Gå til innhold

Dere som har solgt før dere kjøpte ny bolig, hvordan fant dere nytt sted å bo?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lagt ut leiligheten min til salgs, og har visning neste uke allerede. Skummelt! Har bedt om lang overtakelsestid, men stresser litt for at jeg ikke finner noe i løpet av de 4 månedene. Dere som har solgt først og kjøpt etterpå, hva gjorde dere i mellomtiden?

I verste fall kan jeg bo hos familie men håper jeg slipper det, siden de bor et stykke fra jobben min. Kan også leie, men er jo stress det og. Hvis jeg ikke finner noe nytt å kjøpe innen slutten av desember så får jeg vel formueskatt neste år? Det vil jo da spise av egenkapitalen min og passer utrolig dårlig. Vil helst ikke stress-kjøpe noe heller. 

Anonymkode: f16a5...9c6

AnonymBruker
Skrevet

Solgte i mai. Kjøpte i juli. Overtagelse på gammel leilighet og nytt hus i august :)

Anonymkode: c9484...349

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde svært få krav til nytt hus, det eneste faste kriteriet var at det skulle være en annen plass en bygda vi flyttet fra. Når huset vi hadde ble solgt med krav fra kjøper om 1 mnd overtakelse, så måtte vi rett og slett kaste oss rundt å kjøpe et av husene som lå ute.

Endte opp i en del av byen som vi egentlig aldri hadde sett for oss at vi noen gang kom til å velge. Og det viser seg at det var perfekt for oss.

Flyttet hjem til mamma og pappa med mann og store barn i 6-7 uker. Ikke ideelt, men helt ok for en periode.

Anonymkode: 6e0f3...bf3

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

I Hvis jeg ikke finner noe nytt å kjøpe innen slutten av desember så får jeg vel formueskatt neste år? Det vil jo da spise av egenkapitalen min og passer utrolig dårlig. Vil helst ikke stress-kjøpe noe heller. 

Du må betale rundt 1% av formuen din som overstiger 1,7 millioner. Så har du kjøpt men ikke overtatt vil du fortsatt ha pengene på kontoen din, med tilhørende skatteregning året etter. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Litt usikker på hva jeg skal gjøre med flytting, jeg må jo uansett ha et sted å bo og hva hvis jeg ikke finner noe nytt å kjøpe innen 1.oktober? Da er overtakelse på leiligheten jeg selger. Hvis jeg signerer en kontrakt på leieleilighet også finner jeg plutselig noe jeg har lyst å kjøpe, det er jo dumt det også. Er det lurest å gå for kort-tidsleie i mellomtiden da? Jeg har 2 hunder også, så det er ikke bare bare. Og blir stress å måtte flytte 1 gang i mnd. Ikke sikkert jeg finner ny leilighet før om lenge.. er så usikker. Kan ikke vente til 29.september med å finne nytt sted å bo heller. Hva hadde dere gjort? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...