AnonymBruker Skrevet 17. juni #1 Skrevet 17. juni Kan være et friskt pust innen filmverdenen . Mange filmer i dag som går ut på det samme. Og mange skuespillere som går igjen. Tenk det, en dag trenger man hverken skuespillere, regisører , manusforfattere eller noe. Er jo spennende hva kunstig intelligens kan oppnå Anonymkode: c8234...696
Bombasi Skrevet 17. juni #3 Skrevet 17. juni AI innenfor TV, film og sport virker ikke spennende i det hele tatt. Blir som å se et TV-spill som spiller av seg selv. Det er ikke spennende uansett hvordan du vrir og vender på det, nettopp fordi det ikke inneholder mennesker. Men jeg tror visse AI-effekter i framtiden kan bli spennende. Bare ikke nå. 6 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni #4 Skrevet 17. juni Nei, jeg gleder meg ikke til det blir enda dårligere kvalitet på filmer og serier. Anonymkode: 1199a...f6c 5 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni #5 Skrevet 18. juni Du kan jo bare se på drt som allerdde finnes av AI skapte greier på nett, kan du ikke? Ligger jo ganske mye ute allerede, syns jeg dumper over det rett som det er. Anonymkode: 8d37e...569 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni #6 Skrevet 18. juni AnonymBruker skrev (12 timer siden): Kan være et friskt pust innen filmverdenen . Mange filmer i dag som går ut på det samme. Og mange skuespillere som går igjen. Tenk det, en dag trenger man hverken skuespillere, regisører , manusforfattere eller noe. Er jo spennende hva kunstig intelligens kan oppnå Anonymkode: c8234...696 Det kunstig intelligens gjør er jo nettopp å imitere kildene sine, ikke å skape noe nytt, så hvorfra du henter din optimisme er for meg ufattelig. Anonymkode: 0b39f...889 5 1
enkefru Skrevet 18. juni #8 Skrevet 18. juni AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det kunstig intelligens gjør er jo nettopp å imitere kildene sine, ikke å skape noe nytt, så hvorfra du henter din optimisme er for meg ufattelig. Anonymkode: 0b39f...889 Dette! ⬆️ 2 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni #10 Skrevet 18. juni Huff, tenk når enhver coomer kan prompte sine egne porrfilmer. Huff, håper en solstorm setter oss tilbake til steinalderen snart. Anonymkode: fd393...35e
AnonymBruker Skrevet 18. juni #11 Skrevet 18. juni AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Huff, tenk når enhver coomer kan prompte sine egne porrfilmer. Huff, håper en solstorm setter oss tilbake til steinalderen snart. Anonymkode: fd393...35e Bare 20 år og 11 måneder igjen. Nyt det mens du kan! Anonymkode: 38620...d2f
AnonymBruker Skrevet 18. juni #12 Skrevet 18. juni Jeg gikk rett til kilden og spurte en AI selv 😅 "Det er et spennende og komplekst spørsmål! På én side: Ja, AI-genererte filmer og serier åpner for fascinerende muligheter. Tenk deg personlig tilpassede historier, uendelige variasjoner på sjangre du liker, eller å se gamle skuespillere «komme tilbake» i nye roller. Det kan også gi nye stemmer og skapere tilgang til filmverdenen uten store budsjetter. Men på den andre siden: Det er også bekymringer. Autentisitet, kunstnerisk visjon og menneskelig erfaring risikerer å bli utvannet hvis AI overtar for mye. Det kan bli generisk, eller "overdesignet" for å treffe publikumsdata i stedet for å uttrykke noe ekte. Og hva skjer med skuespillere, manusforfattere og regissører? Så: Jeg er spent, men håper det blir brukt som verktøy for å forsterke menneskelig kreativitet – ikke erstatte den. Hva med deg – frister tanken på AI-skapt film, eller høres det skummelt (eller kjedelig) ut?" Anonymkode: 166b6...e1b
AnonymBruker Skrevet 18. juni #13 Skrevet 18. juni Meg over: menneske. Jeg har sett nok tech dystopier som Black Mirror (siste sesong hadde nettopp en episode om AI generert film) til å vite at det hele kan gå fryktelig galt. Anonymkode: 166b6...e1b 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni #14 Skrevet 20. juni Jeg er positiv! Mest i forhold til generering av type sci-fi/fantasy litteratur. Det går ikke an å bli mindre innovativ enn underholdningsfilm i dag, spesielt bruken av FotM skuespillere som Pedro Pascal og Ana De Armas... Anonymkode: 44127...fc0
AnonymBruker Skrevet 24. juni #15 Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (På 20.6.2025 den 6.03): Jeg er positiv! Mest i forhold til generering av type sci-fi/fantasy litteratur. Det går ikke an å bli mindre innovativ enn underholdningsfilm i dag, spesielt bruken av FotM skuespillere som Pedro Pascal og Ana De Armas... Anonymkode: 44127...fc0 AI gjør det mulig å få laget filmer og serier i langt større tempo enn man kan i dag. Så jeg tror vi kommer til å drukne i AI-genererte filmer og serier av svært lav kvalitet. De gode filmene og seriene tror jeg fortsatt vil kreve lang tid å lage og at selv om AI sikkert kan hjelpe så vil det kun være som assistanse. Jeg tror ikke at man kan masseprodusere noe av høy kvalitet. Ser man på de virkelige gode filmene og seriene så har de nesten alltid tatt svært lang tid å få laget. Man gjør enormt mange endringer fra man fikk den opprinnelige ideen til man kom med det endelige produktet. Man sjekker med test-publikum hva som fungerer og ikke fungerer, gjør endringer, sjekker igjen, osv. AI kan sikkert hjelpe med å gjøre prøve og feile-metoden raskere. Men jeg tviler på at det kommer til å gå veldig raskt når det kommer til ting av høy kvalitet. Det fantes jo allerede mye teknologi før AI for å prøve å få laget filmer raskere. Men jeg føler fortsatt at det tar enormt lang tid å få laget de gode filmene. Anonymkode: 4f4fa...66e
AnonymBruker Skrevet 25. juni #17 Skrevet 25. juni Nei. Det kommer til å føles uekte. Anonymkode: 45d6a...6c4 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli #18 Skrevet 9. juli AnonymBruker skrev (På 24.6.2025 den 12.10): AI gjør det mulig å få laget filmer og serier i langt større tempo enn man kan i dag. Så jeg tror vi kommer til å drukne i AI-genererte filmer og serier av svært lav kvalitet. Vi drukner jo i møkkafilmer og elendige TV-serier fra før. Og de gode produksjonene vil uansett få så god kritikk at de vil bli "viral". Når en ser den teknologiske utviklingen ved bruk av AI, som f.eks.: , så vil jeg heller ha en produksjon som er laget av fans av spillene/bøkene, enn dritten som Disney, Netflix etc. lager idag. Og som nevnt uten Pedro Pascal, Timmothee Chalamet, Austin Butler, osv. Anonymkode: 44127...fc0 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå