bmi rundt 18. I dag er det veldig sosialt ukorrekt.
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 21:24 #34 Skrevet torsdag kl 21:24 AnonymBruker skrev (På 18.6.2025 den 12.39): Hei.. jeg er en kvinne på 37 år. Jeg har vært slank og normalvektig hele livet. Etter jeg fikk barn gikk jeg jo opp i vekt og hadde bmi på 27. Så gikk jeg ned igjen etter ca 2 år til min vanlige vekt. Det blir BMI 20-21. Nå får jeg stadig kommentarer på dette, og ikke så veldig hyggelige… f.eks.: Du var jo så fin Er alt bra med deg? Du har blitt så mager… Du er jo bare skinn og bein nå.. Ta et kakestykke til, det trenger du.. Det jeg ikke forstår er at jeg har jo bare gått tilbake til den vekten jeg har hatt hele mitt voksne liv! Jeg passer i de gamle klærne mine igjen og føler meg som meg selv igjen. Men alle oppfører seg som om jeg plutselig er blitt radmager og syk 😫 ble alle så raskt vant til at jeg var litt overvektig at de har glemt hvordan jeg så ut før?? Ingen sa et ord om kroppen min eller hvor fin de mente jeg var før jeg gikk ned igjen i vekt, men nå dras det opp hele tiden. Ingen sa noe før jeg gikk opp heller. Er det plutselig fritt vilt fordi jeg har endret på noe? For ordens skyld sier jeg igjen, min BMI er 20-21 og jeg er ikke undervektig. Bare tilbake slik jeg alltid har vært. Hva er det som skjer? 😥 Anonymkode: 75ecf...3a4 Føler folk kommer med kommentarer uansett vekt. Noen har alltid noe å kommentere Anonymkode: 32d7a...91c
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 21:27 #35 Skrevet torsdag kl 21:27 Levde selv hele livet med slike kommentarer frem til de siste 4 årene hvor jeg har fått litt større hofter. Fikk en del negative kommentarer og folk som la seg opp i tallerken min for å sjekke hva jeg spiser osv. Mange kjipe folk som tror det er ok. Jeg var slank, hadde normal mengde muskler fra idrett osv. Men folk elsket å lage et poeng av min kropp. Anonymkode: 2fc09...a78 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 21:43 #36 Skrevet torsdag kl 21:43 Kvalitet skrev (22 minutter siden): Lurer jo litt på hvilket miljø man vanker i hvor det er sosialt innafor å kommentere andres kropp. Har selv bmi på 20 (ned fra 22,5) det har aldri blitt nevnt. På -90 tallet derimot var det mer vanlig. Da fikk jeg ofte høre at jeg var alt for tynn. Riktignok hadde jeg da bmi rundt 18. I dag er det veldig sosialt ukorrekt. Jeg lurer på det samme. Jeg har bmi på 19 og får ingen stygge kommentarer. Det var noen velmenende da jeg gikk raskt ned i vekt siden jeg var syk, men ikke kritiske. Det eneste jeg kommer på er at noen kan si at jeg er «lett og sprek» eller at jeg er heldig som kan gå i alle slags klær. Anonymkode: b8370...c4c
AnonymBruker Skrevet fredag kl 05:38 #37 Skrevet fredag kl 05:38 Jeg har aldri fått kommentarer på at har sett mager ut. Jeg er slank og har mest fått forespørsler om trening og kostholdstips. Men mennesker som føler på de trenger å kommentere den ene eller andre veien er i mine øyne sosialt tilbakestående. Anonymkode: 3da3b...244
AnonymBruker Skrevet fredag kl 06:38 #38 Skrevet fredag kl 06:38 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men hvor skrev jeg at jeg ikke visste hva jeg veide nå? Skrev at jeg ikke visste på det feiteste. Dermed jeg skrev "26/27 vil jeg tro" ang BMI og. Nå er den 19. Og det er normalt. Anonymkode: 1e5d0...779 Hæ? Jeg skrev ingenting om at du ikke vet hva du veier nå? De som kommenterer, vet det ikke. Og ofte er det vanskelig å skille mellom «normalt» og «undervektig» når det er så små marginer. For eksempel om jeg veier 53 kilo er det helt normalt og fint, men hvis jeg veier 52 er jeg i faresonen. Ifølge bmi. Det betyr at hvis jeg plutselig hadde rast ned til 53 kan det hende flere oppriktig tror at jeg er undervektig fordi det er en dramatisk endring over kort tid. Anonymkode: 2ee91...964
Knirke Skrevet søndag kl 03:44 #39 Skrevet søndag kl 03:44 Jeg fikk høre hele oppveksten at jeg var for tynn (var i tillegg liten av vekst). -Nå må du se å ete, jente! Både voksne og barn vitset om vekta mi og jeg hadde kjempekomplekser. Strøk nesten i gym fordi jeg ikke ville kle av meg foran de andre. Nå er jeg 40 og er en normalvektig str 38, og har en tendens til å legge på meg 4-5 kg. Føler meg da dvask og oppblåst og rund i ansiktet, men hvis jeg nevner for noen at jeg skal ned 4 kg blir det ville protester. Jeg får beskjed om at jeg ikke må bli tynnere og at jeg må spise mer kake. Jeg sier det likevel, kun på trass. Jeg avviser kakene og sier at det ikke er akseptert å kalle folk feite, hvorfor synes de det er greit å kalle meg tynn? Man er ikke enten tjukk eller tynn, man er tjukk, tynn eller normalvektig, og det er ikke greit å kommentere noen av variantene. 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl 04:59 #40 Skrevet søndag kl 04:59 Det virker litt som om mange som får vekten sin kommentert har en tendens til å snakke om den. Om jeg for eksempel føler jeg trenger å gå ned litt i vekt så er ikke det noe jeg snakker om til andre, kanskje med unntak av samboeren min, og han vet bedre enn å kommentere hva jeg veier. Anonymkode: f906d...c4e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå