Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

De vil ha ny kjæreste , men de tør ikke å stå opp for seg sjøl og den nye partneren. 
Fy flate , det er så dårlig gjort ! 

Det om deg, og de om de. 

Virker for meg at de har det egentlig ganske fint, selv om det er noe uvanlig. Det er ingen grunn til å stemple noen som en dårlig person her. De gjør sikkert sitt beste og gir barna en form for forutsigbarhet og høytids glede til å se sin far i ny og ne. 

At hun lar han og barna ha den muligheten, uten å lage kvalme er netto positivt. 

Endret av umAxa
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det jeg ikke forstår er hvorfor man har skilt lag når man kommer så godt overens med hverandre som du beskriver? Hvorfor er man ekser, da? 

Anonymkode: 02483...cb7

Helt enig, det kan ikke ha vært et veloverveid brudd. 

Jeg var overmoden for skillsmisse og kunne absolutt ikke tenke meg å tilbringe fritiden "som en familie" med en jeg hadde fått nok av selv om det ikke er snakk om vold ol.

Anonymkode: 1068b...ca9

• Liker 7
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Rotemor skrev (12 minutter siden):

Så heldig de er som har det sånn! Vi har det også sånn.

Min eks og jeg har det veldig hyggelig når vi møtes. Kjærestene våre har ingen problemer med det. Det skulle bare mangle. Min eks og jeg har kjent hverandre i over 30 år og kjenner hverandres familier. Når anledning byr seg, en sjelden gang, så samles alle som vil til avslutninger, konserter, utstillinger eller annet våre voksne barn er med på. Vi spiser gjerne sammen, eller tar en drink etterpå. Jeg hadde ikke akseptert en barnslig usikkerhet fra kjæreste fordi jeg ivaretar deler av livet jeg hadde før ham. Våre barn er harmoniske og trygge på sine foreldres relasjon, som i følge KG er både uvanlig og feil..

Min kjæreste har en venninne som han går ut med i blant. Det oppmuntrer jeg til. Vi er voksne, vi leker ikke kjærester eller familie. 

Men her er kjærestene alltid invitert? Siden du skriver «så samles alle som vil»? Det blir noe annet, tenker jeg😊

Anonymkode: 822c1...4f2

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg håper du sikter til eks-kona her, som skal ha eksmannen sin for seg selv uten å se hans nye partner?? Uspiselig. 

Anonymkode: 0777b...f44

Hvis du leser hele innlegget, så vil du ikke være i tvil om det.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men her er kjærestene alltid invitert? Siden du skriver «så samles alle som vil»? Det blir noe annet, tenker jeg😊

Alle inviteres og de som vil kommer. Same same.

Skrevet
Rotemor skrev (5 minutter siden):

Det er selvsagt tåpelig sjalusi som river i den dama. Det må hun komme seg forbi. Jeg tenker at tiden vil hjelpe på situasjonen og at man likevel må sette pris på det for barnas skyld. Det er veldig fint om ikke ts lar seg true av den grunn. Hun er tydeligvis langt mer trygg og moden.

Hun beskriver å bli utsatt for sosial ekskludering og bli nedprioritert. Er normalt menneskelig å reagere på det. 

• Liker 6
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
Rotemor skrev (2 minutter siden):

Alle inviteres og de som vil kommer. Same same.

Men ts sier jo at hun ikke blir invitert med, det er jo det som er hele poenget her.

• Liker 17
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
umAxa skrev (1 minutt siden):

Det om deg, og de om de. 

Virker for meg at de har det egentlig ganske fint, selv om det er noe uvanlig. Det er ingen grunn til å stemple noen som en dårlig person her. De gjør sikkert sitt beste og gir barna en form for forutsigbarhet og høytids glede til å se sin far i ny og ne. 

At hun lar han og barna ha den muligheten, uten å lage kvalme er netto positivt. 

Fremdeles så blir den nye totalt utelatt , og det er ikke akseptert at hun blir nevnt heller. 
Du antar på en merkelig måte at TS synes det er greit . Litt naiv innstilling.
Hvorfor tror du hun har laget denne tråden i utgangspunktet? 
Det er mange mennesker som ikke greier å sette seg inn i en urett før de blir utsatt for det selv . Tenk deg om! 

Anonymkode: ffabc...fb0

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg føler at min eks og hans familie fortsatt er familie, selv om det er over 20 år siden bruddet. Trist at du ikke inkluderes, TS. Det er vel det eneste jeg reagerer på her. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Men ts sier jo at hun ikke blir invitert med, det er jo det som er hele poenget her.

Ja, det er det. Jeg svarer på et spørsmål om egen situasjon.

AnonymBruker
Skrevet

Det eneste jeg reagerer på her er at du ikke er inkludert. 

Anonymkode: 97fad...847

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Fremmed fugl skrev (6 minutter siden):

Hun beskriver å bli utsatt for sosial ekskludering og bli nedprioritert. Er normalt menneskelig å reagere på det. 

Ts reagerer helt normalt, eller faktisk bedre enn mange andre i tråden.. Jeg har ikke skrevet annet, jeg har gitt henne kompliment for sin modenhet. Les ordentlig!!!!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Rotemor skrev (1 minutt siden):

Ts reagerer helt normalt, eller faktisk bedre enn mange andre i tråden.. Jeg har ikke skrevet annet, jeg har gitt henne kompliment for sin modenhet. Les ordentlig!!!!

Jeg synes du var litt tvetydig i det ene innlegget ditt, men ser konteksten i hva du skriver nå. 😉 Enig i at TS takler det bedre enn det er rimelig å forvente. Jeg skjønner hverken behovet for å late som at alt er som før eller behovet for å eksludere TS.  
Jeg tror veldig mange kvinner stilletiende blir såret og usikre av sånt. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Det jeg ikke forstår er hvorfor man har skilt lag når man kommer så godt overens med hverandre som du beskriver? Hvorfor er man ekser, da? 

Anonymkode: 02483...cb7

Fordi man ikke fungerer som kjærester mer. Det er lite stas å leve i et forhold som bror og søster. 

Men TS, nei dette er ikke vanlig altså. Mulig det funker fint for noen, men vanlig er det slettes ikke. Hvordan vet du forresten alt de gjør om du ikke er der selv? Forteller han deg at de sitter og spiller spill osv? Jeg hadde garantert ikke taklet slikt. Det hadde spist meg opp innvendig. 

Anonymkode: ec65c...180

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir bare forundret over at nykjærester tror de er en del av den gamle familien. Så klart vil han alltid være i familie med eksen, og for henne er du kanskje det mest motbydelige som finnes på jord. Litt avhengig av personligheten hennes og historien rundt bruddet + hvordan dere møttes etc. Men ja, jeg hadde hatet nykjæresten som pesten og ikke latt henne være med på noe som helst. Hun er ikke vår familie uansett hvor mye hun hadde ønsket det, og absolutt ikke mor til mine barn. Slik hadde jeg følt det.

At de vil være bare sin familie er helt ok, og siden du valgte å bli sammen med en mann med barn fra før så må du egentlig bare godta dette. Det er bagasje i form av en eks og barn. Ikke klag når dere velger å gå inn i ett slikt vepsebol.

Anonymkode: 69b6e...785

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg synes du var litt tvetydig i det ene innlegget ditt, men ser konteksten i hva du skriver nå. 😉 Enig i at TS takler det bedre enn det er rimelig å forvente. Jeg skjønner hverken behovet for å late som at alt er som før eller behovet for å eksludere TS.  
Jeg tror veldig mange kvinner stilletiende blir såret og usikre av sånt. 

Det var ikke tvetydig, man måtte bare lese ferdig. Men nå har jeg presisert hvem jeg mente og håper på og være ferdig med å forsvare noe jeg ikke har skrevet.

Skrevet

Jeg føler kanskje litt motsatt i mitt forhold. Dersom hans x familie  vil være sammen, synes jeg det er flott, og jeg vil ikke være med i det hele tatt. Har blitt med få ganger for høflighets skyld, men jeg synes det er kjekkere at de er sammen alene.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det eneste jeg reagerer på her er at du ikke er inkludert. 

Anonymkode: 97fad...847

Ts her. Ser flere nevner dette. 

Det føles ganske sårt, ja. Jeg har jo aldri gjort noe galt, eksen kjenner meg ikke en gang. Ikke har jeg fått hilst på barna heller, han har møtt mine. Han har og møtt min eks, det er helt uproblematisk. Jeg føler på en måte at han holder igjen på grunn av sin eks. Har spurt om jeg får hilse på barna, og han sier selvsagt. Likevel er det jo familietid når de er hjemme, og da ingen plass for meg i det. 

Kjæresten og jeg er seriøse i forholdet, og ønsker å satse på hverandre. Det er bare litt vanskelig når det er slik som nå (jeg prøver å ikke ta meg nær av det, men føler meg litt "annenrangs "på et vis. En vond følelse).

Takk for svar, fint å få noen nye blikk på situasjonen ❤️

Anonymkode: f4e1b...1a4

• Hjerte 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg blir bare forundret over at nykjærester tror de er en del av den gamle familien. Så klart vil han alltid være i familie med eksen, og for henne er du kanskje det mest motbydelige som finnes på jord. Litt avhengig av personligheten hennes og historien rundt bruddet + hvordan dere møttes etc. Men ja, jeg hadde hatet nykjæresten som pesten og ikke latt henne være med på noe som helst. Hun er ikke vår familie uansett hvor mye hun hadde ønsket det, og absolutt ikke mor til mine barn. Slik hadde jeg følt det.

At de vil være bare sin familie er helt ok, og siden du valgte å bli sammen med en mann med barn fra før så må du egentlig bare godta dette. Det er bagasje i form av en eks og barn. Ikke klag når dere velger å gå inn i ett slikt vepsebol.

Anonymkode: 69b6e...785

Du verden hvor bittert dette var da. Uff! 

Anonymkode: ffabc...fb0

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir bare forundret over at nykjærester tror de er en del av den gamle familien. Så klart vil han alltid være i familie med eksen, og for henne er du kanskje det mest motbydelige som finnes på jord.

Har jeg rett hvis jeg antar du er en eks (eller potensiell eks) og ikke en "nykjæreste"?? 

Rett skal være rett: Har man skilt lag, enten man var samboere eller gift, så er man faktisk ikke i familie lenger. Ikke i noen forstand eller tolkning av ordet. Barna er alltid barna til sine foreldre. Men skilte foreldre er ikke i familie. Har man vært gift har man faktisk formelle papirer på at man ikke er det. 😉 

Det er dette veldig mange sliter med å forstå eller akseptere. Og det blir liggende som en udetonert bombe for alle "nykjærester" som tror de skal få en rolle i sin partners liv.  

• Liker 6
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...