Gå til innhold

Spørsmål til hundefolket om middag sammen med hunden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er hundemenneske av rang, men hadde aldri gjort noe slikt. Det høres veldig rart ut. 

Jeg tror ikke du kan be dem om å gjøre noe annerledes da det er deres hjem og deres regler. Men du kan sette grenser for hva du synes er greit.

Ved nesten invitasjon kan du f.eks takke nei og si noe sånt som: "Beklager om det er jeg som er sær, men jeg synes det er litt ubehagelig å spise når hunden spiser med bordet. Jeg er litt var på sånne ting, så jeg mister litt matlysten av hundesikkel." 

Så er det opp til dem om de vil tilby seg å gjøre noe annerledes eller om det ikke blir flere middager hos dem.

• Liker 3
Skrevet
Tekumseh79 skrev (49 minutter siden):

En hund må holde sin plass i flokken. Sånt kan skape en farlig hund.

Jeg hadde ikke satt min fot i et hus med en bortskjemt rottweiler!! Som SITTER VED MATBORDET!!? Hva pokker er det folk holder på med. Gi dem dukker i stedet, så kan de bytte bleie, mate dem og synge til dem.

Stopp verden, jeg vil av!!

😅

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hei og takk for svar :) 

Jeg er veldig klar over at jeg ikke kan diktere hva som gjøres der i huset. Derfor lufter jeg det her inne. I starten var dette litt komisk, men det siste året CA har det begynt å irritere meg enormt. Synes egentlig det er ganske respektløst mot gjestene dette 😳

Det er folk som er eldre enn oss, men som vi omgås med en del her og der. Agh, jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Mannen er heldigvis på min side, men klarer å sone det mer ut. 

Anonymkode: d5f07...741

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke hund, men klarer ikke å la være å svare. Men altså, tror disse menneskene at gjestene synes dette er «søtt» eller naturlig. Jeg hadde sagt nei takk til invitasjon og om de hadde spurt om begrunnelse, så hadde jeg fortalt at jeg synes det er uhygienisk og forstyrrende når hunden sitter ved bordet. Hadde forsøkt å si det på en pen men tydelig måte. 

Anonymkode: 603d9...276

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har ikke hund, men klarer ikke å la være å svare. Men altså, tror disse menneskene at gjestene synes dette er «søtt» eller naturlig. Jeg hadde sagt nei takk til invitasjon og om de hadde spurt om begrunnelse, så hadde jeg fortalt at jeg synes det er uhygienisk og forstyrrende når hunden sitter ved bordet. Hadde forsøkt å si det på en pen men tydelig måte. 

Anonymkode: 603d9...276

Jeg tror de er blitt helt blind for dette. Hunden skal involveres i alt. Men ja, jeg tror jeg må si at det er veldig uappetittelig. De har ingen andre på middagsbesøk så vidt jeg vet…

• Liker 2
Skrevet

Jeg er veldig glad i hunden min selv, og kan fort finne på å dele brødskiven min med den. Men det du beskriver her er jo helt tullete! Hadde reagert negativt på det selv, enda jeg er ganske hundegal og lar mine hunder få lov til det meste. 

Skrevet

Synes det høres koselig ut, hadde gjerne spist middag med dem 😊😍 artig at det er flere av oss. 

Her dekker vi også på en plass ved bordet til hunden vår ved spesielle anledninger som bursdager, jul, 17.mai osv. Han får selvfølgelig også da den samme maten som oss. Han sitter pent og venter til vi sier vær så god, og stjeler ikke mat fra andre fat da. Men hadde hatt forståelse for at en hund synes det kan være litt vanskelig med mye fristende mat på bordet, og hadde ikke plaget meg om den smakte litt på maten. Heller det enn små barn til bordet, da mister jeg matlysten. 

• Liker 2
Skrevet

Tuller du nå? Æsj🤮

Anonymkode: 56b84...d64

Skrevet

Det er hundens hjem, mens du er gjest. Den eneste du kan forandre er deg selv. Hvis du ikke ønsker å spise med en hund til bords, takker du nei neste gang du blir invitert. 

• Liker 1
Skrevet

TS her. Tuller ikke. Jeg har tatt det opp med dama og det ble ikke tatt godt imot i det hele tatt. Jeg var ærlig på at jeg synes det var litt uapetittelig med hundesikkel og slafsing ved bordet og at man hele tiden måtte passe på at ens egen mat ikke ble stjålet. For ikke å snakke om hundehår i maten. Hun ble ekstremt fornærmet på både bikkja og mannens vegne og synes jeg var helt urimelig som ikke synes dette var koselig. 

Du over her som har egen plass til bikkja på 17. mai, julaften og diverse, har dere gjester til disse anledningene? Hva sier de, er det ok for dem eller har de sagt noe/gitt dere blikk? 

Skrevet

Dette tror jeg ikke på før jeg ser det 😳

Anonymkode: 698bc...0eb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...