Gå til innhold

Smell i albueleddene

p00zi

Anbefalte innlegg

Hei!

Er det noen som vet hvorfor det "smeller" i albueleddene??! Jeg er ekstremt plaget med dette :o Er det pga. for lite veske i leddene?

Mvh p00zi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg snakket med fysioterapauten om dette i dag, og han sa det var veldig vanlig at det smelder i leddene (uten at det gjør ondt)...

Hans oppfattning var at folk var veldig opptatt av at det smalt i leddene, og kom "løpende" med en gang...

Han sa at dersom det ikke gjorde ondt, og det ikke hemmet bevegeligheten på noen som heldst måte, så var det ingenting å bry seg om...

(Selv om det var ubehagelig når det smeller, så skulle en ikke gjøre noe med det.... Det er kun dersom deg gjør ONDT at det er noe å bekymre seg over)

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Takk for svar!

Nei, det gjør ikke vondt, det bare kommer et ubehagelig "smell". Er ikke store problemet, men jeg bare lurte på HVORFOR det smeller.. :)

God helg til dere!

-p00zi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det smeller her og, men har aldri brydd meg sånn om det. Hvis jeg setter meg på huk f.eks, må bøye meg ned. *knekk* *knekk* i knærne. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Har lurt ofte på det der selv... Eneste forklaringen jeg har funnet er på doktoronline:

Såvidt meg bekjent vet man ikke sikkert hvorfor noen "knepper" mye i ledd, mens andre ledd er nærmest helt lydløse. Enkelte har ment at dette har med sammensetning av leddvæsken å gjøre, og innhold bl.a. av små nitrogenblærer som "sprenges". Jeg synes du skal snakke med legen din nærmere om dette. Det kan hende at du har blod/leddvæskeforstyrrelser eller mangler som kan være av betydning siden symptomene har økt og det har tilkommet smerter.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Zalomine

Helt ute av tema for tråden, men dette bare undrer min lille trøtte hjerne på. Hvorfor kalle det "albueledd"? Er en albue noe annet enn et ledd? Kaller man det "kneledd" også? Et kne er et kne, og en albu er en albu, det ER et ledd, ikke noe annet, er det det da?

Nei, alle som ser på dette som kritsik, sært eller i det hele tatt negativt, det er det ikke. Jeg bare lurer, fordi jeg kjeder meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...