Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Barna er snart voksne og plutselig har jeg masse tid, og kjenner at jeg savner skikkelig å være sammen med venninner, vinkvelder, hytteturer og alt det som jeg har inntrykk av at "alle andre" driver med. Men jeg har få venner og ingen ordentlig nære egentlig. Det skrives mye om at man bør bli med i vennegrupper på face osv. Jeg har ikke turt det. Noen som har prøvd det? Eller andre ting?

Anonymkode: b562f...cfa

• Liker 2
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor drikker alle damer vin?

Hva med oss som ikke liker vin, men heller øl eller sprit/drinker?

Jeg er i samme båt som deg, men merker at jeg er kresen med hvem jeg slipper inn i livet mitt.

Synes mange damer er flåsete og overflatiske, er kun opptatt av utseendet, klær, sko og vesker og baksnakker hverandre.

Anonymkode: 2e689...588

• Liker 3
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har prøvd både vennegrupper på fb - Heygirl - og en app som heter Venn. Jeg har bare gode erfaringer. Gått fra null venner til flere. Og har søkerne ute enda. Møtte noen det aldri ble noe mer med, og det er jo greit. Det er litt som dating, man møtes for å se om man har felles interesser. 

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg er i samme båt som deg, men merker at jeg er kresen med hvem jeg slipper inn i livet mitt.

Synes mange damer er flåsete og overflatiske, er kun opptatt av utseendet, klær, sko og vesker og baksnakker hverandre.

Du kan jo foreslå å stikke ut på bar etc selv. Dessuten er det sikkert fritt frem å ha med hva man vil på vinkvelder. Jeg hadde samme tanker som deg tidligere om andre damer, men det handler bare om å finne de rette damene. Og de finnes der ute! Når jeg selv ble mer åpen har jeg også merket at (noen av) de jeg tidligere ville antatt at var slik du beskriver, faktisk ikke er det. Det handler om å gi andre en sjanse med et åpent sinn, og å gi av seg selv også. På sider hvor man treffer andre som også søker venner, så er jo de fleste interessert i gode matcher. 

Anonymkode: 385b9...69d

• Liker 3
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått et par nye venninner via venne-apper. Men det har tatt tid, både å finne noen jeg har kjemi med og å bli kjent med dem, for man har så mye annet i livet sitt som 40 +, for ikke å snakke om litt mindre overskudd. Så merker i hvert fall jeg at jeg er avhengig av å ha noe til felles med vennene mine. Da jeg var yngre, holdt det å ha festing som fellesnevner, men man trenger gjerne noe mer kjøtt på beinet i et voksent vennskap.

Så virker det som det er mange på disse appene/gruppene som er der uten å egentlig ville få nye venninner. Altså folk som enten ikke er aktive i det hele tatt, eller som bruker dem som et slags tidsfordriv og møter nye folk hele tiden, nesten litt som speed-dating, bare med venner.

Anonymkode: 24fd9...002

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fant nye venner i real life da jeg var sent i førtiårene, etter et samlivsbrudd. Begynte å delta i nye miljøer, typ hobbygrupper og vandregrupper, synes det er enklere å se om en går godt i lag når man møtes face to face. Disse har blitt gode venner, som nå også går godt ihop med de vennene jeg allerede hadde. 

Anonymkode: de196...9e0

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått en veldig god venninne på Hey Woman 50+. Vi har masse til felles og har det fint sammen. Men kan nok hende man må prøve flere ganger for å finne en match. Hun var den første og eneste jeg traff, så var heldig der. 

Anonymkode: 1dda1...340

AnonymBruker
Skrevet

Får stadig nye venner, ikke på facebook, men gjennom felles interesser i real life. Legger ikke til folk jeg ikke kjenner i sosiale medier. 

Anonymkode: 9f129...2a9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har prøvd ulike grupper, men egentlig ikke funnet noen jeg har klikket med. Dessverre er det på noen grupper på Facebook også en god del menn som tror at alle damer som søker etter venner er fritt vilt og at de har veldig lyst til å gå på date. Jeg måtte presisere at jeg kun ønsket vennskap og vennskap med kvinner, men det finnes grupper som kun er for kvinner. Så da slipper man sånt.

Ellers har det vært hyggelig synes jeg, selv om man ikke får nye venner, så er det hyggelig å treffe ulike mennesker. 

Alle kvinner er jo absolutt ikke opptatt av kun klær, sko, sminke og overfladiske ting. Kvinner er jo ikke bare en eneste stor homogen gruppe. 

Anonymkode: 36f7c...b5c

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jøye meg. Jeg kan fortelle deg at det finnes veldig mange fine mennesker der ute, både kvinner og menn, som det er en berikelse å være venner med. Her føler jeg du setter deg selv på en høy hest, og snakker ned folk rundt deg. På den måten oppstår det ingen nære vennskap. Vennskap tar tid å bygge opp, og man må være rause med hverandre i prosessen, for ingen av oss er perfekte. Alle kan gjøre feil, og si noe feil iblant, vi er bare mennesker. Men lar man vennskap få tid og plass til å blomstre, vil de gode samtalene komme etter hvert, når man blir trygge på hverandre. 

Og ang «alle damer drikker vin»; det er som å si «skal vi ta en kaffe?» - også ender man opp med te eller brus i glasset. Det er bare en way of speech. Du kan selvsagt drikke både øl og drinker på vinkvelder😃

Anonymkode: 4026d...c27

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk nye venner og nytt nettverk da jeg ble aktiv innenfor hobbyer og fritidsinteresser.

Anonymkode: dd020...46b

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg er litt yngre da 37 men har venner alt fra 20-90. Gjelder å ha et åpent sinn som i alt annet. Være imøtekommende, lytte, holde avtaler osv. 

Hadde besøk i går av ei hun er 65 og dermed et par år eldre enn min egen mor. Hun er nabo et par leilheter bortenfor meg. Husker ikke helt hvordan vi først ble kjent men starter vell med "hei" sikkert ☺️

Vennskap kan oppstå overalt og på alle mulige måter akkurat som romantiske relasjoner. 

Har også en relativt ny veninne på 45 vi møttes tilfeldig i skogen da vi begge var på stolpejakt. Full klaff. Vi møtes for nettop stolpejakt og skravling og hun ble kjapt en av mine nærmeste veninner. I sommer er jeg invitert på hytta hennes med familien ☺️

Man må rett og slett være åpen for å ta i mot det som dukker opp. De vennene jeg liker best er de som bidrar til positive opplevelser i mitt liv, er morsomme å prate med og alltid er til å stole på når vi har en avtale ☺️

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Ja, via venners venner (vennegrupper) på face, og også i singlegrupper har jeg funnet venner (mer hell med venner enn potensielle kjærester tydeligvis). 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også nysgjerrig på sånne grupper. Men er redd, fordi jeg alltid har fått høre at man aldri må møte noen man har blitt kjent med på internett. Kan det ikke være farlig? Eller var det bare skremselspropaganda fra da internet var nytt? 

Hilsen Reddhare

Anonymkode: e3e82...334

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Jeg er også nysgjerrig på sånne grupper. Men er redd, fordi jeg alltid har fått høre at man aldri må møte noen man har blitt kjent med på internett. Kan det ikke være farlig? Eller var det bare skremselspropaganda fra da internet var nytt? 

Hilsen Reddhare

Nei, man kan møtes på et offentlig sted først. Jeg ville ikke invitert noen hjem første gang. Når jeg møtte noen så var det for å gjøre en aktivitet eller gå på kafé. 

Anonymkode: 36f7c...b5c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.6.2025 den 13.06):

Jeg fikk nye venner og nytt nettverk da jeg ble aktiv innenfor hobbyer og fritidsinteresser.

Kan du ikke si hvilken hobby og fritidsinteresser?

Anonymkode: 16f25...bb6

AnonymBruker
Skrevet
-Missi- skrev (På 18.6.2025 den 13.15):

Jeg er litt yngre da 37 men har venner alt fra 20-90. Gjelder å ha et åpent sinn som i alt annet. Være imøtekommende, lytte, holde avtaler osv. 

Hadde besøk i går av ei hun er 65 og dermed et par år eldre enn min egen mor. Hun er nabo et par leilheter bortenfor meg. Husker ikke helt hvordan vi først ble kjent men starter vell med "hei" sikkert ☺️

Vennskap kan oppstå overalt og på alle mulige måter akkurat som romantiske relasjoner. 

Har også en relativt ny veninne på 45 vi møttes tilfeldig i skogen da vi begge var på stolpejakt. Full klaff. Vi møtes for nettop stolpejakt og skravling og hun ble kjapt en av mine nærmeste veninner. I sommer er jeg invitert på hytta hennes med familien ☺️

Man må rett og slett være åpen for å ta i mot det som dukker opp. De vennene jeg liker best er de som bidrar til positive opplevelser i mitt liv, er morsomme å prate med og alltid er til å stole på når vi har en avtale ☺️

Hva er stolpejakt? :)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Google is your friend :) 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

En app du bruker for å jakte stolper du kan også sjekke ut stolpejakten. No. Det er gratis og en fin måte å finne nye turområder. Var på 1 mil gåtur i dag møtte mange stolpe jaktere i skogen. Ulik vanskelighetsgrad fra grønn, blå, rød til svart som det vanskeligste. Vi var tre damer til slutt som prøvde finne en svart sammen på fjellet. Møtte også en mann som ga meg gode tips om et par stolper. Så egentlig veldig sosialt og ☺️

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Kan du ikke si hvilken hobby og fritidsinteresser?

ikke meg du spurte, men jeg har fått mange venner etter jeg var 40, på yoga, kampsport, ridning, kor. 

Anonymkode: 3488c...b5d

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.6.2025 den 20.25):

Hilsen Reddhare

Jeg var med i mailgrupper/ forumgrupper på nett allerede tidlig på 2000-tallet og har fortsatt venner derfra som jeg har møtt i virkeligheten.  De aller fleste man møter på i livet er fantastiske mennesker om man bare  lar dem få sjansen. 

Om du er skeptisk, så møtes på et offentlig sted første gangene, så er vel sjansen relativt liten for fysisk fare. 

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...