Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Synes det hadde vært mer innafor dersom du også var invitert og alle kunne omgås 

Anonymkode: 69eec...c40

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Fremdeles så blir den nye totalt utelatt , og det er ikke akseptert at hun blir nevnt heller. 
Du antar på en merkelig måte at TS synes det er greit . Litt naiv innstilling.

Anonymkode: ffabc...fb0

Jeg tar antagelse at hun har nevnt det som er relevant til saken, og gjengitt det hun faktisk føler i sitt innlednings innlegg.
Altså ikke noe særlig problematisk, annet enn at hun har innsett at det er litt uvanlig.
Hadde hun sagt noe annet som at det var svært vanskelig for henne, så hadde jeg tatt antagelse basert på det.

Du derimot legger enormt mye i det som er usagt, med sinne og dømmende tone fra starten av. 
Hvorfor er jeg den som er den naive her?

Hvorfor tror du hun har laget denne tråden i utgangspunktet? 
Det er mange mennesker som ikke greier å sette seg inn i en urett før de blir utsatt for det selv .

Hun lagde denne tråden fordi det er en uvanlig relasjon som ikke passer perfekt i en A4 formet boks, og lurer egentlig på om det i hele tatt betyr noe at det ikke er en A4 boks.

Hvor er egentlig skaden? Er det skade i hele tatt? 

I følge deg, så er det plenty av skade, og at mannen er dårlig, og hun skal føle seg urett, naiv og utnyttet- Aller helst skal hun være minst like forarget som du selv er.

Sitat

Tenk deg om! 

Jeg tenker.
Men har du tenkt på om man følger dine "råd", oppnår man da netto positiv eller netto negativ?

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Til TS: Dette plager deg åpenbart. SNAKK med han om det. 

Om det er vanlig eller ikke spiller vel ingen rolle, det plager deg, da er det et problem for dere.
Synd du ikke kan inkluderes, helt ærlig bør han da begrense det.

MEN, jeg kan også se, at om de har gjort dette "i alle år", så er det kanskje vanskelig å bare plutselig slutte ved at han ikke vil komme, selv om barna er vokse. Samtidig, barna ER voksne, og må tåle å se at far velger å prioritere hensynet til ny kjæreste. Det er det rette å gjøre, så det er jo også å vise barna den rette vei i livet. Det takler de nå som der er voksne. Og de trenger det. Det er å vise dem god moral og hvordan man oppfører seg i et forhold. Viktigere for fremtiden deres enn å henge igjen i fortiden, selv om de synes det er koslig.

Så snakk med han om dette. Og vil han ikke ta hensyn til dine følelser her og endre på sin oppførsel, da ville jeg sett det som et stort rødt flagg for å være ærlig. Dessverre. Derfor en veldig viktig prat å ta.

Anonymkode: cf769...af4

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ts her. Ser flere nevner dette. 

Det føles ganske sårt, ja. Jeg har jo aldri gjort noe galt, eksen kjenner meg ikke en gang. Ikke har jeg fått hilst på barna heller, han har møtt mine. Han har og møtt min eks, det er helt uproblematisk. Jeg føler på en måte at han holder igjen på grunn av sin eks. Har spurt om jeg får hilse på barna, og han sier selvsagt. Likevel er det jo familietid når de er hjemme, og da ingen plass for meg i det. 

Kjæresten og jeg er seriøse i forholdet, og ønsker å satse på hverandre. Det er bare litt vanskelig når det er slik som nå (jeg prøver å ikke ta meg nær av det, men føler meg litt "annenrangs "på et vis. En vond følelse).

Takk for svar, fint å få noen nye blikk på situasjonen ❤️

Anonymkode: f4e1b...1a4

Syns det høres rart ut. Fint at de er venner, og helt greit at de treffes i bursdager osv. Men han har jo ikke tatt deg inn i varmen og inkludert deg i livet sitt. Høres nesten ut som om han ser på deg som en hemmelig elskerinne. Du bør jo ha truffet barna hans, foreldrene hans og vennene hans etter et år.

Hvor lenge er det siden det ble slutt mellom han og eksen? Og hvorfor/hvem avsluttet forholdet?

Jeg tror ikke jeg hadde gått lenge sånn som deg, og ventet på at kjæresten min skulle få tid til meg. Hvis han blir masse opptatt med dem i sommer, så skal liksom du bare gå der på vent? Skal dere på ferie sammen?

Anonymkode: 89b98...f66

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ts her igjen. Det plager meg i den grad at jeg blir litt lei meg, ja.  Men det er ikke noe jeg tar videre, eller lager noen "greie "av, tenker i forhold til kjæresten. 

Jeg spurte innledningsvis om hvor vanlig dette er, fordi jeg lurte. Fordi jeg bryr meg såpass at jeg laget en tråd om det. Mine følelser rundt dette er der selvsagt, men jeg valgte å ikke fokusere på det i åpningsinnlegget (blir og litt skamfull over å føle slik jeg gjør, hvorfor aner jeg ikke 🙈).

• Hjerte 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
umAxa skrev (4 minutter siden):

Jeg tar antagelse at hun har nevnt det som er relevant til saken, og gjengitt det hun faktisk føler i sitt innlednings innlegg.
Altså ikke noe særlig problematisk, annet enn at hun har innsett at det er litt uvanlig.
Hadde hun sagt noe annet som at det var svært vanskelig for henne, så hadde jeg tatt antagelse basert på det.

Du derimot legger enormt mye i det som er usagt, med sinne og dømmende tone fra starten av. 
Hvorfor er jeg den som er den naive her?

Hun lagde denne tråden fordi det er en uvanlig relasjon som ikke passer perfekt i en A4 formet boks, og lurer egentlig på om det i hele tatt betyr noe at det ikke er en A4 boks.

Hvor er egentlig skaden? Er det skade i hele tatt? 

I følge deg, så er det plenty av skade, og at mannen er dårlig, og hun skal føle seg urett, naiv og utnyttet- Aller helst skal hun være minst like forarget som du selv er.

Jeg tenker.
Men har du tenkt på om man følger dine "råd", oppnår man da netto positiv eller netto negativ?

Jeg tenker at alle er like mye verd , og en skyver ikke ut den som elsker bare fordi en ex ønsker det.  Bare TS sine  videre kommentarer så vil du skjønne at hun synes dette er leit og sårt.  
Tror ikke du skal henge på meg at jeg har så  nye sinne. Jeg skrev at jeg blir forarget over mennesker som greier å stå for sine valg og inkludere den en er glad i. 
Det hele handler om rettferdighet og anerkjennelse 

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke greit.

Familien du skaper kommer foran den du kommer fra.

Han skal selvfølgelig være med barna sine.

Men nå skal barna og DU være førsteprioritet. Eksen kan han kommunisere med hva gjelder barna.  Unaturlig å henge sammen slik som du skriver når han har gått inn i et forhold med deg. 

Hårreisende at han ikke har baller nok til å inkludere deg. 

Anonymkode: df2b0...462

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tenker at alle er like mye verd , og en skyver ikke ut den som elsker bare fordi en ex ønsker det.  Bare TS sine  videre kommentarer så vil du skjønne at hun synes dette er leit og sårt.  
Tror ikke du skal henge på meg at jeg har så  nye sinne. Jeg skrev at jeg blir forarget over mennesker som greier å stå for sine valg og inkludere den en er glad i. 
Det hele handler om rettferdighet og anerkjennelse 

som IKKE greier å stå for sine valg skulle det stå 

AnonymBruker
Skrevet
umAxa skrev (37 minutter siden):

Det om deg, og de om de. 

Virker for meg at de har det egentlig ganske fint, selv om det er noe uvanlig. Det er ingen grunn til å stemple noen som en dårlig person her. De gjør sikkert sitt beste og gir barna en form for forutsigbarhet og høytids glede til å se sin far i ny og ne. 

At hun lar han og barna ha den muligheten, uten å lage kvalme er netto positivt. 

Ja «flott det» å være raus slik at mor, far og voksne barn kan være sammen. 
MEN, på sikt, blir man spist opp innvendig! Det er ikke så flott vel?

Anonymkode: 335d4...90c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

En mann som har fått barn med en kvinne vil være denne kvinnens slave resten av sitt liv.

Hans eneste valg vil være å gjøre keiserinnen fornøyd, for han vet så godt hva konsekvensen blir hvis han ikke står til hennes tjeneste.. 

Hilsen slave #35S896

Anonymkode: 707b8...b39

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som en mann som vil ha både i pose og sekk.

Han vil ha det gamle livet, med ex, voksne barn og sikkert hennes og hans familie.

Så vil han ha en hemmelig elskerinne som sitter pent og føyelig og tar i mot ham når han har tid og lyst. 

Anonymkode: 89b98...f66

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

En mann som har fått barn med en kvinne vil være denne kvinnens slave resten av sitt liv.

Hans eneste valg vil være å gjøre keiserinnen fornøyd, for han vet så godt hva konsekvensen blir hvis han ikke står til hennes tjeneste.. 

Hilsen slave #35S896

Anonymkode: 707b8...b39

Og dere adlyder keiserinnen, «for barnas skyld»

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ts her igjen. Det plager meg i den grad at jeg blir litt lei meg, ja.  Men det er ikke noe jeg tar videre, eller lager noen "greie "av, tenker i forhold til kjæresten. 

Jeg spurte innledningsvis om hvor vanlig dette er, fordi jeg lurte. Fordi jeg bryr meg såpass at jeg laget en tråd om det. Mine følelser rundt dette er der selvsagt, men jeg valgte å ikke fokusere på det i åpningsinnlegget (blir og litt skamfull over å føle slik jeg gjør, hvorfor aner jeg ikke 🙈).

DU har ingen grunn til å skamme deg. ❤️ Du skal være førsteprioritet hos partneren din. Hvis han får deg til å føle deg som noe annet enn det så må dere snakke sammen om det. Han må forstå at han har en ny virkelighet. Alle involverte kan ikke få i pose og sekk. Så han må stå opp for deg og forholdet deres. Hva løsningen er, kommer an på hva som dere begge genuint kan være komfortable med over tid, og opp til dere å bli enige om. Men at du med jevne mellomrom skal svelge kameler for å tilfredsstille eksens behov, er i mine øyne ikke rimelig å forlange. 

Anonymkode: 0777b...f44

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Det jeg ikke forstår er hvorfor man har skilt lag når man kommer så godt overens med hverandre som du beskriver? Hvorfor er man ekser, da? 

Anonymkode: 02483...cb7

Fordi man ikke elsker hverandre og ikke passer sammen i en romantisk relasjon?

Jeg og min eks hadde et strålende samarbeid frem til han fikk seg kjæreste. Hun har tatt over alt, barnebidraget er det hun som overfører til meg. Hun har også vært rask på pletten og sikret arv via testament til sitt særkullsbarn. Min eks får heller ikke fortsette med samvær som før. Min eks betaler for hennes særkullsbarn dyre friidrett (hest på fôr).

Vi har holdt kontakten i skjul for henne, men da hun behandlet barnet mitt dårlig og far ikke satt ned foten og forsvarte vårt barn, da tok min tålmodighet slutt for alvor. 

Jeg har også fått meg ny samboer, ingen sjalusi eller kontrollbehov fra den kanten. Min samboer deltar på lik linje som min eks.

Anonymkode: 5c4f9...981

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er fullt for at to som har barn sammen, som har gått fra hverandre, kan omgås i visse situasjoner og gjøre ting sammen.

Men det omfanget som det virker som om det har i denne familien, det kjenner jeg ikke til. Ikke i faktisk fungerende (splittede) familier, i hvert fall.

Slik jeg ser det så sier din kjæreste én ting, Ts, mens hans adferd viser noe helt annet.

Han sier at han vil ha en fremtid med deg, har møtt dine barn, men utsetter stadig å la sine barn få møte deg. 

Han sier han vil ha en fremtid med deg, men velger å tilbringe masse tid i ferier og høytider sammen med sin eks og voksne barn.

Han sier at han vil ha en fremtid med deg, mens han godtar at hans ekskone - som han bruker mye tid med - nekter å akseptere at du finnes.

Han sier at han vil ha en fremtid med deg - mens han i praksis ekskluderer fra viktige deler av sitt liv. Da mangler han en vesentlig respekt og omtanke for deg.

Han sier han vil ha en fremtid med deg - men når han får ha sitt gamle familieliv med eksen og voksne barn, så er det det han velger. Og når han gjør det så blir han, som du sier, "off", dvs. da kobler han seg av det forholdet han faktisk er i. Det gjør ikke en mann som emosjonelt er sterkest tilknyttet sin kjæreste som han påstår han vil ha en fremtid med. 

Denne mannens ord og handlinger henger ikke sammen. Jeg hadde ønsket mannen lykke til videre og avsluttet relasjonen, for jeg hadde ikke sett på en som holder på slik som min kjærest, men som en som oppførte seg som om jeg var elskerinne når det passet ham.

Anonymkode: 6d5ed...058

• Liker 6
  • Nyttig 4
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så fint for de voksne barna som slipper å føle på dårlig samvittighet for at en av foreldrene blir nedprioritert når de er hjemme fra studiene. Selv om man er voksen betyr ikke det at man ikke får dårlig samvittighet for den forelderen man ikke er hos. Virker som om de har løst det på en måte som fungerer for deg.

At du ikke er inkludert enda kan handle om at han ønsker kvalitetstid med barna som studerer borte store deler av året.

Så snakk med ham om det, og hør hva han tenker rundt det.

Anonymkode: 21e1e...21a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Ts her. Ser flere nevner dette. 

Det føles ganske sårt, ja. Jeg har jo aldri gjort noe galt, eksen kjenner meg ikke en gang. Ikke har jeg fått hilst på barna heller, han har møtt mine. Han har og møtt min eks, det er helt uproblematisk. Jeg føler på en måte at han holder igjen på grunn av sin eks. Har spurt om jeg får hilse på barna, og han sier selvsagt. Likevel er det jo familietid når de er hjemme, og da ingen plass for meg i det. 

Kjæresten og jeg er seriøse i forholdet, og ønsker å satse på hverandre. Det er bare litt vanskelig når det er slik som nå (jeg prøver å ikke ta meg nær av det, men føler meg litt "annenrangs "på et vis. En vond følelse).

Takk for svar, fint å få noen nye blikk på situasjonen ❤️

Det er jo mye verre. At du ikke engang får møte barna? Kan du ikke foreslå å møte de på cafe eller noe? Nå er det sommer som du sier, og da er jo ferien lang så du bør jo ha mulighet til å treffe dem en gang? 

Eksen og jeg er ekstremt gode venner. Drar på ferie, feirer jul, etc. Hadde han fått ny dame (som jeg håper han får!) ville jeg inkludert henne (så sant hun var ett hyggelig menneske) på alt som vi likevel skulle gjøre med barna. Det ser jeg på som en selvfølge

Anonymkode: 97fad...847

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Følelsene dine er helt naturlig. Ingen liker å bli avvist, eller uglesett. Men håndtering din virker helt super💙

Jeg tror eksen kommer videre ettterhvert og bare trenger tid. Det er derfor veldig fint om det ikke utarter seg til større problemer enn det er. Det innebærer at du må stå for kamelsvelgingen, men det vil du få igjen for senere!

Endret av Rotemor
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hei TS! 

Jeg har en lignende opplevelse. Min mann har en ex og et bonusbarn som han var masse med i begynnelsen av vårt forhold. Jeg var veldig forståelsesfull og lot de være sammen de tre. Jeg tenkte at exen ville inkludere meg etter hvert, men det skjedde ikke. Hun nektet å inkludere meg og hilste såvidt på meg. Jeg følte meg som verdens største forbryter uten at jeg skjønte hva galt jeg hadde gjort...?

Til slutt fikk jeg nok av utestengelsen (ca 6-7 mnd inn i vårt forhold). Jeg sa til kjæresten min at jeg respekterte hans og exens vennskap, men at jeg ikke kunne akseptere å bli totalt utestengt fra deres fellesskap. Jeg sa jeg ønsket å bryte, men jeg kunne vente på han en stund til han fant ut av det med exen. Han fikk full panikk og nektet å la meg gå. Ble hysterisk lei seg. Han stoppet med "familietreffene" med exen, og tok heller bonusbarnet med hjem til oss slik at jeg også fikk bli kjent. 

Exen fortsatte sitt sure åsyn, men lot heldigvis bonusbarnet komme på besøk. Vi koser oss sammen og finner på masse kjekt sammen!

Hadde exen vært inkluderende mot meg fra begynnelsen av, så hadde jeg ikke hatt problemer med at de traff hverandre, men skjønte jo fort at det lå mer bak.

Noen synes sikkert jeg var teit som satte foten ned, men det bryr meg ikke, jeg valgte å sette egne grenser. Kjæresten min valgte meg over treffene med exen, så nå er vi blitt mann og kone og venter vårt første barn sammen. Sånn hadde det IKKE gått om han hadde kjempet for å fortsatt være "familie" med exen.

Så TS, sett grenser! Hvis det føles feil for deg, så snakk med mannen og finn ut av det. Om han absolutt må leke familie med exen og prioriterere hennes følelser over dine, så er han kanskje ikke rette for deg uansett...?

Anonymkode: 2053c...6e0

• Liker 4
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg blir bare forundret over at nykjærester tror de er en del av den gamle familien. Så klart vil han alltid være i familie med eksen, og for henne er du kanskje det mest motbydelige som finnes på jord. Litt avhengig av personligheten hennes og historien rundt bruddet + hvordan dere møttes etc. Men ja, jeg hadde hatet nykjæresten som pesten og ikke latt henne være med på noe som helst. Hun er ikke vår familie uansett hvor mye hun hadde ønsket det, og absolutt ikke mor til mine barn. Slik hadde jeg følt det.

At de vil være bare sin familie er helt ok, og siden du valgte å bli sammen med en mann med barn fra før så må du egentlig bare godta dette. Det er bagasje i form av en eks og barn. Ikke klag når dere velger å gå inn i ett slikt vepsebol.

Anonymkode: 69b6e...785

Når man velger seg ett nytt menneske, blir det familie jo. 

Hater nye partnere?

Jeg synes det er flott at ungene har fler. It takes a village osv..

Hvis du dør, vil du da at dine siste tanker skal være "haha, enda godt ungene ikke har knyttet et bånd til hun som bor hos far så nå blir sorgen større og vanskeligere" eller "takk Gud for at det finnes flere mennesker i livet til barnet mitt som vil dem godt?"

Må være veldig usikker på seg sjøl om man bruker energi på å hate noen som vil ha noe man selv har takket nei til..

Anonymkode: c4017...20c

• Liker 4
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...