AnonymBruker Skrevet 17. juni #1 Skrevet 17. juni Jeg er lett overvektig, og bør gå ned omtrent 8 kg for ha "rett" bmi. Fastlegen har jeg dessverre ikke god relasjon til, og synes det er flaut å ta det opp med han. Ser at andre får resept på skankemedisiner via EuroClinix, og vil prøve det. Men jeg ønsker ikke at dette skal være informasjon for fastlegen. Vil fastlegen få vite dersom jeg har time med dem og får resept? Vet ikke hvorfor, men føler jeg må forklare meg overfor fastlegen da, og at han ikke vil være fornøyd med dette.. Anonymkode: bd6f3...19d
AnonymBruker Skrevet 17. juni #2 Skrevet 17. juni Resept vil være synlig hvis fastlegen sjekker Kjernejournal og resept formidleren. Anonymkode: 2c5d4...1ab
AnonymBruker Skrevet 17. juni #3 Skrevet 17. juni Men ser de ikke i journalen hver gang man har legetime? Anonymkode: bd6f3...19d
AnonymBruker Skrevet 17. juni #4 Skrevet 17. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men ser de ikke i journalen hver gang man har legetime? Anonymkode: bd6f3...19d Ikke nødvendigvis i kjernejournalen hver time. Men hvis du kun har 8 kg å gå ned, hvorfor vil du ha slankemedisin? Den medisinen er beregnet på de med svært høy bmi som ikke klarer å gå ned på andre måter. Anonymkode: 26397...8bb
AnonymBruker Skrevet 17. juni #5 Skrevet 17. juni AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ikke nødvendigvis i kjernejournalen hver time. Men hvis du kun har 8 kg å gå ned, hvorfor vil du ha slankemedisin? Den medisinen er beregnet på de med svært høy bmi som ikke klarer å gå ned på andre måter. Anonymkode: 26397...8bb Det har vel ingenting å si om ts vil ned 8 kg eller 80 kg, det går ikke tomt for Wegovy med det første. Og man betaler for sprøytene selv. Hilsen ei som skulle ned 12 kg og gjorde det pp den måten Anonymkode: dde85...769 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni #6 Skrevet 17. juni AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Det har vel ingenting å si om ts vil ned 8 kg eller 80 kg, det går ikke tomt for Wegovy med det første. Og man betaler for sprøytene selv. Hilsen ei som skulle ned 12 kg og gjorde det pp den måten Anonymkode: dde85...769 Faglig sett er det ikke anbefalt siden det skjer mye i kroppen når man slutter på medisinen. Anonymkode: 26397...8bb 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni #7 Skrevet 17. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Faglig sett er det ikke anbefalt siden det skjer mye i kroppen når man slutter på medisinen. Anonymkode: 26397...8bb Hva kan skje? Jeg vil prøve Mysimba i stedet Anonymkode: bd6f3...19d
AnonymBruker Skrevet 18. juni #8 Skrevet 18. juni AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hva kan skje? Jeg vil prøve Mysimba i stedet Anonymkode: bd6f3...19d Det finnes mye forskning på det. Diskuter det med lege eller les deg opp selv. Anonymkode: 26397...8bb 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni #9 Skrevet 18. juni Jeg ville heller gått ned naturlig. Jeg sliter med bein som dovner bort når jeg sitter, spesielt om jeg legger den ene over den andre. Men får det uansett. Jeg brukte wegyvy og gikk ned raskt. Ifølge nevrologen jeg var hos er dette en vanlig bieffekt av hurtig vektnedgang. De så det tidligere hos de slankeopererte, men nå også hos de med sprøyte. Gikk på den fra februar i fjor til februar i år. Gikk totalt ned ca 15-17kg fra feb til sept. Begynte å dovne bort i august/september og har det enda slik. Anonymkode: 0aa0b...d13
AnonymBruker Skrevet 18. juni #10 Skrevet 18. juni AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg er lett overvektig, og bør gå ned omtrent 8 kg for ha "rett" bmi. Fastlegen har jeg dessverre ikke god relasjon til, og synes det er flaut å ta det opp med han. Ser at andre får resept på skankemedisiner via EuroClinix, og vil prøve det. Men jeg ønsker ikke at dette skal være informasjon for fastlegen. Vil fastlegen få vite dersom jeg har time med dem og får resept? Vet ikke hvorfor, men føler jeg må forklare meg overfor fastlegen da, og at han ikke vil være fornøyd med dette.. Anonymkode: bd6f3...19d Hvorfor er det så farlig at fastlegen skal se at du bruker et legemiddel du ikke har fått hos fastlegen? Får du et legemiddel et sted, så er det faktisk viktig at dette fremkommer 8 historikken din over lege midler du bruker. Fordi du kan ha behov for eller bruke andre legemidler som ikke passer sammen med det du får andre steder. Dette er alle leger ansvarlig for å vurdere og påse når du er til konsultasjon og når du får utskrevet legemidler på resept. Åtte kilo overvekt? Ikke sju og ikke ni, altså, men nøyaktig åtte kilo? Med åtte kilo og ikke et gram, mer, så bør du ikke få slankemedisiner. Og det vet du vel egentlig at fastlegen heller ikke vil gi deg, og derfor går du privat? Om det private vil gi deg er et annet spørsmål. Med di bivirkningene på sikt, blant annet synsproblemer, så bør du tenke deg om mange flere ganger om du er villig til å gamble med syne5 ditt og alle de andre bivirkningene som både er allmenn kjente og de ukjente, før du fortsetter dette prosjektet med slankemedisiner. Og ja, fastlegen får varsel når noen skriver ut en resept på deg, og når du henter på apoteket. Fastlegen er hovedansvarlig for din helse, så lenge du står på en fastlegeliste. Anonymkode: daa1a...cc6
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 18:15 #11 Skrevet onsdag kl 18:15 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hvorfor er det så farlig at fastlegen skal se at du bruker et legemiddel du ikke har fått hos fastlegen? Får du et legemiddel et sted, så er det faktisk viktig at dette fremkommer 8 historikken din over lege midler du bruker. Fordi du kan ha behov for eller bruke andre legemidler som ikke passer sammen med det du får andre steder. Dette er alle leger ansvarlig for å vurdere og påse når du er til konsultasjon og når du får utskrevet legemidler på resept. Åtte kilo overvekt? Ikke sju og ikke ni, altså, men nøyaktig åtte kilo? Med åtte kilo og ikke et gram, mer, så bør du ikke få slankemedisiner. Og det vet du vel egentlig at fastlegen heller ikke vil gi deg, og derfor går du privat? Om det private vil gi deg er et annet spørsmål. Med di bivirkningene på sikt, blant annet synsproblemer, så bør du tenke deg om mange flere ganger om du er villig til å gamble med syne5 ditt og alle de andre bivirkningene som både er allmenn kjente og de ukjente, før du fortsetter dette prosjektet med slankemedisiner. Og ja, fastlegen får varsel når noen skriver ut en resept på deg, og når du henter på apoteket. Fastlegen er hovedansvarlig for din helse, så lenge du står på en fastlegeliste. Anonymkode: daa1a...cc6 Hva mener du med at fastlegen får varsel? De får jo ikke opp umiddelbart varsel hvis man får utskrevet legemiddel av en annen lege. De må vel fysisk trykke seg inn på reseptlista /eller legemiddellista som er registrert på pasienten. Det er jo ikke alltid de ser på dette heller, - på en vanlig time. De går jo ikke inn å leter etter om pasienten har vært hos andre leger heller, for det har man som pasient sin fulle rett til å gjøre. Alle har rett på å gå privat eller oppsøke den legen man måtte ønske for å få den hjelpen man trenger. Men, legen ser det kanskje når de skal skrive ut en ny medisin eller noe sånn til pasienten sin, da får de opp varsel hvis det er kontraindikasjoner på medisinene. Anonymkode: d93a8...54e
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 18:25 #12 Skrevet onsdag kl 18:25 Jeg tror ikke du vil få det skrevet ut når du kun vil ned 8 kg. Alle leger som skal skrive ut ny rp, eller fornye gamle, må inn i kjernejournal og der ligger alle rp. Anonymkode: 770ec...adf
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 23:32 #13 Skrevet onsdag kl 23:32 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hva mener du med at fastlegen får varsel? De får jo ikke opp umiddelbart varsel hvis man får utskrevet legemiddel av en annen lege. De må vel fysisk trykke seg inn på reseptlista /eller legemiddellista som er registrert på pasienten. Det er jo ikke alltid de ser på dette heller, - på en vanlig time. De går jo ikke inn å leter etter om pasienten har vært hos andre leger heller, for det har man som pasient sin fulle rett til å gjøre. Alle har rett på å gå privat eller oppsøke den legen man måtte ønske for å få den hjelpen man trenger. Men, legen ser det kanskje når de skal skrive ut en ny medisin eller noe sånn til pasienten sin, da får de opp varsel hvis det er kontraindikasjoner på medisinene. Anonymkode: d93a8...54e Skriver en annen lege en resept til en pasient som er på fastlegelisten til lege x så kommer det opp på legens arbeidsliste at en av lege x sine pasienter her ab i hi, har fått y resept fra z lege. Så kan lege x velge å bare registrere i hodet at pas. Har fått en resept, eller gå inn i reseptformidleren og se mer på saken. Dette gjemmespillet enkelte Tor og ønsker å holde på med overfor fastlegene sine er bare å gjøre seg kostbar og prøve å skjule noe, til ingen nytte. Hvorfor ikke bytte til en fastlege dere kan få en bedre relasjon til? En fastlege dere kan være ærlig med? Anonymkode: daa1a...cc6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå