AnonymBruker Skrevet 18. juni #1 Skrevet 18. juni Hei Til dere hundefolk. Vil gjerne ha litt innspill til en case jeg synes er vanskelig. Et vennepar (voksne folk i 50-60-årene) har en rottweiler. Vi er på middag hos de av og til, og de hos oss. Når vi er hos dem så har hunden egen plass ved bordet og spiser den samme maten som oss, men iblandet en del knotter. Hunden er ganske glupsk og kaster seg over maten, så maten må porsjoneres ut gjennom måltidet slik at den får spist i lik lengde som oss. Den tigger ganske mye i mellom her og det renner en del sikkel på bordet, i tillegg prøver den ofte å stjele mat fra serveringsfat og gryter. Jeg synes dette begynner å bli ganske utrivelig, ekkelt og uhygienisk, men jeg har ikke sagt noe til nå fordi jeg ikke vil fornærme venne våre. Det er mannen som er verst, hunden er hans baby. Er dette normalt og noe man skal akseptere, eller kan man si i fra på en pen måte og spørre om hunden kan spise i skål på gulvet? Vil gjerne ha svar fra folk med hund. Anonymkode: d5f07...741 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni #2 Skrevet 18. juni Du kan ikke be de om å behandle hunden annerledes - du er tross alt deres gjest. Da får du heller la være å dra på middagsbesøk. Anonymkode: 53031...779 14 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni #3 Skrevet 18. juni Så merkelig, ser for meg gruset og alt. Usj. Vet ikke om jeg ville sagt noe, men går jo an å si det.. men vær forbedret på at de blir fornærmet og ikke inviterer på middag mer. (Men da kan de jo spise der alene med hunden). Jeg har en mellomstor hund og han får ikke spise ved bordet. Aldri tenkt tanken en gang 😅 Han får heller ikke tigge ved bordet. Anonymkode: 939f8...37c 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni #4 Skrevet 18. juni Jeg har 4 hunder og hadde nok ikke klart å spise under slike forhold. Jeg vet hvor mye dritt de spiser ute, og hva de bruker som toalettpapir, så det ønsker jeg ikke ha på mitt bord, og hvertfall ikke noe jeg ville utsatt gjester for. Anonymkode: 5235e...291 4 3
17.11 Skrevet 18. juni #6 Skrevet 18. juni Høres helt motbydelig ut, men de gjør som de vil med sin egen hund. Jeg ser ikke noen grunn til at du ikke kan si ifra om hva du mener, bare vær forberedt på at de sikkert ikke er enig med deg. Tror ikke jeg hadde orket å spise der i det hele tatt om jeg var deg. 4
Carrot Skrevet 18. juni #7 Skrevet 18. juni dette faller nok innunder "du tror det ikke før du ser det" kategorien min som hundeeier 🤔men du kan ikke "oppdra" andre voksne så du må nesten ta valg for egen del, jeg ville valgt å ikke spise sammen med de og hunden for egen del.. 5
AnonymBruker Skrevet 18. juni #8 Skrevet 18. juni Du kan ikke be de slutte, men jeg ville aldri spist middag hos dem. Og jeg har hund, men fy f så ekkelt. Anonymkode: 91885...458 2 3
AnonymBruker Skrevet 18. juni #9 Skrevet 18. juni Dette er verken normalt eller spesielt bra for hunden. Hunder skal ha for tilpasset størrelsen og å sitte ved bordet har den ingen gevinst av. Har hunder selv som jeg duller mye med, men å gi de egen plass ved bordet og menneskemat gjør jeg ikke....nettopp fordi jeg er utrolig glad i dem. Anonymkode: 53691...4a1 6
AnonymBruker Skrevet 18. juni #10 Skrevet 18. juni Jeg har flere hunder, og er veldig lite fin på slike ting. Når jeg spiser middag sitter det gjerne en hund på hver sin side og får smakebiter fra tallerkenen min. Men kjære vene, har jeg folk over så ligger de i hver sin kurv mens vi spiser! Det opplegget der vitner om dårlig folkeskikk og lite hensyn til andre, spør du meg. Jeg hadde ikke orka, og hadde begrenset kontakten med disse vennene til andre ting enn middagsbesøk. Sikkel ved bordet - æsj 🤨 Anonymkode: dad39...907 3
AnonymBruker Skrevet 18. juni #11 Skrevet 18. juni Kanskje du kan få noen tips i denne tråden. Anonymkode: 9dba1...940 2
Phoenix Heart Skrevet 18. juni #12 Skrevet 18. juni Det er ikke normalt i mine øyne, men lite du kan få gjort med det. 3
velociraptor Skrevet 18. juni #13 Skrevet 18. juni Æsj! Altså jeg forguder hunden min, men ærlig talt, her hadde jeg takket nei til middagsinvitasjon, lett! Det er ikke normalt, aldri sett noe sånt selv fra mine mest tussete hundevenner. 3
Sirah Skrevet 18. juni #14 Skrevet 18. juni Det høres jo skikkelig sært ut! Jeg har selv hunder og ikke pokker om de sitter ved bordet og spiser av egen skål! Hundene mine får mat på kjøkkenet mens vi spiser i stua. Når de er ferdige så kommer de jo tuslende inn og legger seg gjerne ved bordet. Mye mulig de prøver seg på å tigge en gang, men gir seg når de får beskjed om det. Hadde de prøvd å stjele mat av bordet hadde de havnet på et annet rom asap! ÆSJ! Og mine hunder er "babyene" mine, men de er fremdeles hunder!!! 1 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni #15 Skrevet 18. juni Usj nei, hunden vår er et dyr og tillegges ikke sånne menneskelige egenskaper. Hun har sin mat-plass på kjøkkenet der hun har skålene sine på gulvet. Anonymkode: 29eb8...f75
VisningsnavnPÅKREVD Skrevet 18. juni #16 Skrevet 18. juni Så flott at du har venner som inkluderer hunden i måltidene som en del av familien, gled deg over det! Det er mer enn nok av de som nekter hunden sin naturlige del i familien, og forviser den vekk ved måltider.. tenk deg så trist? Det må du jo bare akseptere, det er hundens hjem du er på besøk i, men du står jo fritt til å avslå middagsinvitasjon. Det eneste du bør si noe om, er at det ikke er all menneskemat som er heldig for hunder. (Mye salt, fett, krydder, løk er direkte giftig feks) da har du litt å snakke om..
VisningsnavnPÅKREVD Skrevet 18. juni #17 Skrevet 18. juni AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Usj nei, hunden vår er et dyr og tillegges ikke sånne menneskelige egenskaper. Hun har sin mat-plass på kjøkkenet der hun har skålene sine på gulvet. Anonymkode: 29eb8...f75 Herregud for en trist tankegang. Mennesker er også dyr, forresten, og for sosiale dyr er det helt naturlig å spise sammen med familien.
Tekumseh79 Skrevet 18. juni #18 Skrevet 18. juni En hund må holde sin plass i flokken. Sånt kan skape en farlig hund. Jeg hadde ikke satt min fot i et hus med en bortskjemt rottweiler!! Som SITTER VED MATBORDET!!? Hva pokker er det folk holder på med. Gi dem dukker i stedet, så kan de bytte bleie, mate dem og synge til dem. Stopp verden, jeg vil av!! 1
Majer Skrevet 18. juni #19 Skrevet 18. juni Jeg har hunderaser med naturlig ressursforsvar. De får aldri mat ved matbordet. Det gjør også at de ikke tigger. De ligger fint i samme rom, og vet at de får mat når vi er ferdige med å spise
Million Skrevet 18. juni #20 Skrevet 18. juni Jeg har aldri noensinne tenkt tanken å ha hunden min ved matbordet, og har heller ikke opplevd noen som har det. Hunder spiser på gulvet fra en skål med hundemat. Hunder bør ikke få mat tiltenkt mennesker, fordi vi oftest salter og krydrer maten vår, noe en hund ikke bør ha. Og i tillegg er det en del menneskeføde som ikke hunder skal ha, som rent ut er giftige for dem. Løk, hvitløk, sjokolade og druer for eksempel. Hadde jeg vært deg hadde jeg takket nei til neste middagsinvitasjon der og begrunnet dette med at du ikke orker å ha en siklende hund ved middagsbordet. Men jeg antar at dette kommer du ikke til å si, for disse menneskene i 50-60 årene antageligvis er familie, f.eks. dine svigerforeldre eller foreldre? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå