Gå til innhold

Lar dere barna spise frokost før tannlegetime?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For noen uker siden hadde 4 åringen tannlegetime tidlig på morgenen. Det var 8.30 tida så lot henne ikke spise frokost. Og vente til hun har vært hos tannlegen. Hun har time igjen i morgen men det er ikke før 11.30. Og hun skal i bhg først. Og der skal hun spise både forkost og lunsj. Er det greit at hun går til tannlegen med mat rester  munnen?

Anonymkode: 97d1d...43d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

For noen uker siden hadde 4 åringen tannlegetime tidlig på morgenen. Det var 8.30 tida så lot henne ikke spise frokost. Og vente til hun har vært hos tannlegen. Hun har time igjen i morgen men det er ikke før 11.30. Og hun skal i bhg først. Og der skal hun spise både forkost og lunsj. Er det greit at hun går til tannlegen med mat rester  munnen?

Anonymkode: 97d1d...43d

Selvfølgelig.

Bare ta med tannbørste og pusse tennene før timen i verste fall.

Jeg har aldri fastet før en tannlege time....

Anonymkode: 5d349...55d

• Liker 30
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

I alle dager. Selvfølgelig kan man spise. Bare puss før timen

Anonymkode: a2ce3...d1b

• Liker 33
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

😳 du trenger ikke å nekte ungen frokost pga en vanlig tannlegetime! Det er kun når man skal i narkose at man ikke skal spise! Og du, det går fint med litt matrester mellom tennene, for det er ikke dét tannlegen reagerer på om det er noe å reagere på!

Anonymkode: 808c6...e8c

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt får ungen mat, det er da vanlig å ha med tannkost og tannkrem som man går over med før timen, sånn er i alle fall jeg blitt oppdratt. 

Anonymkode: 7e9e0...07f

• Liker 16
Skrevet

Ja herregud. Dere får jo beskjed om barnet skal faste.

Noen ganger må de vente med å spise etter timen også og da blir det jo lenge uten mat.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Med matrester i munnen?? Det er det rareste jeg har hørt! Pusser du aldri tenner før tannlegetimer når du skal dit selv? Faster du hele dagen hvis du er tannlegens siste pasient for dagen? 

Anonymkode: d1847...fcd

• Liker 20
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig spiser vi som vanlig før vi går til tannlegen. Pusser tennene etter maten. Hvis vi skal faste, så blir vi sulten, for det er ofte anbefalt å vente en stund før vi spiser, hvis tannlegen pusser med/legg på noe ekstra fluor. 

Hvorfor faste? Blander du med narkose? 

Anonymkode: 60310...05f

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Du kan vel pusse i barnehagen? De er bra sære hvis de nekter det. I så fall kan du pusse på toalettet til tannlegen(venterommet). Det har jeg gjort. 

Anonymkode: 60310...05f

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ja de spiser, pusser jo tennene før en drar til timen. Er som unga gikk rett fra skolen til tannlege time, da hadde de med seg tannbørste og tannkrem for å pusse tennene før timen.

Kan jo bli fort til de ikke kan spise 1 time etter besøket hvis de eks smører på noe

Anonymkode: ab514...708

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ehhh...ja, de pusser jo tennene etter frokost uansett. 

Anonymkode: a15da...03c

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

🤯🤯🤯 når du trodde kg ikke kunne sjokkere deg lenger. 

Ts: hvis tannpuss er bra nok på kvelden så er det også bra nok rett før tannlegetimen. INGEN ønsker en sulten smårolling i tannlegestolen.

Anonymkode: 69089...164

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Har du aldri vært hos tannlegen før? Husker som barn at jeg alltid  pusset tenner på tannlegekontoret før timen, og det er først i voksen alder at jeg glemmer å ta med tannbørste til meg selv. Det er da helt vanlig å spise og så tar man tannpussen der. Med mindre man har fått beskjed om noe annet. 

Anonymkode: d8c67...47a

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Man må jo spise før, for etter kan det bli lang tid å vente.

Ta med tannbørste og tannkrem og puss før timen.

Annerledes med narkose, men det har du ikke skrevet noe om i HI

Anonymkode: a7f6d...bbb

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Smerteterskel blir dårligere hvis man er sulten, vil du utsette barnet ditt for det? 

Anonymkode: cabc6...46f

• Liker 3
Skrevet

Det er vel normalt å pusse tennene før tannlegetime, enten man er barn eller voksen?

Hvis barnet drar rett til tannlegen fra barnehage/skole (eller den voksne drar rett fra jobb), er det vanlig å ha med seg tannbørste og pusse tennene på toalettet på venterommet hos tannlegen.

Man trenger ikke faste før tannlege med mindre man har fått beskjed om det, men selv om man har fått beskjed om å faste, bør man uansett pusse tennene samme dag. Munnen er full av bakterier når man våkner.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Spiser frokost ja, og pusser tennene før tannlegetimen, samme gjør min venninne som er tannlege  :) 

Anonymkode: c86b7...cbb

• Liker 5
Skrevet (endret)

Har aldri hørt noe lignende. Man spiser som normalt før en tannlegetime, selvfølgelig, og SELVFØLGELIG har man med seg tannbørste og tannkrem og pusser tennene før man skal inn til timen, hvis det er gått noen timer og også hvis man har spist siden tannpussen hjemme på morgenen.

Er det barn som skal til tannlegen, så enten pusser man tennene på barnet i barnehagen før man drar, eller man pusser dem på badet hos tannlegen.

Jeg pusser selvsagt alltid tennene før tannlegetime hvis jeg har spist siden siste tannpuss eller hvis det er gått noen timer. Man møter hos tannlegen med frisk ånde og nypussede tenner! Min tannlege har et romslig og stort toalettrom med vask og speil osv, og der pusser jeg tennene før det er min tur til time.

Det innlegget ditt får meg til å tro at du faktisk ikke pusser tennene før du går inn til tannlegen selv? Er det virkelig noen som ikke gjør det? 😯

Endret av Million
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

oi, av ting man aldri trodde man skulle lese selv på KG. "faste før tannlege" er definitivt i den katgorien, spesielt å nekte små barn mat for slike ting.. 

Anonymkode: 50a84...4ce

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ja, lar ungene spise som vanlig før tannlegetimen. Tar med tannkost og børster bort det værste. Hvis det hadde vært en veldig tidlig time, så kunne kanskje gitt litt drikke (melk) og tatt med god frokost som fikk etterpå i bhg (eventuelt i bilen på vei til skolen). 

Anonymkode: 4ca9c...bd0

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...