AnonymBruker Skrevet 17. juni #1 Skrevet 17. juni Har begynnende Hallus Vagus og jeg mener det kommer av bekken/ hofte problemer jeg har, men manuellterapeut sa det var arvelig, men mine foreldre har det ikke. Han anbefalte å bruke en dings av silikon som legges mellom stortåen og den nest største tåen, og som skal presse stortåen i riktig retning. Har også kjøpt noe som jeg skal sove med om natten som skal presse stortåen utover/riktig retning. Hjelper slike hjelpemidler? Anonymkode: 3ca35...5a2
AnonymBruker Skrevet 17. juni #2 Skrevet 17. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har begynnende Hallus Vagus og jeg mener det kommer av bekken/ hofte problemer jeg har, men manuellterapeut sa det var arvelig, men mine foreldre har det ikke. Han anbefalte å bruke en dings av silikon som legges mellom stortåen og den nest største tåen, og som skal presse stortåen i riktig retning. Har også kjøpt noe som jeg skal sove med om natten som skal presse stortåen utover/riktig retning. Hjelper slike hjelpemidler? Anonymkode: 3ca35...5a2 Har ikke tro på det nei. Har nylig operert for dette. Anonymkode: 1dfba...dec 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni #3 Skrevet 17. juni AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Har ikke tro på det nei. Har nylig operert for dette. Anonymkode: 1dfba...dec Brukte flere hundre kroner på en fot butikk som hadde masse slike hjelpemidler for Hallus Vagus. Hvorfor har du fått det? Ts Anonymkode: 3ca35...5a2
AnonymBruker Skrevet 17. juni #4 Skrevet 17. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Brukte flere hundre kroner på en fot butikk som hadde masse slike hjelpemidler for Hallus Vagus. Hvorfor har du fått det? Ts Anonymkode: 3ca35...5a2 Mine foreldre har det. Jeg opererte første gang for over 30 år siden, holdt seg bra til nå. Min lege ga meg en salve for å smøre på så den skulle bli borte. Har bare tru på å operere den bort om den plager deg nok. Anonymkode: 1dfba...dec
AnonymBruker Skrevet 18. juni #5 Skrevet 18. juni AnonymBruker skrev (10 timer siden): Mine foreldre har det. Jeg opererte første gang for over 30 år siden, holdt seg bra til nå. Min lege ga meg en salve for å smøre på så den skulle bli borte. Har bare tru på å operere den bort om den plager deg nok. Anonymkode: 1dfba...dec Høres merkelig ut at en salve skal fjerne en feilstilling Ts Anonymkode: 3ca35...5a2 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni #6 Skrevet 18. juni Begynn med forebyggende øvelser: https://www.ullevalkiropraktor.no/hallux-valgus-ovelser/ Anonymkode: ba2a7...ff5
AnonymBruker Skrevet 18. juni #7 Skrevet 18. juni Jeg har også fått slik og bruker en silikon dings mellom stortåen og den andre. Syns den funker greit, har ikke blitt verre av å bruke den, men kanskje gjort at den ikke har blitt større. Går med den på foten 7-8 timer om dagen. Anonymkode: 70a8b...f0e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå