AnonymBruker Skrevet 18. juni #1 Skrevet 18. juni Jeg stusser litt på om dette er vanlig. Vi har vært sammen ca ett år nå. Når de voksne barna er hjemme fra studiene samles kjæresten, eksen og barna, og gjør slike ting de pleide før. Lager mat sammen, spiller sammen, henger sammen. Jeg er selvsagt ikke inkludert, da eksen hans ikke en gang vil prate om meg (jeg eksisterer ikke i hennes øyne). Jeg merker at han er mer 'off' når han er med eksen, og klager ikke på det. Jeg blir automatisk mer 'off' jeg og da. Jeg har selv barn med eksen, og har et godt forhold til han. Vi omgås stort sett kun ved bursdager og slike merkedager der barna er inkludert. Nå er det ferietid og barna er hjemme hele ferien. Skjønner allerede at de alle kommer til å gjøre en del ting sammen. Jeg trekker meg bare litt stille tilbake da. Litt vanskelig å forholde seg til dette og den dynamikken de tydeligvis har (og som jeg ikke forstår, har jeg forstått etter hvert 😅). Forholdet mellom meg og han er veldig fint, og jeg føler meg trygg på han. Vi har det veldig fint sammen ellers. Jeg bare undres på hvor vanlig det er å ha det slik? Jeg føler foreldrene prøver å late som alt er som før på et vis, og at de fortsatt skal være en familie. Jeg har mange venninner som har opplevd brudd, inkludert meg selv, men dette har jeg aldri vært borti før. Når det er sagt så har jeg ingen intensjon om å lage noe kvalm rundt dette eller bli sur. Jeg gjør bare mine greier mens de er sammen. Jeg har bare aldri opplevd noe slikt før, så greit å høre hva andre tenker. Anonymkode: f4e1b...1a4 9 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni #2 Skrevet 18. juni Når jeg leser sånt så blir jeg eitrendes forarget. Det er greit at en kan møtes i selskap der ex og barns er tilstede , men desse mannfolkene som i ett og alt må tilfredsstille desse damene som har urimelige krav , i dette tilfelle, barnas mor. Jeg ser bort fra de tilfellene der far driter i barna for å tilfredsstille den nye damen . Hvorfor i himmelens navn kan de ikke gjøre plass til den nye partneren på en rettferdig måte ?? De vil ha ny kjæreste , men de tør ikke å stå opp for seg sjøl og den nye partneren. Fy flate , det er så dårlig gjort ! Anonymkode: ffabc...fb0 33 6
Anonym90059005 Skrevet 18. juni #3 Skrevet 18. juni AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Når jeg leser sånt så blir jeg eitrendes forarget. Det er greit at en kan møtes i selskap der ex og barns er tilstede , men desse mannfolkene som i ett og alt må tilfredsstille desse damene som har urimelige krav , i dette tilfelle, barnas mor. Jeg ser bort fra de tilfellene der far driter i barna for å tilfredsstille den nye damen . Hvorfor i himmelens navn kan de ikke gjøre plass til den nye partneren på en rettferdig måte ?? De vil ha ny kjæreste , men de tør ikke å stå opp for seg sjøl og den nye partneren. Fy flate , det er så dårlig gjort ! Anonymkode: ffabc...fb0 Hvordan vet du at fedrene ikke gjør det for barnas skyld? Og at de syns det er en koselig ting å møtes alle sammen i ny og ne og ta en middag og snakke om livene til barna. Og thats it. Trenger ikke være noe mer hokuspokus enn det. 9 1 7
Daria Skrevet 18. juni #4 Skrevet 18. juni Hadde det snakk om relativt små barn i en overgangsperiode, ville jeg sagt at det hørtes fornuftig, eller i der minste forståelig, ut, men med voksne utflyttede barn og nye partnere involvert, er det spesielt... Jeg har skilte foreldre som fint kan omgås sosialt og det setter jeg pris på, men leke kjernefamilie sluttet de med veldig raskt, det føltes bare merkelig (og jeg var 11...). 31 3
AnonymBruker Skrevet 18. juni #5 Skrevet 18. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg stusser litt på om dette er vanlig. Vi har vært sammen ca ett år nå. Når de voksne barna er hjemme fra studiene samles kjæresten, eksen og barna, og gjør slike ting de pleide før. Lager mat sammen, spiller sammen, henger sammen. Jeg er selvsagt ikke inkludert, da eksen hans ikke en gang vil prate om meg (jeg eksisterer ikke i hennes øyne). Jeg merker at han er mer 'off' når han er med eksen, og klager ikke på det. Jeg blir automatisk mer 'off' jeg og da. Jeg har selv barn med eksen, og har et godt forhold til han. Vi omgås stort sett kun ved bursdager og slike merkedager der barna er inkludert. Nå er det ferietid og barna er hjemme hele ferien. Skjønner allerede at de alle kommer til å gjøre en del ting sammen. Jeg trekker meg bare litt stille tilbake da. Litt vanskelig å forholde seg til dette og den dynamikken de tydeligvis har (og som jeg ikke forstår, har jeg forstått etter hvert 😅). Forholdet mellom meg og han er veldig fint, og jeg føler meg trygg på han. Vi har det veldig fint sammen ellers. Jeg bare undres på hvor vanlig det er å ha det slik? Jeg føler foreldrene prøver å late som alt er som før på et vis, og at de fortsatt skal være en familie. Jeg har mange venninner som har opplevd brudd, inkludert meg selv, men dette har jeg aldri vært borti før. Når det er sagt så har jeg ingen intensjon om å lage noe kvalm rundt dette eller bli sur. Jeg gjør bare mine greier mens de er sammen. Jeg har bare aldri opplevd noe slikt før, så greit å høre hva andre tenker. Anonymkode: f4e1b...1a4 Du har jo valgt denne partneren til tross for at han ikke har ryggrad eller velger deg. Anonymkode: a0002...b94 8 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni #6 Skrevet 18. juni Anonym90059005 skrev (2 minutter siden): Hvordan vet du at fedrene ikke gjør det for barnas skyld? Og at de syns det er en koselig ting å møtes alle sammen i ny og ne og ta en middag og snakke om livene til barna. Og thats it. Trenger ikke være noe mer hokuspokus enn det. For barnas skyld for faen! Barna er voksne! Sammen i ny og ne? Nå blir det nok mye samvær med mor og voksne barn. Hvorfor ikke investere i fremtiden til ny partner??? Han fortjener ikke kjæreste! Jeg hadde sagt min formening ts, dette høres helt idiotisk ut. Skyve deg bort, for å være med x og de voksne barna….😖 jeg hadde ikke giddet. Anonymkode: 335d4...90c 25 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni #7 Skrevet 18. juni Synes det er flott med foreldre som får til dette etter de har flyttet fra hverandre, men det hadde jo vært enda flottere om de nye var også inkludert. Det er litt rart. Anonymkode: 4652b...4cc 7 1
Blåtrå Skrevet 18. juni #8 Skrevet 18. juni Hans x bruker dette som et sjakktrekk for å splitte dere. Dette hadde hun ikke likt selv, og hun vet du ikke liker det. Logisk, siden hun ikke vil vite av deg. Din kjæreste har verken baller eller ryggrad. 21 8
exictence Skrevet 18. juni #9 Skrevet 18. juni AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Synes det er flott med foreldre som får til dette etter de har flyttet fra hverandre, men det hadde jo vært enda flottere om de nye var også inkludert. Det er litt rart. Anonymkode: 4652b...4cc Enig i dette 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni #10 Skrevet 18. juni Min kjæreste har også veldig god kontakt med eksen, men der er jeg alltid hjertelig velkommen, jeg også. Han er som regel innom på en kaffe hos eksen hver gang han henter og leverer barna, og det er felles bursdagsfeiringer hvor både jeg og eksens nye kjæreste også er med. Jeg syns det er supert at de har så god kontakt, men hadde ikke likt det dersom jeg ikke var inkludert. Dette burde du sagt fra om til kjæresten din, ts. Jeg syns ikke det er ok med mindre du er velkommen til å være med. Anonymkode: 822c1...4f2 13
AnonymBruker Skrevet 18. juni #11 Skrevet 18. juni Anonym90059005 skrev (10 minutter siden): Hvordan vet du at fedrene ikke gjør det for barnas skyld? Og at de syns det er en koselig ting å møtes alle sammen i ny og ne og ta en middag og snakke om livene til barna. Og thats it. Trenger ikke være noe mer hokuspokus enn det. Han vil jo være sammen med sammen med barna sine , men jeg vet ikke om du fikk med deg det at barnas mor ikke vil vite av eller høre om at far har en ny partner? Dermed så gjør han det enklest for seg selv, nemlig å innfri barnemors ønsker. Han forskutterer med å satse på at den nye partneren godtar dette uten å protestere på noe vis. Det er feigt Anonymkode: ffabc...fb0 10
AnonymBruker Skrevet 18. juni #12 Skrevet 18. juni Blåtrå skrev (5 minutter siden): Hans x bruker dette som et sjakktrekk for å splitte dere. Dette hadde hun ikke likt selv, og hun vet du ikke liker det. Logisk, siden hun ikke vil vite av deg. Din kjæreste har verken baller eller ryggrad. Dette. Uten tvil. Mannen din trenger en oppstrammer. Anonymkode: ccc47...a8f 7 2
Rotemor Skrevet 18. juni #13 Skrevet 18. juni Så heldig de er som har det sånn! Vi har det også sånn. Min eks og jeg har det veldig hyggelig når vi møtes. Kjærestene våre har ingen problemer med det. Det skulle bare mangle. Min eks og jeg har kjent hverandre i over 30 år og kjenner hverandres familier. Når anledning byr seg, en sjelden gang, så samles alle som vil til avslutninger, konserter, utstillinger eller annet våre voksne barn er med på. Vi spiser gjerne sammen, eller tar en drink etterpå. Jeg hadde ikke akseptert en barnslig usikkerhet fra kjæreste fordi jeg ivaretar deler av livet jeg hadde før ham. Våre barn er harmoniske og trygge på sine foreldres relasjon, som i følge KG er både uvanlig og feil.. Min kjæreste har en venninne som han går ut med i blant. Det oppmuntrer jeg til. Vi er voksne, vi leker ikke kjærester eller familie. 3 4
AnonymBruker Skrevet 18. juni #14 Skrevet 18. juni Det jeg ikke forstår er hvorfor man har skilt lag når man kommer så godt overens med hverandre som du beskriver? Hvorfor er man ekser, da? Anonymkode: 02483...cb7 12 8
AnonymBruker Skrevet 18. juni #15 Skrevet 18. juni Rotemor skrev (3 minutter siden): Så heldig de er som har det sånn! Vi har det også sånn. Min eks og jeg har det veldig hyggelig når vi møtes. Kjærestene våre har ingen problemer med det. Det skulle bare mangle. Min eks og jeg har kjent hverandre i over 30 år og kjenner hverandres familier. Når anledning byr seg, en sjelden gang, så samles alle som vil til avslutninger, konserter, utstillinger eller annet våre voksne barn er med på. Vi spiser gjerne sammen, eller tar en drink etterpå. Jeg hadde ikke akseptert en barnslig usikkerhet fra kjæreste fordi jeg ivaretar deler av livet jeg hadde før ham. Våre barn er harmoniske og trygge på sine foreldres relasjon, som i følge KG er både uvanlig og feil.. Min kjæreste har en venninne som han går ut med i blant. Det oppmuntrer jeg til. Vi er voksne, vi leker ikke kjærester eller familie. Men blir deres nye partnere utelukket og nektet adgang? Det er det eneste jeg reagerer på her Har også et veldig godt og fortsatt ganske nært forhold til eks. Vi kan finne på ting sammen også. Men det er ikke slik at vi eksluderer nye partnere eller later som de ikke eksisterer. Nettopp fordi vi er voksne mennesker og venner, burde ikke slikt være et tema... Jeg hadde ikke orket det å skulle blir ekskludert permanent. Ett år burde gå før man møter barna etc, men deretter må nye partnere bli inkludert. Anonymkode: c4017...20c 16 3
Rotemor Skrevet 18. juni #16 Skrevet 18. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det jeg ikke forstår er hvorfor man har skilt lag når man kommer så godt overens med hverandre som du beskriver? Hvorfor er man ekser, da? Anonymkode: 02483...cb7 Seriøst? 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni #17 Skrevet 18. juni Blåtrå skrev (10 minutter siden): Hans x bruker dette som et sjakktrekk for å splitte dere. Dette hadde hun ikke likt selv, og hun vet du ikke liker det. Logisk, siden hun ikke vil vite av deg. Din kjæreste har verken baller eller ryggrad. Dette! Alle som påstår noe annet juger. Man har skilt lag for en grunn. Å sitte å leke familie med jevne mellomrom handler om å ikke akseptere virkeligheten, ikke være ærlige overfor barna og heller opprettholde en illusjon, og ikke minst flippe fingeren til den nye dama (eller mannen) slik at de aldri vil føle seg som en del av familien eller prioritert av partneren sin. AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Synes det er flott med foreldre som får til dette etter de har flyttet fra hverandre, men det hadde jo vært enda flottere om de nye var også inkludert. Det er litt rart. Anonymkode: 4652b...4cc Helt uenig. Synes det er noe falsk og uærlig over det. Som minimum bør nye partnere i så fall være inkludert. Jeg føler jeg har et godt forhold til eks-kona. Vi kan snakke sammen dersom det er noe vi trenger å snakke om, uten noen som helst sure miner. Utover det har vi lite behov for å være sosiale sammen. Ikke fordi vi hater hverandre. Men fordi vi er irrelevante for hverandre. Vi har nye partnere, nye liv. Vi unner hverandre det men har lite behov for å grise til dette med å vingle mellom hvem vi er sosiale med. Nå er ikke barna våre små, så vi slipper å ta noen spesielle hensyn sånn sett. De forstår virkeligheten. Jeg takker ikke "ja" til noen slags invitasjoner som ikke inkluderer min partner. Det er vårt valg om vi drar alene eller sammen. Andre skal ikke få bestemme om vi kan være sammen eller ikke. Og må jeg velge så velger jeg partneren min. Ungene har jeg et topp forhold til. Ingen problemer. De aksepterer også våre respektive nye partnere selv om de ikke ser på dem som noen form for reservemamma eller -pappa. Synes man kan holde litt rene linjer. Anonymkode: 0777b...f44 9 5
AnonymBruker Skrevet 18. juni #18 Skrevet 18. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det jeg ikke forstår er hvorfor man har skilt lag når man kommer så godt overens med hverandre som du beskriver? Hvorfor er man ekser, da? Anonymkode: 02483...cb7 Man kan godt være gode venner og glad i hverandre uten å kunne/ville leve sammen.. Akkurat som jeg ikke ønsker å bli kjæreste med mine kompiser, ønsker jeg ikke eksen tilbake. Men gode venner vil vi forbli. Anonymkode: c4017...20c 5
Rotemor Skrevet 18. juni #19 Skrevet 18. juni (endret) AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Men blir deres nye partnere utelukket og nektet adgang? Det er det eneste jeg reagerer på her Har også et veldig godt og fortsatt ganske nært forhold til eks. Vi kan finne på ting sammen også. Men det er ikke slik at vi eksluderer nye partnere eller later som de ikke eksisterer. Nettopp fordi vi er voksne mennesker og venner, burde ikke slikt være et tema... Jeg hadde ikke orket det å skulle blir ekskludert permanent. Ett år burde gå før man møter barna etc, men deretter må nye partnere bli inkludert. Anonymkode: c4017...20c Det er selvsagt tåpelig sjalusi som river i den dama (altså eksen).Det må hun komme seg forbi. Jeg tenker at tiden vil hjelpe på situasjonen og at man likevel må sette pris på det for barnas skyld. Det er veldig fint om ikke ts lar seg true av den grunn. Hun er tydeligvis langt mer trygg og moden. Endret 18. juni av Rotemor 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni #20 Skrevet 18. juni Rotemor skrev (Akkurat nå): Det er selvsagt tåpelig sjalusi som river i den dama. Det må hun komme seg forbi. Jeg håper du sikter til eks-kona her, som skal ha eksmannen sin for seg selv uten å se hans nye partner?? Uspiselig. Anonymkode: 0777b...f44 5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå