Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Here we go again😂 velger man å bli sammen med noen som har barn fra før så må man tåle såpass… du sier jo selv at dere har et fint parforhold og samliv. Det han og eksen har dreier seg om ungene. Så fint at de to ikke lar sine nye partnere konkurrere med det! De tar jo ansvar for de livene som de bragte til denne jorden, selvfølgelig setter ungene pris på det samværet. Jeg tar av meg hatten for sånne ekser jeg! 
Dette må du nok bare svelge, og huske på at det ikke har noe med deg å gjøre 🥰 kjærligheten for deg er nok akkurat der den bør være.

Anonymkode: 95e24...3c9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tøffelhelt for eksens behov. Barnas behov trenger ikke å være at mor og far er som de var før. Og her er eksen skikkelig urimelig og en stor dritt.

Eksen til typen hater ikke meg, og jeg hater ikke henne. Men nå har typen min gjort flere store endringer på deres satte "rutiner" og jeg tror hun er irritert på meg, tror hun mistenker at jeg har noe med hans valg å gjøre (noe jeg ikke har. Han kom opp med dette selv). Hun regnet med at han skulle dilte etter hennes forventninger hele tiden. Han var litt tøffelhelt for henne en stund men plutselig endret han seg. Han innså at han kunne bestemme selv.

Barna har det topp, de tar ingen skade av forandringer.

Anonymkode: 9897e...bfb

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke akseptert at jeg "ikke eksisterte" med VOKSNE barn.

Det naturlige ville selvfølgelig vært at du ble inkludert.

Anonymkode: 2fad5...7ba

• Liker 5
Skrevet

Det høres jo på sett og vis koselig ut men jeg hadde nok tatt med meg ny partner. Om ikke alltid så noen ganger. Her er faren til min eldste invitert til jul. Vi har også dratt på ferier sammen. Selv om jeg har ny mann og flere barn. Mitt eldste barn er myndig og bor hjemme hos meg fortsatt men xen min er alltid velkommen. Vi har ikke vært sammen siden barnet var født men det fungerer fint for oss på denne måten. Jeg tenker at så lenge det funker for alle parter er det supert. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er midt i 30-årene. Mamma og pappa har vært skilt i noen år, og jeg vet at pappa har ny kjæreste - selv om hun av grunner jeg ikke forstår ikke er involvert i våre liv i det hele tatt. Uansett, pappa kommer stadig innom mamma for eksempel kopp kaffe eller spiser litt middag. Det hender de prater litt i telefonen og er egentlig gode venner, innenfor noen gitte rammer. Jeg synes det er veldig alright. Det er aldri noe stress for oss "ungene". 

Det jeg synes er veldig spesielt er at du ikke er velkommen. Det burde du jo så absolutt være, som en naturlig del av barnas utvidete familie. Jeg vet ikke hvorfor pappa holder sin nye kjæreste unna oss, men det er hans valg og ikke mammas. 

Anonymkode: 849ff...95e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye gidder voksne barn som bor borte resten av året å leke kjernefamilie med skilte foreldre lurer jeg på 😅

Mine jobber, er med venner og drar på turer/konserter/festivaler i sommereferien.

At de tilbringer tid med oss skilte foreldre er naturlig,men vi ville aldri "lekt mor-far og barn" mer enn en helg eller dag. Og at det skulle bli så mye at en ny kjæreste hadde følt seg skviset ut syns jeg høres rart ut. 

Anonymkode: 8300f...b27

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Hadde en eks som bodde i nærheten av eks og sønn, og de møttes støtt og stadig. Men jeg var jo da inkludert, og kom godt overens med eksen, for vi alle hadde en hyggelig tone ovenfor hverandre. 🤷🏻‍♀️ Men hadde det vært sånn som du beskriver hadde jeg ikke tolerert. 🤷🏻‍♀️

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg kan svare for min del da min ex og jeg har en datter sammen. Han har ny dame og jeg har begynt å treffe en mann. 
Vi feirer jul sammen, er sammen på 17 mai og skal nå på ferie sammen. 
Men dette gjør vi pga av vår datter. 
Regner med når hun blir fra 16 og oppover så gjør vi ikke det mer. 
Men vi har et godt forhold, vi er bedre som venner enn ektefeller. 
Viktig for barna at foreldrene har et godt forhold. 
Men jeg har ikke truffet den nye kjæresten og fått pratet med henne. Hadde jeg fått gjort det hadde nok hun blitt invitert. 
Regner med hun ikke hadde vært interessert siden hun er 14 år eldre. 

Anonymkode: e795b...1bb

Du regner med hun ikke er interessert siden hun er 14 år eldre? Eldre enn hvem? 

Anonymkode: cb31b...c76

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Here we go again😂 velger man å bli sammen med noen som har barn fra før så må man tåle såpass… du sier jo selv at dere har et fint parforhold og samliv. Det han og eksen har dreier seg om ungene. Så fint at de to ikke lar sine nye partnere konkurrere med det! De tar jo ansvar for de livene som de bragte til denne jorden, selvfølgelig setter ungene pris på det samværet. Jeg tar av meg hatten for sånne ekser jeg! 
Dette må du nok bare svelge, og huske på at det ikke har noe med deg å gjøre 🥰 kjærligheten for deg er nok akkurat der den bør være.

Nei, man skal ikke tåle såpass! Man skal aksepteres, respekteres og inkluderes. Uansett om man er eks, ny partner eller bonusbarn, ingen skal stenges ute. 

Jeg ble bonusmamma til ungene da de var 2 og 5 år og har vært minst like mye sammen med dem som moren deres de siste 15 årene, jeg er gift med faren deres og vi fire er en familie. 

Det han og eksen har, handler ikke om noe annet enn at de lagde to barn sammen, det er ikke det forholdet som skal definere vårt liv. 

Ungene hans ville aldri valgt å feire jul med mamma og pappa i stedet for pappa og meg, det vet jeg jeg sikkerhet :) 

Anonymkode: cb31b...c76

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Det som jeg syns er mest urovekkende er at mor her absolutt ikke vil vite av deg. Nå er disse barna voksne etter det jeg forstår, men generelt er det uheldig om mors følelser skaper potensiell splid mellom barn og fars partner. 

Nå er barnet jeg har med min eks noe yngre, og det hender seg vi finner på noe alle sammen i lag, men da drar vi ut for aktiviteter og måltid, og våre partnere er alltid inkludert eller invitert. I overgangsfasen etter bruddet mellom oss,  så feiret vi jul sammen, men det var jeg som ga beskjed til eksen da han fikk samboer, at han måtte prioritere henne, og det var på tide å gjøre ting hver for oss. Jeg ønsket ikke at hun skulle være hjemme, og kanskje føle på usikkerhet, mens samboeren hennes feiret jul med meg, og min familie. 
Hun er del av barnets liv nå, og det håper jeg hun blir i all fremtid, og hun er alltid velkommen hos meg. 

Å leke familie med eksen min er helt uaktuelt. Familiedynamikken er i så fall med partnere inkludert, og ikke som en «hindring». Jeg syns det er viktig at barnet vårt vet at det alltid kan stole på oss, at vi begge er der, og er samlet for han, og at han ikke føler han må være med enten eller, men samtidig at vi er ikke ett lengre. Vi har egne liv og prioriteringer. 

Det er ikke nødvendigvis fasiten for andre, men tenker det er viktig å separere litt, og kutte navlestrengen, for skulle det gå skeis så er det barna det går utover. 

Anonymkode: 3a933...389

• Liker 2
Skrevet
Rotemor skrev (22 timer siden):

Så heldig de er som har det sånn! Vi har det også sånn.

Min eks og jeg har det veldig hyggelig når vi møtes. Kjærestene våre har ingen problemer med det. Det skulle bare mangle. Min eks og jeg har kjent hverandre i over 30 år og kjenner hverandres familier. Når anledning byr seg, en sjelden gang, så samles alle som vil til avslutninger, konserter, utstillinger eller annet våre voksne barn er med på. Vi spiser gjerne sammen, eller tar en drink etterpå. Jeg hadde ikke akseptert en barnslig usikkerhet fra kjæreste fordi jeg ivaretar deler av livet jeg hadde før ham. Våre barn er harmoniske og trygge på sine foreldres relasjon, som i følge KG er både uvanlig og feil..

Min kjæreste har en venninne som han går ut med i blant. Det oppmuntrer jeg til. Vi er voksne, vi leker ikke kjærester eller familie. 

Våkn opp. Er det heldig at partner har et forhold til sin eks som går på bekostning av nåværende kjæreste? 

Det er sykt sært å ekskludere partner for en eks. Hva slags posisjon har da egentlig den aller nærmeste? Eller hva skal partner sitte igjen med av følelse om egen verdi? 

I en sunn konstellasjon, så hadde selvsagt også partner blitt invitert med, og ikke blitt holdt bevisst utenfor etter ønske fra en tilsynelatende saboterende eks. 

Dette er ikke heldig, det er giftig. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Herregud, man skal IKKE tåle å bli degradert og ekskludert på jevnlig basis. Det hører ingen plass hjemme å leve to familieliv med noe som kan likne på samme rolle. Alternativt så skulle det ikke vært noe problem for eks om hans kjæreste var inkludert. Det handler om hva dette skal forestille. 

En gang pga spesielle omstendigheter er greit, men man skal ikke gå rundt og føler seg utenfor og som et andrevalg. Mannen viser i dette at han prioriterer eksens ve og vel foran sin kjæreste. Helt håpløst og på sikt lite bærekraftig. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

her er barna flyttet hjemmefra men eksen kommer ofte innom på kaffi, enten med oss begge to (min mann og meg) eller bare med den av oss som er hjemme osv. Han kan like gjerne ta en kaffi med min mann som med meg alene liksom for vi er venner selv om vi er ekser og har barn sammen, eller kanskje på grunn av det har vi over tid utviklet oss fra ekser til venner 🤔 jeg tar gjerne en kaffi med hans nye dame også forresten like gjerne om han ikke er der - det heter å omgås som normale mennesker.. 

Anonymkode: c0b16...19d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.6.2025 den 13.10):

For barnas skyld for faen! Barna er voksne! Sammen i ny og ne? Nå blir det nok mye samvær med mor og voksne barn. Hvorfor ikke investere i fremtiden til ny partner??? Han fortjener ikke kjæreste! 

Jeg hadde sagt min formening ts, dette høres helt idiotisk ut. Skyve deg bort, for å være med x og de voksne barna….😖  jeg hadde ikke giddet. 

Anonymkode: 335d4...90c

100%. Han fortjener ikke en kjæreste. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde absolutt ikke giddet en mann som skulle dra på ferie med eksen. Kun greit i en ferie hvis det nettopp var slutt og de allerede har lagd avtaler med små barn. Men voksne barn? Og hver eneste ferie? Neitakk. Vil ha en mann som velger meg både i ferier og i hverdagen. 

Anonymkode: b8466...2dd

• Liker 5
  • Nyttig 1
Annonse
Skrevet

Du er for gammel til å bli valgt bort på denne måten 😰

Og kjæresten er alt for gammel til å tøfle etter x'en sin.... 

"Barna" er voksne... og han har ikke baller til å la dem møte kjæresten...🙄

Stakkarslig type, som jeg ville droppa. 🚩

• Liker 7
Skrevet
Blåtrå skrev (På 18.6.2025 den 13.14):

Hans x bruker dette som et sjakktrekk for å splitte dere. Dette hadde hun ikke likt selv, og hun vet du ikke liker det. Logisk, siden hun ikke vil vite av deg. Din kjæreste har verken baller eller ryggrad. 

Dette!! Helt enig, men usikker på hvordan jeg selv ville ha tilnærmet meg denne situasjonen. Du fremstår til dels rolig med det, eller så skjuler du din uro inni deg. Uansett en god egenskap du har med å ta det rolig. Tror mannen din må sette ned foten, men hvordan få han til å inkludere deg, du er også mor til hans barn og bør være ei han står opp for, etter min mening. Men kanskje invitere de voksne barna til dere ja, det er svært ufølsomt av Xen hans å ikke inkludere deg, blir ikke barna dine heller inkludert da? Hennes barn og dine er jo tross alt halvsøsken.. 

Anonymkode: d3237...15d

Skrevet
Ruskesara1973 skrev (På 19.6.2025 den 18.15):

Du er for gammel til å bli valgt bort på denne måten 😰

Og kjæresten er alt for gammel til å tøfle etter x'en sin.... 

"Barna" er voksne... og han har ikke baller til å la dem møte kjæresten...🙄

Stakkarslig type, som jeg ville droppa. 🚩

Det er soleklart «red flag»..

Men:. Det må jo ikke være han som er «red flag» det kan vel så gjerne være Xdama?! Men det kommer helt an på hvordan han kommuniserer rundt dette og håndterer dette generelt. Enten er Xdama halvgal og mannen sin går på eggeskall. Eller så er mannen din ufølsom og kjip, og da bør du ikke være med han. Iallfall ikke om du har uttrykt misnøye med dette. Hvordan pleier han å reagere om han får nei? Sier han noen gang unnskyld? Er han ydmyk? Eller unnskylder han derimot ofte? Og bagatelliserer han og har en forklaring på alt? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.6.2025 den 12.22):

her er barna flyttet hjemmefra men eksen kommer ofte innom på kaffi, enten med oss begge to (min mann og meg) eller bare med den av oss som er hjemme osv. Han kan like gjerne ta en kaffi med min mann som med meg alene liksom for vi er venner selv om vi er ekser og har barn sammen, eller kanskje på grunn av det har vi over tid utviklet oss fra ekser til venner 🤔 jeg tar gjerne en kaffi med hans nye dame også forresten like gjerne om han ikke er der - det heter å omgås som normale mennesker.. 

Anonymkode: c0b16...19d

Dette er også superrart, men mer hyggelig. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er soleklart «red flag»..

Men:. Det må jo ikke være han som er «red flag» det kan vel så gjerne være Xdama?! Men det kommer helt an på hvordan han kommuniserer rundt dette og håndterer dette generelt. Enten er Xdama halvgal og mannen sin går på eggeskall. Eller så er mannen din ufølsom og kjip, og da bør du ikke være med han. Iallfall ikke om du har uttrykt misnøye med dette. Hvordan pleier han å reagere om han får nei? Sier han noen gang unnskyld? Er han ydmyk? Eller unnskylder han derimot ofte? Og bagatelliserer han og har en forklaring på alt? 

Ombestemte meg, tror det er han som er ugrei. Det er jo ikke sikkert Xen er kjip som han sier, siden du ikke får snakket med henne og han holder deg unna får du ikke vite det. Han er kanskje enda mer kynisk og toxic enn man først tenkte. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...