AnonymBruker Skrevet 22. juni 2025 #21 Skrevet 22. juni 2025 Fru Uperfekt skrev (6 timer siden): Jeg bruker linser til vanlig men har solbriller med styrke just in case og de skifter fort fra farget til klar og visa versa Jeg har enda ikke funnet linser som er gode nok. Jeg bruker linser når jeg spiller ishockey (fordi briller inni hjelm med mye svette rett og slett ikke fungerer 😂😂😂), men ellers bare briller. Skulle ØNSKE jeg fant linser som jeg kan bruke behagelig hele dagen. Ellers må jeg også føye til at solbriller med styrke og polariserte glass har REVOLUSJONERT mitt liv langs kysten. Endelig kan jeg være ute hele dagen uten å bli sliten i øynene Har alltid vært sliten på hytta fordi jeg har enten måttet velge mellom solbriller(se dårlig) eller vanlige briller (bli elstremt sliten av sterkt lys). Solbriller med styrke og polariserte glass lot meg få ha en opplevelse ved kysten uten å bli overstimulert og få hodepine pga mysing eller sterkt lys. De beste 5000 kr jeg har brukt noen sinne. Det samme gjelder med bilkjøring! Ordentlige briller gjør at jeg kan kjøre uten å bli sliten! Det er en HELT NY verden, tror faktisk at de brillene til 5000 er det beste kjøpet jeg noensinne har gjort. Livskvaliteten min har økt så mye! Anbefales på DET VARMESTE å prioritere. Neste år skal jeg kjøpe raske briller(sportsbriller?) med styrke. For trening og aktivitet utendørs, de andre solbrillene mine er litt finere og slipper inn en del lys ovenfra og fra siden. Med det tredje brilleparet tror jeg at jeg PEAKER livskavlitet mtp synet. Anonymkode: 197e8...3b1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2025 #22 Skrevet 22. juni 2025 Dere som mener det har blitt en «trend» å ha solbriller oppå hodet må da være ganske unge? Folk har gått med solbrillene slik så lenge jeg kan huske, og jeg er 50. Anonymkode: cf4ec...c98 4 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2025 #23 Skrevet 22. juni 2025 AnonymBruker skrev (På 18.6.2025 den 8.40): Hva gjør du om sommeren/i påska når du bruker solbriller og du går inn eller det blir overskyet: legger du solbriller i et etui eller har du de oppe på hodet? Anonymkode: da0c9...ffb Jeg tar de opp på hodet. Jeg vet at fornuftige folk sier de blir ødelagt av det, men å legge dem i etuiet er snusfornuftig, og snusfornuft er ekstremt usexy. Jeg er rett og slett for kul. Anonymkode: 78354...5a3 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2025 #24 Skrevet 22. juni 2025 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Dere som mener det har blitt en «trend» å ha solbriller oppå hodet må da være ganske unge? Folk har gått med solbrillene slik så lenge jeg kan huske, og jeg er 50. Anonymkode: cf4ec...c98 Enig. Det er veldig rart å lese. Anonymkode: 78354...5a3 1
Blålilla Skrevet 22. juni 2025 #25 Skrevet 22. juni 2025 Legger de fra meg i bilen. Eller henger de i halslinningen
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2025 #26 Skrevet 22. juni 2025 AnonymBruker skrev (På 18.6.2025 den 22.21): Har solbriller med styrke. Er jeg ute i byen har jeg bare de, så må ha de på inne og. Vipper de lett opp når jeg sier hei og hadet i kassen, men myser bra for å fokusere på de. Tar de raskt på igjen - jeg trenger de tross alt. At jeg vipper de opp er ren høflighetstenkt. Orker ikke fly rundt med to brillepar hele tiden om jeg ikke har nok ting med til å ta med en veske… Er sååå misunnelig på dere som kan gå ut og bare… SE. Anonymkode: 197e8...3b1 Du vet du kan få glass som blir mørkere ute og lysner igjen inne sant? Anonymkode: cf0a7...5c7
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2025 #27 Skrevet 22. juni 2025 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Du vet du kan få glass som blir mørkere ute og lysner igjen inne sant? Anonymkode: cf0a7...5c7 Ja, men det blir ikke det samme. Og de er ikke polarisert heller, som er en viktig faktor for meg som er mye ved sjøen. Anonymkode: 197e8...3b1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2025 #28 Skrevet 22. juni 2025 Fru Uperfekt skrev (10 timer siden): Går innom optikeren og strammer de bare om de blir for slakke uansett om det er et par til 50,- eller 5000,- Men jeg har ikke brillene mine på hodet, så da slipper jeg å gå innom optikeren. Anonymkode: 6aac0...507
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2025 #29 Skrevet 22. juni 2025 AnonymBruker skrev (10 timer siden): For meg syntes det som at det er blitt en trend.Jeg syntes det ser helt latterlig ut. Anonymkode: 462ac...b0c En trend? Er du en av de som tror generasjon Z fant opp løkkeskrift og tie dye også? Anonymkode: 55db2...b51 4 2
Fru Uperfekt Skrevet 22. juni 2025 #30 Skrevet 22. juni 2025 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Men jeg har ikke brillene mine på hodet, så da slipper jeg å gå innom optikeren. Anonymkode: 6aac0...507 Gjør det uansett på rutine, og med 70% brilleslanger som barn så er det uansett et sted en skal innom
Fru Uperfekt Skrevet 22. juni 2025 #31 Skrevet 22. juni 2025 AnonymBruker skrev (18 timer siden): For meg syntes det som at det er blitt en trend.Jeg syntes det ser helt latterlig ut. Anonymkode: 462ac...b0c En trend ala at kvinner bruker bukser da? 3 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2025 #32 Skrevet 23. juni 2025 AnonymBruker skrev (På 22.6.2025 den 1.22): For meg syntes det som at det er blitt en trend.Jeg syntes det ser helt latterlig ut. Anonymkode: 462ac...b0c En trend?! Det har da vært vanlig i alle de år jeg husker og jeg er 60 år. Anonymkode: da0c9...ffb 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå