AnonymBruker Skrevet 18. juni #1 Skrevet 18. juni Hva gjør du om sommeren/i påska når du bruker solbriller og du går inn eller det blir overskyet: legger du solbriller i et etui eller har du de oppe på hodet? Anonymkode: da0c9...ffb
AnonymBruker Skrevet 18. juni #2 Skrevet 18. juni Det kommer vel helt snn på? Skal jeg inn på en butikk, gidder jeg ikke legge dem ned for å finne dem frem to minutter etterpå. Skal jeg inn og spise middag, legger jeg dem fra meg som regel. Anonymkode: e4464...bca 9 1
c_buk Skrevet 18. juni #3 Skrevet 18. juni Etui om jeg har det tilgjengelig. Legger dem fra meg om det er praktisk gjennomførbart. Ellers har jeg de på hodet. Synes selv det ser dumt ut, spesielt på mitt hode, men det hender det er praktisk. Da prioriterer jeg praktisk og pent.
AnonymBruker Skrevet 18. juni #5 Skrevet 18. juni På hodet på vinteren, i halslinningen på kjole/t-skjorte på sommeren. Anonymkode: a2fad...e38 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni #6 Skrevet 18. juni Jeg har solbriller med styrke, så jeg legger de i ett etui og har de i en veske. Men har jeg glemt de andre, så setter jeg de på hodet. Aldri hørt at noen har syntes det er stygt eller brydd seg. Kun lest det her på kg i en annen tråd. Anonymkode: e1bce...29e 5 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni #7 Skrevet 18. juni Jeg bruker sjelden solbriller, men de gangene jeg gjør så bruker jeg halslinning på t-skjorte/bluse. Jeg har dem ikke på hodet fordi da filtrerer de seg inn i håret med en gang, pluss at jeg synes det ser så teit ut. Anonymkode: 48bc1...2ad
Millimani Skrevet 18. juni #8 Skrevet 18. juni Jeg legger dem i etuiet, eller en sjelden gang i jakkelomma. Solbriller med styrke, og de koster en formue. Å ha briller og solbriller på hodet støtt og stadig gjør at de lett blir slakkere, og oftere må/bør justeres hos optiker. Klarer man å holde dem i etuiet, og ikke på hodet, kan det gå mye lengre tid mellom hver justering 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni #9 Skrevet 18. juni som en som har brukt briller/linser hele livet vet jeg at det å sette brillene på hodet utvider dem og de sitter dårligere så det gjør jeg kun hvis jeg absolutt MÅ.. Anonymkode: cf0a7...5c7 2
Eric_B Skrevet 18. juni #10 Skrevet 18. juni Jeg legger de fra meg et sted og kjøper nye, veldig ofte. 5
Million Skrevet 18. juni #11 Skrevet 18. juni Jeg pleier å hekte dem i halsåpningen på blusen/toppen min om jeg går inn i en butikk f.eks og må ta dem av meg for en kort stund. Setter dem sjelden på hodet, for de vikler seg bare inn i hårstråene og blir vriene og lirke løs igjen. Kommer jeg hjem etter å ha vært ute og solbrillene ikke skal på igjen straks, legges de bort i etuiet sitt, selvfølgelig. Eller hvis jeg kommer til noen på besøk og tar de av meg når jeg går inn. 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni #12 Skrevet 18. juni Aldri på hodet. Hvis man bruker litt dyrere briller man vil ta vare på bør det unngås, da det kan gjøre brillene videre og mer «slarkete» over tid. Jeg har (nesten) alltid etuiet med i veska, og hvis jeg går inn et sted jeg skal være ek stund legger jeg brillene der. Skal jeg bare innom en kort tur, f.eks. for å titte i en butikk, kan jeg enten bare lukke brillene og bære dem i hånden (bruker gjerne en finger under det partiet som vanligvis sitter på nesa), eller jeg kan henge dem på utringningen på tøyet mitt. Anonymkode: 6aac0...507 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni #13 Skrevet 18. juni Har solbriller med styrke. Er jeg ute i byen har jeg bare de, så må ha de på inne og. Vipper de lett opp når jeg sier hei og hadet i kassen, men myser bra for å fokusere på de. Tar de raskt på igjen - jeg trenger de tross alt. At jeg vipper de opp er ren høflighetstenkt. Orker ikke fly rundt med to brillepar hele tiden om jeg ikke har nok ting med til å ta med en veske… Er sååå misunnelig på dere som kan gå ut og bare… SE. Anonymkode: 197e8...3b1
AnonymBruker Skrevet 19. juni #14 Skrevet 19. juni Vipper de som regel opp på hodet. Med unntak av om jeg skal være inne lenge - for eksempel på jobb, da ligger de på pulten. Eller på besøk, da legger jeg de ned i etuiet. Har jeg par med "neseholder" så henger jeg de foran på kjolen, men velger som regel par uten for å kunne ha de på hodet. Anonymkode: 5d62b...6c6
Sigrid<3 Skrevet 21. juni #15 Skrevet 21. juni Jeg bruker sjeldent solbriller siden jeg trenger styrke, og de jeg har med styrke er for små, men om jeg bruker dem så går jeg ofte med dem inne på butikken om jeg ikke skal være der så alt for lenge siden jeg ikke orker å skifte. Om jeg skal være inne lenge skifter jeg til vanlige briller og putter solbrillene i etuiet jeg hadde de vanlige brillene i. Om jeg bruker linser putter jeg bare solbrillene på hodet (men det er ganske skjekdent da) 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni #16 Skrevet 21. juni For meg syntes det som at det er blitt en trend.Jeg syntes det ser helt latterlig ut. Anonymkode: 462ac...b0c 1
Fru Uperfekt Skrevet 21. juni #17 Skrevet 21. juni AnonymBruker skrev (På 18.6.2025 den 8.40): Hva gjør du om sommeren/i påska når du bruker solbriller og du går inn eller det blir overskyet: legger du solbriller i et etui eller har du de oppe på hodet? Anonymkode: da0c9...ffb Opp på hodet, stort sett
Fru Uperfekt Skrevet 21. juni #18 Skrevet 21. juni AnonymBruker skrev (På 18.6.2025 den 22.21): Har solbriller med styrke. Er jeg ute i byen har jeg bare de, så må ha de på inne og. Vipper de lett opp når jeg sier hei og hadet i kassen, men myser bra for å fokusere på de. Tar de raskt på igjen - jeg trenger de tross alt. At jeg vipper de opp er ren høflighetstenkt. Orker ikke fly rundt med to brillepar hele tiden om jeg ikke har nok ting med til å ta med en veske… Er sååå misunnelig på dere som kan gå ut og bare… SE. Anonymkode: 197e8...3b1 Jeg bruker linser til vanlig men har solbriller med styrke just in case og de skifter fort fra farget til klar og visa versa
Fru Uperfekt Skrevet 21. juni #20 Skrevet 21. juni AnonymBruker skrev (På 18.6.2025 den 22.18): Aldri på hodet. Hvis man bruker litt dyrere briller man vil ta vare på bør det unngås, da det kan gjøre brillene videre og mer «slarkete» over tid. Jeg har (nesten) alltid etuiet med i veska, og hvis jeg går inn et sted jeg skal være ek stund legger jeg brillene der. Skal jeg bare innom en kort tur, f.eks. for å titte i en butikk, kan jeg enten bare lukke brillene og bære dem i hånden (bruker gjerne en finger under det partiet som vanligvis sitter på nesa), eller jeg kan henge dem på utringningen på tøyet mitt. Anonymkode: 6aac0...507 Går innom optikeren og strammer de bare om de blir for slakke uansett om det er et par til 50,- eller 5000,- 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå