Gå til innhold

Hvor mange sexpartnere er for mange?

Anbefalte innlegg

Skrevet
umAxa skrev (På 19.6.2025 den 13.00):

Solid innlegg, langt bedre enn hva du pisket opp tidligere med anekdoter.

Å anklage for enkeltstående undersøkelse som motbevis, er svakt. Du får heller vise til overveldende forskning og statistikk som sier det motsatte. Så skal jeg heller ta ditt motbevis mer troverdig.

Det er en annen undersøkelse du blander inn. Det er godt mulig at ulykkelig forhold/ekteskap kan øke sjansen for utroskap - men undersøkelsen har aldri angitt seg selv å svare på sjansen for utroskap. Kun hvor tilfreds man er.

Dette er en bra observasjon - og mellom linjene betyr det også at man har hatt 6-7 år lenger på å "finne ut" om de er tilfreds i forholdet/ekteskapet eller ikke også. Har du et resonnement på hva betydning av det skulle hatt i å forskyve statistikken?

Andre punktet er om nordmenn har 6-7 år lengre med å utforske flere partnere, hvordan skal selve kurven fra statestikken være forandret da? Blir U-kurven om til en opp-ned U-kurve om vi plusser på 5-10 flere partnere? I så fall vil jeg ha det utdypet.

Jeg er enig med at generell basisen ikke av en stor så betydning. Forskning viser at lykken varierte med ca 6% +/- fra et ca ståsted på 56%.
Selv om det er store kulturforskjeller mellom kristenkonservative USA, og Norge, med sin velkjente skandinaviske dating og oppmuntring til likestilling, så er det tenkelig at deviasjonen er noe mindre her. Hvor mye mindre finnes det kanskje ingen data på, men vi kan være enig i at det er mindre hardtslående her i Norge.

Men er virkelig alt bra med Norge da?

Det er flere områder USA og Norge skiller seg på.
Blant annet er Norge på topp tre av land med barn utenfor ekteskap, og top tre i alenemødre. Ikke særlig positivt, med mindre man heier på den slags sosial fenomen.  Gjør du det?

Du kan synse det om du vil, men du må nesten bevise at det er korrupert forskning, ellers er det bare en opplagt fargelegging fra din side. Som sagt står det i footnoten at det er ingen bias eller agenda:

Jeg er ganske sikker på at de som puster og lever av å sørge for at forskning skal være seriøst ville slått hardt ned på dette om det var en opplagt bias.

Det publiseres enormt mye forskning, og å tro at terskelen for å få gjennom tvilsom forskning er høy og uoverstigelig, er rett og slett naivt. Uansett: Denne typen forskning kan ikke brukes som belegg for påstandene i denne tråden. Til det er de kulturelle forskjellene mellom USA og Norden altfor store.

Når noen bruker en enkelt amerikansk studie som «bevis» for at det å ha flere sexpartnere før ekteskap øker risikoen for skilsmisse eller utroskap, driver de ikke nøytral fortolkning – de leter etter bekreftelser. Forskningen tilpasses argumentene, ikke omvendt. Det avslører en tydelig bias: et ønske om å støtte et bestemt moralsk eller ideologisk standpunkt, ikke om å forstå virkeligheten slik den faktisk er.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

For kvinner: over 10

For menn: over 50

Anonymkode: 9d734...8c2

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

For menn: over 50

Det er det ikke opp til deg å vurdere. Det må kvinnene vurdere. Med mindre du er homofil, da. Kanskje du er det? 

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Eksakt antall er litt vanskelig å si. Men en dame bør ikke ha for mange da hun kan bli oppfattet og løssluppen. Jeg vill aldri innledet et forhold med en dame som har ligget rundt. 

Anonymkode: bc03d...395

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Eksakt antall er litt vanskelig å si. Men en dame bør ikke ha for mange da hun kan bli oppfattet og løssluppen. 

Det er ett ord som mangler her, og det er ordet «jeg»: Jeg oppfatter. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har et uanstrengt forhold til antall sexpartnere og det er ikke noe jeg spør etter. Og jeg har nøyaktig samme forhold til sexpartnere for menn og damer, det er ingen forskjell mellom kjønnene på hvor mange partnere de kan ha.

Det går jo en grense der, hvor jeg tenker at man har vært veldig ukritisk og man føler seg mindre spesiell. Jeg vet ikke akkurat hvor grensen går. Rune Rudberg nivå er helt uaktuelt. Samtidig tenker jeg en voksen mann/dame lett kan runde 30-40 partnere med 2-3 utsvevende perioder i livet og fortsatt være en god og trofast fast partner.

Så jeg er ganske liberal, men ikke helt uanfektet heller. Vil tro jeg synes det er mye om det runder tresifret. Men der jeg har fått vite hvor mange det er snakk om, har det aldri vært mer enn rundt 20 partnere. Og det var helt greit hvertfall. Så er vanskelig å forutse når jeg begynner å reagere.

Anonymkode: be322...875

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker absolutt at antall sexpartnere har lite å si om deg som person, samtidig så kan det "indikere" at en person er impulsiv, selvsentrert, oppmerksomhetssøkende, grådig og diverse. Men det er ikke selvsagt, og trenger ikke gjelde alle. Noen går gjennom en periode i livet hvor de er usikker og søker bekreftelse (og lærer av dette), andre er bare veldig glad i nytelse og kjører på der de kan, andre liker å utforske nye mennesker og eksperimentere med flere partnere og mange skiller sex fra kjærlighet - det er ikke noe du trenger å gjøre med en du er forelsket i eller har "kjærlighetsfølelser" for. Noe som er greit. Det dømmer ikke jeg. 

Men, skulle jeg hatt en kjæreste, så hadde jeg nok vært litt skeptisk om han hadde svært mange tidligere sexpartnere. Og med svært mange tenker jeg da i 20-30 siktet. Det ville ikke vært en dealbreaker, men jeg ville stilt spørsmål ved det - om han hadde fortalt meg det. Jeg hadde ikke spurt, og foretrekker at partner ikke spør om min seksuelle fortid heller. Så dette er kun en problemstilling om det blir tatt opp i det hele tatt. Jeg trenger ikke å vite. 

Anonymkode: 2df01...7a9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Topper og daler skrev (2 timer siden):

Det er ett ord som mangler her, og det er ordet «jeg»: Jeg oppfatter. 

Enig. Min X kalte meg for en hore enda jeg hverken hadde vært utro, eller lagt med noen etter han. Så det er litt skummelt synes jeg. Hvem som helst kan i utgangspunktet påstå noe som ikke er sant bare for å sverte deg. Grunnen til at jeg fikk vite det var for at han sa det til vår datter.

Hun ringte meg faktisk. 

"Mamma...Pappa kaller deg for en hore"

"Hva synes du da jenta mi? Synes du mamma er en hore?"

Jeg visste jo at dette ikke var sant. Å falle så langt ned i grusen at man kan si dette til felles barn er for meg helt uforståelig....

Anonymkode: ed8a3...ed6

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet
mjaus skrev (På 19.6.2025 den 9.35):

Tror at folk som er usikre på den partnerens tidligere sexpartnere er veldig usikre på seg selv.

Bingo!

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Eksakt antall er litt vanskelig å si. Men en dame bør ikke ha for mange da hun kan bli oppfattet og løssluppen. Jeg vill aldri innledet et forhold med en dame som har ligget rundt. 

Hvorfor ikke?

• Liker 2
Skrevet (endret)
Flintis skrev (På 18.6.2025 den 8.16):

Hvordan vet en det?

Jeg har unngått pripne kvinner, fordi jeg alltid prater og flørter med kvinner før sex.. Jeg liker nysgjerrig-kåte kvinner, som ikke er fordomsfull og som er potensiell kjæreste🥰 Så kvinner er ikke bare til sex.. kjemi som venner er viktigere❣️

Endret av Bamseklemmer
  • Liker 2
Skrevet
Snok1 skrev (På 18.6.2025 den 12.40):

«Statistikk» peker på at disse parene kjeder vettet av seg sammen og runker som gale på egenhånd, men tør ikke gå fra hverandre fordi de føler alle andre er mer erfarne og kompetente enn dem.

Du blir ikke mer seksuell kompetent av flere partnere, heller motsatt!

• Nyttig 1
Skrevet
Gratis skrev (Akkurat nå):

Du blir ikke mer seksuell kompetent av flere partnere, heller motsatt!

Flere partnere gir flere impulser, så man ligger (pun intended) selvsagt an til det.

Hvordan man nyttegjør seg impulsene er opp til enhver især.

At flere impulser tilrettelegger for mer kunnskap og kompetanse er grunnleggende sannsynlighetsberegning.

Reality bites.

• Liker 3
Skrevet
mikkel99 skrev (På 19.6.2025 den 15.16):

Jenter er best om de har hatt 200+. Da er de litt slitne og vide. Som passer meg som tar det rolig og har tjukk pikk. Under 50+ er helt uaktuelt. 

Kjeder du deg?

• Liker 3
Skrevet
Snok1 skrev (3 minutter siden):

Flere partnere gir flere impulser, så man ligger (pun intended) selvsagt an til det.

Hvordan man nyttegjør seg impulsene er opp til enhver især.

At flere impulser tilrettelegger for mer kunnskap og kompetanse er grunnleggende sannsynlighetsberegning.

Reality bites.

Det kommer an på motivasjonen menn og damer har for å ligge...

Er det kun for sex eller er det for intimitet, kos, nærhet og nytelse.

Å være i et forhold er ingen garanti for hvilken som kan være gjeldende.

Å bli kjent med ulike kropper kan gi mer erfaring i forhold til at man må tilpasse seg mer.

Den jeg har lært mest av er faktisk meg selv. Jeg gjør det meste naturlig for jeg bruker sansene mine. 

Det er det ikke alle som gjør etter det jeg har hørt, lest og forstått. 

• Liker 1
Skrevet
Gratis skrev (På 18.6.2025 den 7.30):

Statistikk peker på at jomfruer (mann/kvinne) har mye større mulighet for å være trofaste gjennom hele livet.
Å si at det ikke spiller noen rolle er mer enn naivt.

Å bruke seg selv som eksempel har liten verdi, men veldig vanlig på kvinneguiden.

Statistikk sett har de aller færreste en partner gjennom livet. 

Skrevet
umAxa skrev (På 18.6.2025 den 11.51):

Hva baserer du påstanden din på?

Eller var intensjonen din bare å være utrivelig nå?

Er det utrivelig å si at noen har like stor sjanse for suksess som andre? Det var vel et tilsvar på et heller utrivelig utsagn..

Jeg har hatt en del partnere, men aldri vært utro. Hater utroskap og deltar derfor ikke i det. Ingen sammenheng der gitt.

• Liker 1
Skrevet
Bamseklemmer skrev (16 timer siden):

Jeg har unngått pripne kvinner, fordi jeg alltid prater og flørter med kvinner før sex.. Jeg liker nysgjerrig-kåte kvinner, som ikke er fordomsfull og som er potensiell kjæreste🥰 Så kvinner er ikke bare til sex.. kjemi som venner er viktigere❣️

Vil det si at dere er vulgære i praten?

Skrevet
Irak skrev (1 time siden):

Det kommer an på motivasjonen menn og damer har for å ligge...

Er det kun for sex eller er det for intimitet, kos, nærhet og nytelse.

Å være i et forhold er ingen garanti for hvilken som kan være gjeldende.

Å bli kjent med ulike kropper kan gi mer erfaring i forhold til at man må tilpasse seg mer.

Den jeg har lært mest av er faktisk meg selv. Jeg gjør det meste naturlig for jeg bruker sansene mine. 

Det er det ikke alle som gjør etter det jeg har hørt, lest og forstått. 

Resonnementet ditt over er legitimt.

Hva jeg peker på i innlegget over, er simpelthen det matematiske faktum at flere partnere gir større statistisk sjanse for flere impulser. 

Skrevet
Flintis skrev (8 minutter siden):

Vil det si at dere er vulgære i praten?

Neida, neida.. stemningen er munter, flørtete og spennende.. Bare vulgær prat, blir litt turn-off👏

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...