AnonymBruker Skrevet 19. juni #81 Skrevet 19. juni Om mannen ikke er i stand til å pule lenger, kan man vel fortsatt trives i forholdet og være glade i hverandre? Hvorfor ikke dra på kondomeriet å kjøpe et assortert utvalg av leker? Får bedre orgasmer av de en av en mann, og så kan han bare være med på leken? Anonymkode: dccd6...a10
Ole Marius Skrevet 19. juni #82 Skrevet 19. juni Svaret er nei. Da jeg fant ut at min ex kone hadde 10 elskere og en bdsm sex klubb tur i det skjulte, så er det fortsatt ikke greit selv om hun hatet meg og ikke ville gi meg et aktivt sexliv. Hun burde her tatt skillsmisse og så fått det livet hun heller ville ønske seg.
AnonymBruker Skrevet 19. juni #83 Skrevet 19. juni AnonymBruker skrev (10 timer siden): Det har jeg heller ikke nevnt. Men jeg prøver å belyse at det er den som fortsatt vil ha et sexliv som er den som blir ansett som umoralsk. Hos enkelte kan nok det å nevne eller foreslå tanken om å ha sex med noen andre oppleves som emosjonell utroskap. Men egentlig burde det ikke være sånn, de burde være ganske likestillte, og det burde ikke være skambelagt å fortsatt ønske et sexliv. Selve problemstillingen enkelt forklart: Ene parten har ikke at sexliv for at man enten ikke vil eller kan selv. Den andre parten har ikke et sexliv for den andre parten ikke vil eller kan. Anonymkode: 7cce6...3a7 Har aldri hørt noen si at det er umoralsk å ønske et sexliv. Det som er umoralsk er å lyve og svike sin partner. Men ja, temaet er vanskelig å ta opp, og jeg kan skjønne at man blir skuffet og lei seg hvis man oppdager at partneren tenker helt annerledes enn man gjør selv. Anonymkode: 7c07a...753
AnonymBruker Skrevet 19. juni #84 Skrevet 19. juni Ole Marius skrev (5 timer siden): Svaret er nei. Da jeg fant ut at min ex kone hadde 10 elskere og en bdsm sex klubb tur i det skjulte, så er det fortsatt ikke greit selv om hun hatet meg og ikke ville gi meg et aktivt sexliv. Hun burde her tatt skillsmisse og så fått det livet hun heller ville ønske seg. Hvilken bdsm klubb var dette? Anonymkode: 1e22a...df2
AnonymBruker Skrevet 19. juni #85 Skrevet 19. juni Nei det er ikke ok, men jeg tror at søxtørke fra ene parten kan være like sårende og vondt som utroskap. Det er ubeskrivelig vondt for noen med høy sexlyst å bli avvist i en lengre periode av en partner. Jeg tror det kan skade, såre og knuse selvbilde like mye som utroskap, om ikke mer. Anonymkode: b4e38...f14 1 2
AnonymBruker Skrevet 19. juni #86 Skrevet 19. juni AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei det er ikke ok, men jeg tror at søxtørke fra ene parten kan være like sårende og vondt som utroskap. Det er ubeskrivelig vondt for noen med høy sexlyst å bli avvist i en lengre periode av en partner. Jeg tror det kan skade, såre og knuse selvbilde like mye som utroskap, om ikke mer. Anonymkode: b4e38...f14 Enig, dette er absolutt sammenlignbart følelsesmessig ja. Og ikke bare med høy sexlyst, men det man faktisk kan forvente av sex i et normalt samliv. Anonymkode: d62b5...396
Kygos Skrevet 19. juni #87 Skrevet 19. juni AnonymBruker skrev (På 17.6.2025 den 22.06): Ja jeg syns det er ok. Og har også vært i den situasjonen hvor jeg var utro pga mangel på sex i en årrekke. Endte tilslutt med at jeg gikk fra han (forelsket meg i han jeg var utro med og vi er samboere i dag). Anonymkode: 45ed2...1f4 Det er på en måte forståelig, men det er da ikke greit! 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:48 #88 Skrevet torsdag kl 20:48 Ole Marius skrev (7 timer siden): Svaret er nei. Da jeg fant ut at min ex kone hadde 10 elskere og en bdsm sex klubb tur i det skjulte, så er det fortsatt ikke greit selv om hun hatet meg og ikke ville gi meg et aktivt sexliv. Hun burde her tatt skillsmisse og så fått det livet hun heller ville ønske seg. For ei ondskapsfull fi**e. Anonymkode: a0d07...bb9
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:53 #89 Skrevet torsdag kl 20:53 Nei. Utroskap er aldri greit, spiller ingen rolle om det er et kortvarig eller langvarig forhold. Du gjør det slutt med partneren din før du går over til en ny person. Det er vanlig respekt og folkeskikk. Anonymkode: f2d6a...b5f
AnonymBruker Skrevet fredag kl 04:06 #90 Skrevet fredag kl 04:06 Ja, som siste utvei er utroskap helt på sin plass mener jeg. Anonymkode: a0d07...bb9 1
Snok1 Skrevet fredag kl 18:25 #91 Skrevet fredag kl 18:25 AnonymBruker skrev (På 18.6.2025 den 18.57): Ubetinget kjærlighet er i størst grad noe man føler for sine barn og ingen andre. Anonymkode: 1bd08...b23 Snakk for deg selv.
Snok1 Skrevet fredag kl 18:25 #92 Skrevet fredag kl 18:25 Thyra skrev (På 19.6.2025 den 5.30): Eller gjensidig avhengig av hverandre økonomisk. De aller fleste får det mye trangere økonomiske alene. Jeg fikk det romsligere.
Snok1 Skrevet fredag kl 18:27 #93 Skrevet fredag kl 18:27 AnonymBruker skrev (På 19.6.2025 den 19.55): Hvilken bdsm klubb var dette? Anonymkode: 1e22a...df2 Skulle spørre om det samme.🤩
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 06:31 #94 Skrevet lørdag kl 06:31 AnonymBruker skrev (På 18.6.2025 den 19.01): Det er din mening. Jeg har en annen oppfatning enn deg. Betyr ikke at jeg elsker barna mine noe mindre. Snarere tvert imot. Betyr bare at jeg har plass til flere. Anonymkode: 041bc...7a7 Og barna kommer først. Alltid. Hodet kaldt og hjertet varmt. Det har med prioriteringer å gjøre, og ikke kjærlighet slik jeg ser det. Ekte kjærlighet kjenner ingen grenser. Anonymkode: 041bc...7a7
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 06:38 #95 Skrevet lørdag kl 06:38 AnonymBruker skrev (På 19.6.2025 den 0.32): Det er vel også utroskap å ikke ville ha sex med partneren. Anonymkode: d56c0...a1a Bare om man ikke har sex uten at den andre vet det. Anonymkode: 00ca0...945
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 07:11 #96 Skrevet lørdag kl 07:11 AnonymBruker skrev (På 17.6.2025 den 21.35): Som tittel sier. Er utroskap ok når langvarig forhold og overgangs-ørkenstormen melder seg? Anonymkode: 3f22c...76b spør kona ikke oss Anonymkode: 044cd...308
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 12:23 #97 Skrevet lørdag kl 12:23 Digresjon her: Skjønner ikke de som sier de ikke har råd til å skille seg. Det grunner nok (tror jeg) i at folk har det for godt (økonomisk /materialistisk) og sitter i et dårlig forhold uten sex heller enn å bryte, bo en stund på en liten hybel til ting ordner seg. For har du jobb og setter standarden litt lavere en stund, er det vel bedre enn å bo sammen med en du ikke liker eller vil være intim med? Unger tåler dette også. Det fins folk ute i verden som har det mye verre. Just saying.. Anonymkode: e2c63...ee4
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 12:59 #98 Skrevet lørdag kl 12:59 AnonymBruker skrev (På 17.6.2025 den 21.35): Som tittel sier. Er utroskap ok når langvarig forhold og overgangs-ørkenstormen melder seg? Anonymkode: 3f22c...76b Nei Både menn og kvinner har overgangsalder og er en del av livet. Takler ikke du det, er ikke forholdet liv laga lenger. Tipper du er mann og heller vil peise på ei yngre, flottere og mer villig til det meste. Men bare vent du begynner å kjenne at både ereksjon og utholdenhet ikke holder mål😁 Vil du ha godkjenning fra KG siden du spør? Anonymkode: e2c63...ee4 1
mebeforeyou Skrevet mandag kl 03:49 #99 Skrevet mandag kl 03:49 AnonymBruker skrev (På 18.6.2025 den 19.27): Seksualdriften er en av de største behovene til mennesker. Så sånn sett kan vi ikke bare godta at den ene parten i forholdet skal kunne "frarøve" den andre parten denne delen av livet. Men det er ofte det som skjer, for det er den som fortsatt vil ha sex som er den umoralske. Det som blir sett på som mest moralsk, er å avstå fra sex om partneren ikke kan eller vil ha sex. Og partneren som fortsatt krever sex, selv om partneren ikke kan eller vil, blir sett på som både umrimelig og umoralsk. Mange i tråden sier at de som fortsatt vil ha sex på tross av at partneren ikke kan eller vil er egoistisk, men jeg vil heller si at det er mer egoistisk og ikke unne partneren et fortsatt sexliv. Man må kunne unne partneren noe som man selv ikke har glede av, og utgjør så stor del av det å være et helt menneske. Anonymkode: 7cce6...3a7 Kunne ikke vært mer enig!
AnonymBruker Skrevet mandag kl 09:34 #100 Skrevet mandag kl 09:34 Uten å ha lest alle svarene her så virker det som om de aller fleste mener at det er bedre å avslutte ekteskapet enn å være utro. Jeg er på mange måter enig. Å være utro er et stort tillitsbrudd. Likevel forstår jeg hvorfor ts spør. Om alt ellers er perfekt så er det ganske ille å bryte opp et ekteskap. Et brudd som berører ikke bare de to det gjelder, men også barna, familier og venner. Om han da velger å ha sex med en annen i ny og ne så hadde jeg kanskje ikke forsvart ham, men heller ikke fordømt ham 100%. Anonymkode: 57e82...94a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå