Millimani Skrevet 18. juni #21 Skrevet 18. juni Selvsagt kan hun spise. Er det rutinesjekk så er det helt greit. Ved narkose får dere vel beskjed om å faste. Ta med tannbørsten til barnehagen, og be dem hjelpe henne der etter lunsjen, eller ta den med til tannlegen og puss tennene der. Glemmer du tannbørsten kan du spørre pent om å få låne en engangs-tannbørste. 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni #22 Skrevet 18. juni Man trenger ikke å droppe å spise frokost fordi man skal til tannlegen og man må heller ikke pusse tennnene før man skal inn. Man pusser morgen og kveld, vil man pusse før tannlegen så er det helt greit men det er ikke nødvendig. Anonymkode: 84d05...322 3
AnonymBruker Skrevet 18. juni #23 Skrevet 18. juni AnonymBruker skrev (17 timer siden): For noen uker siden hadde 4 åringen tannlegetime tidlig på morgenen. Det var 8.30 tida så lot henne ikke spise frokost. Og vente til hun har vært hos tannlegen. Hun har time igjen i morgen men det er ikke før 11.30. Og hun skal i bhg først. Og der skal hun spise både forkost og lunsj. Er det greit at hun går til tannlegen med mat rester munnen? Anonymkode: 97d1d...43d Dette var ille å les. Måtte gå til tannlegen på tom mage? La barnet spise, så hun slipper å bli dårlig av matmangel. Puss tennene etter frokost og dra til tannlegen. Anonymkode: 2b945...2f6 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni #24 Skrevet 18. juni Om du så går til tannlegen uten å ha pusset først, så går det også helt fint. Anonymkode: c5a68...87b 1
Grüner Skrevet 18. juni #25 Skrevet 18. juni AnonymBruker skrev (19 timer siden): For noen uker siden hadde 4 åringen tannlegetime tidlig på morgenen. Det var 8.30 tida så lot henne ikke spise frokost. Og vente til hun har vært hos tannlegen. Hun har time igjen i morgen men det er ikke før 11.30. Og hun skal i bhg først. Og der skal hun spise både forkost og lunsj. Er det greit at hun går til tannlegen med mat rester munnen? Anonymkode: 97d1d...43d Hun kan jo spise frokost og pusse tennene etterpå!!! 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni #26 Skrevet 18. juni AnonymBruker skrev (19 timer siden): For noen uker siden hadde 4 åringen tannlegetime tidlig på morgenen. Det var 8.30 tida så lot henne ikke spise frokost. Og vente til hun har vært hos tannlegen. Hun har time igjen i morgen men det er ikke før 11.30. Og hun skal i bhg først. Og der skal hun spise både forkost og lunsj. Er det greit at hun går til tannlegen med mat rester munnen? Anonymkode: 97d1d...43d Selvfølgelig spiser de frokost før tannlegetimen.. Er du seriøs??? Skal du sulte barnet?? Ta med tannkost med tannkrem. Hjelpes...! Anonymkode: 8dcfd...5ea 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni #27 Skrevet 18. juni Selvfølgelig får ungen spise. Har aldri latt være å spise før en tannlegetime. Tannlegene ser utmerket forskjell på "nye" matrester og ting som har vært der lenge. Anonymkode: a6d1a...56b 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni #28 Skrevet 18. juni Million skrev (7 timer siden): Har aldri hørt noe lignende. Man spiser som normalt før en tannlegetime, selvfølgelig, og SELVFØLGELIG har man med seg tannbørste og tannkrem og pusser tennene før man skal inn til timen, hvis det er gått noen timer og også hvis man har spist siden tannpussen hjemme på morgenen. Er det barn som skal til tannlegen, så enten pusser man tennene på barnet i barnehagen før man drar, eller man pusser dem på badet hos tannlegen. Jeg pusser selvsagt alltid tennene før tannlegetime hvis jeg har spist siden siste tannpuss eller hvis det er gått noen timer. Man møter hos tannlegen med frisk ånde og nypussede tenner! Min tannlege har et romslig og stort toalettrom med vask og speil osv, og der pusser jeg tennene før det er min tur til time. Det innlegget ditt får meg til å tro at du faktisk ikke pusser tennene før du går inn til tannlegen selv? Er det virkelig noen som ikke gjør det? 😯 Ja, det har hendt jeg har gjort det fordi jeg har glemt tannbørste.....føler meg ikke veldig høy i hatten de gangene det har skjedd. Men så har jeg som regel ikke spist noe, men kaffeånden min er heller ikke særlig fresh. Anonymkode: d8c67...47a
Hedda-78 Skrevet 18. juni #29 Skrevet 18. juni Ungen må jo få frokost, stakkars barn. Spis først, puss tenner etterpå, problem løst. Pleier ikkle ungen å pusse tenner etter frokost til vanlig? 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni #30 Skrevet 18. juni Hun skal vel ikke i narkose, så det går nok helt fint å spise før tannlegetimen. Anonymkode: 7e5e1...fd0 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni #31 Skrevet 18. juni Hedda-78 skrev (5 minutter siden): Ungen må jo få frokost, stakkars barn. Spis først, puss tenner etterpå, problem løst. Pleier ikkle ungen å pusse tenner etter frokost til vanlig? Er jo mange som pusser før frokost. Men bør jo gå bra å gjøre et unntak ja. Anonymkode: 60310...05f
veronica<3 Skrevet 18. juni #32 Skrevet 18. juni Tråden er ryddet for avsporinger, brukerdebatt og innlegg tilknyttet disse. veronica<3, mod.
AnonymBruker Skrevet 18. juni #33 Skrevet 18. juni Null problem om det er matrester / noe mellom tenna . Tannlegen ser forskjell på det og karies / andre eventualiteter. Null stress 😊 Anonymkode: c483b...3ce
AnonymBruker Skrevet 18. juni #34 Skrevet 18. juni Selvfølgelig spiser en før tannlegetimen.. Tannlegen ser godt om tennene blir pusset dårlig på generell basis, og en frukost vil ikke ødelegge dette inntrykket Anonymkode: 880a5...a91
AnonymBruker Skrevet 18. juni #35 Skrevet 18. juni AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Selvfølgelig spiser en før tannlegetimen.. Tannlegen ser godt om tennene blir pusset dårlig på generell basis, og en frukost vil ikke ødelegge dette inntrykket Anonymkode: 880a5...a91 Det har jo ikke bare med det å gjøre, men det er normalt å ha en ren munn og god ånde når man går til tannlegen. Jeg ville aldri droppet tannpuss (eller feks vask nedentil før gynekolog) bare fordi «det er nye matrester». Altså æsj?! Anonymkode: 97014...709 1
NoaideBiehtar Skrevet 18. juni #36 Skrevet 18. juni Hedda-78 skrev (3 timer siden): Ungen må jo få frokost, stakkars barn. Spis først, puss tenner etterpå, problem løst. Pleier ikkle ungen å pusse tenner etter frokost til vanlig? Tannpuss anbefales før frokost. 1
Millimani Skrevet 19. juni #37 Skrevet 19. juni AnonymBruker skrev (14 timer siden): Ja, det har hendt jeg har gjort det fordi jeg har glemt tannbørste.....føler meg ikke veldig høy i hatten de gangene det har skjedd. Men så har jeg som regel ikke spist noe, men kaffeånden min er heller ikke særlig fresh. Anonymkode: d8c67...47a Da ber du pent om å få en engangs-tannbørste for å få pusset tennene skikkelig før du setter deg i stolen. Ikke verre enn det
Mezzosoprena Skrevet 19. juni #38 Skrevet 19. juni Selvfølgelig skal ungen spise frokost før en tannlegetime, i hvert fall når det er så langt på dag. En tannpuss MÅ ikke gjennomføres på eget bad. 1
BobbySocks Skrevet 19. juni #39 Skrevet 19. juni Man spiser frokost og så børster man tennene på do hos tannlegen. Hjelpes.
AnonymBruker Skrevet 19. juni #40 Skrevet 19. juni Jeg tror ikke jeg har vært hos en eneste tannlege som ikke har mulighet for tannpuss i nærheten av venterommet, så å spise før timen er null stress. Bare puss over for dere går inn. Anonymkode: 047a4...42a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå