AnonymBruker Skrevet 18. juni #1 Skrevet 18. juni Er det noen her som vet om det finnes en ikke-penetrerende boltepistol som kan brukes til å slakte kaniner? Finner kun den fra Felleskjøpet som er til større dyr… Anonymkode: 31326...684
AnonymBruker Skrevet 18. juni #2 Skrevet 18. juni Nessemaskin har to til bruk på smådyr. Kjøp den største dersom det er store kaniner, den minste har jeg hørt blir litt for svak på voksne store- og kjemperaser. Jeg har den største og den er fjærbelastet, så ingen patroner. Anonymkode: 3cb9f...761 2 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni #3 Skrevet 18. juni Tusen takk for svar 😃 Ringte Nessemaskin i dag tidlig, men de hadde ikke 😕 Anonymkode: 31326...684
AnonymBruker Skrevet 18. juni #5 Skrevet 18. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Fy faen Anonymkode: f004f...b9a Å? du er kanskje vegetarianer? Ser ikke helt problemet med å spise eget kjøtt som faktisk har levd gode liv..? 🤷♀️ Anonymkode: 31326...684 11 1 3
AnonymBruker Skrevet 18. juni #6 Skrevet 18. juni AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Fy faen Anonymkode: f004f...b9a Å kunne avlive dyr kjapt og effektivt er ofte mye mer humant enn å frakte de til veterinær... Ved avliving av kaniner med bruk av sprøyte kan det ta over en halv time fra sprøyta settes til hjertet slutter slå. Synes du det høres mer humant ut? i tillegg til stresset med å frakte kaninen til veterinæren? Anonymkode: 0431c...f5e 7 7
AnonymBruker Skrevet 19. juni #7 Skrevet 19. juni AnonymBruker skrev (22 timer siden): Fy faen Anonymkode: f004f...b9a Utdyp Anonymkode: 8b73d...ddf 3
Maskinfører Skrevet 25. juni #8 Skrevet 25. juni (endret) De selger boltepistol på Felleskjøpet her må du ha drivpatroner Endret 25. juni av Maskinfører 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni #9 Skrevet 25. juni Maskinfører skrev (1 minutt siden): De selger boltepistol på Felleskjøpet her må du ha drivpatroner Bare til større dyr. smådyr må ha ikke penetrerende pistol, og det har ikke Felleskjøpet 😕 Anonymkode: 31326...684 2
Maskinfører Skrevet 25. juni #10 Skrevet 25. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Bare til større dyr. smådyr må ha ikke penetrerende pistol, og det har ikke Felleskjøpet 😕 Anonymkode: 31326...684 Bare til større dyr ja nei da blir det hammeren da Det er kruttladningen som avgir størrelsen på den Grønn mener jeg er til gris og rød til okse gul er til småfe 1
Macro Skrevet 25. juni #11 Skrevet 25. juni AnonymBruker skrev (På 18.6.2025 den 16.52): Fy faen Anonymkode: f004f...b9a Men du bare MÅTTE klikke deg inn sant? Du tiltrekkes egentlig..? 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni #12 Skrevet 25. juni Har man lov til å avlive dyr hjemme, da? Uten jegerprøve eller annen erfaring? 🤔 Anonymkode: c44eb...416 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni #13 Skrevet 25. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har man lov til å avlive dyr hjemme, da? Uten jegerprøve eller annen erfaring? 🤔 Anonymkode: c44eb...416 Ja, når det gjøres på egen gård og til eget forbruk. Anonymkode: 31326...684 2 2
AnonymBruker Skrevet 25. juni #14 Skrevet 25. juni AnonymBruker skrev (På 18.6.2025 den 16.54): Å? du er kanskje vegetarianer? Ser ikke helt problemet med å spise eget kjøtt som faktisk har levd gode liv..? 🤷♀️ Anonymkode: 31326...684 Så enig i dette. Så lenge det er en avlivning som går fort og hvor dyret kjenner minst mulig smerte, vel og merke. Nå når Bovaer blir tvangsinnført er det en fordel å kunne spise annet kjøtt enn storfe. Blir nok mye vilt hjortekjøtt her i gården. Anonymkode: 5406b...b80 2 2
AnonymBruker Skrevet 25. juni #15 Skrevet 25. juni Spot on! Og det er nettopp derfor jeg nå ønsker å starte med kaniner. Kjøtt fra storfe er fra nå ute av mitt kosthold. Når jeg nå har mulighet til å spise eget kjøtt er det 100 ganger bedre. Dyrene lever gode liv med mye frihet, grønt gress, sol og bevegelse. De er trygge helt til de dør- fullstendig smertefritt. ts Anonymkode: 31326...684 4 4
Maskinfører Skrevet 25. juni #16 Skrevet 25. juni AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Så enig i dette. Så lenge det er en avlivning som går fort og hvor dyret kjenner minst mulig smerte, vel og merke. Nå når Bovaer blir tvangsinnført er det en fordel å kunne spise annet kjøtt enn storfe. Blir nok mye vilt hjortekjøtt her i gården. Anonymkode: 5406b...b80 Enig i den 2
Brunhilde Skrevet 26. juni #17 Skrevet 26. juni AnonymBruker skrev (På 18.6.2025 den 16.52): Fy faen Anonymkode: f004f...b9a Hvorfor det? Alle dyr må slaktes før de spises 3 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni #18 Skrevet 27. juni Brunhilde skrev (19 timer siden): Hvorfor det? Alle dyr må slaktes før de spises Kanskje AB vil at vi skal ta et jafs av dyret mens det lever? Anonymkode: 451c2...075
Brunhilde Skrevet 27. juni #19 Skrevet 27. juni AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Kanskje AB vil at vi skal ta et jafs av dyret mens det lever? Anonymkode: 451c2...075 😂😂😂
AnonymBruker Skrevet 28. juni #20 Skrevet 28. juni AnonymBruker skrev (På 27.6.2025 den 9.09): Kanskje AB vil at vi skal ta et jafs av dyret mens det lever? Anonymkode: 451c2...075 Ble vel bare litt satt ut av spørsmålet? Det ble jeg, selvom jeg er enig i at kaninene til ts mest sannsynlig får et mye bedre liv enn andre dyr som skal slaktes. Jeg visste ikke at det var lov å drepe og spise egne dyr uten å ha fått noen form for kurs eller veiledning (å spørre på kg telles ikke) Litt skummelt at hvem som helst kan gjøre dette, uten at noen har kontroll på at det går riktig for seg. Men det sakt, mange dyr som lider på norske gårder og staten er fullstendig klar over dette. Men er det vanlig å spise kaniner her i landet? Spiser ikke kjøtt selv så hva vet vel jeg, men tror ikke jeg kjenner noen som spiser kaniner. Er oppvokst med kaniner som kjæledyr på lik linje som hunder og katter. Anonymkode: dfd81...622
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå