AnonymBruker Skrevet 17. juni #1 Skrevet 17. juni Jeg synes det er vanskelig å starte dette innlegget, for jeg føler egentlig at dette er en fjortis greie jeg er alt for gammel til. Men nå kjenner jeg at det koker over. jeg er ei godt voksen kvinne på 48. Sammen med en mann på 50. Vi har vært sammen i litt over to år, begge har tidligere hatt veldig lange forhold med ungsomskjærestene våre. Det er ingen hemmelighet at jeg ikke er slank. Jeg er ei sprek dame som går i skog og fjell, men jeg er likevel en god størrelse 46/48. Og jeg er heller ikke blant de høyeste eksen hans var slank og høy. Og det i seg selv, er en ørliten belastning inni meg da jeg er så veldig motsatt av henne. Kjæresten min har gjentatte ganger forsikret meg om at det overhodet ikke spiller noen rolle, han liker meg akkurat som jeg er. helt fra start, når jeg har møtt venner og bekjente av han, har det kommet kommentarer på utseendet mitt. Kommentarer om at han var sammen med ei som var så fin før, at jeg har store overarmer, at magen min er svær… noen har kalt meg både kula og rundingen. Mest tror de det er skjult i sosiale sammenhenger hvor de tror jeg ikke får det med meg. Andre sier det rett ut. han reagerer av og til med å forsvare meg, ofte med å spøke det bort og skifte samtaleemne, og en gang i blant er han med på «spøkene». F.eks. når de tuller med overarmene mine. Jeg har prøvd å si fra mange ganger, og han er så støttende, men mener likevel jeg ikke skal ta meg nær av det. Er det jeg som er forferdelig nærtagende? Er dette normal oppførsel blant menn i alderen 40-60? Anonymkode: dd73a...b17 16
AnonymBruker Skrevet 17. juni #2 Skrevet 17. juni Nei, dette er en uting. Stå opp for deg selv. Fortell kjæresten din hvor uattraktiv du finner ham når han spøker om det. Kjæresten din har venner som mangler sosiale antenner, er fettfobiske og har dårlig humor. Anonymkode: 42dd1...b4c 17 9
exictence Skrevet 17. juni #3 Skrevet 17. juni Nei, dette ville jeg ikke tro var normalt, nei. For noen usmakelige bemerkninger. Jeg ville ikke "spøkt med", men sagt rolig og bestemt at sånne bemerkninger og spøker om kropp vil jeg ikke høre. 11 5
hvaduikkeser Skrevet 17. juni #4 Skrevet 17. juni Selvfølgelig er ikke dette normalt. Hva slags folk er dette da? 19 2
AnonymBruker Skrevet 17. juni #6 Skrevet 17. juni Og forresten, det virker som du selv også har falt for tanken om at feite kvinner ikke er pene, attraktive og sexy. Det er bare tull, og samfunnets propaganda for at vi skal bruke uendelig med penger og krefter på å slanke oss. Jo, det er sant at mange har preferanser om ikke feite kvinner, men mange liker også feite. Både menn og kvinner. Ideen om at en må tåle frekke kommentarer om utseende fordi en er feit og "feit er feil" er en del av denne fettfobiske propagandaen. Se for deg hvordan dette hadde sett ut om det gjaldt andre ting ved utseendet ditt som liksom var stygt. "Oi, du har funnet deg en brunette, hun forrige var så fin og blond" helt absurd. Kjæresten din har valgt deg, du fortjener respekt. Og mange menn synes feite kvinner er sexy og det er en av dem du skal være sammen men. Men personlig hadde jeg nok mistet litt tenningen på typen min hvis han i en alder av 50 år unnskyldte utseendet mitt og spøkte med det til venner. Anonymkode: 42dd1...b4c 10 10
AnonymBruker Skrevet 17. juni #7 Skrevet 17. juni Jeg har aldri vært borti folk som så åpenlyst disser store folk. Iallefall ikke etter at de passerte 18 år. Det er virkelig ikke vanlig å spøke om sånt Anonymkode: 40faf...eca 12 5
Ilene Skrevet 17. juni #8 Skrevet 17. juni Vennene hans er rett og slett uhøflige og har liten livserfaring siden de fremdeles tror at utseendet er viktig. Jeg hadde ikke ville hatt kontakt med disse. 8
AnonymBruker Skrevet 17. juni #9 Skrevet 17. juni Dette er jo helt sykt? Finnes det faktisk voksne folk som kommenterer andres kropper på denne måten? Totalt stygt gjort. Tør du si ifra så bør du absolutt gjøre det. Og for all del - fortell kjæresten din at det sårer deg! Anonymkode: b44cf...a32 6 5
AnonymBruker Skrevet 17. juni #10 Skrevet 17. juni Dette er litt vanskelig å tro på faktisk? Hva slags kultur er dette? Anonymkode: 2a55a...978 7 3
AnonymBruker Skrevet 17. juni #11 Skrevet 17. juni AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg har aldri vært borti folk som så åpenlyst disser store folk. Iallefall ikke etter at de passerte 18 år. Det er virkelig ikke vanlig å spøke om sånt Anonymkode: 40faf...eca Det er nettopp det jeg føler på og. Jeg har egentlig alltid opplevd ulike former for hetsing og kommentarer pga vekta. Men fram til jeg møtte han her, så har det så og si bare vært ungdom som tydeligvis ikke vet bedre. Så for meg er det her helt fjernt. Anonymkode: dd73a...b17 3
AnonymBruker Skrevet 17. juni #12 Skrevet 17. juni AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Og forresten, det virker som du selv også har falt for tanken om at feite kvinner ikke er pene, attraktive og sexy. Det er bare tull, og samfunnets propaganda for at vi skal bruke uendelig med penger og krefter på å slanke oss. Jo, det er sant at mange har preferanser om ikke feite kvinner, men mange liker også feite. Både menn og kvinner. Ideen om at en må tåle frekke kommentarer om utseende fordi en er feit og "feit er feil" er en del av denne fettfobiske propagandaen. Se for deg hvordan dette hadde sett ut om det gjaldt andre ting ved utseendet ditt som liksom var stygt. "Oi, du har funnet deg en brunette, hun forrige var så fin og blond" helt absurd. Kjæresten din har valgt deg, du fortjener respekt. Og mange menn synes feite kvinner er sexy og det er en av dem du skal være sammen men. Men personlig hadde jeg nok mistet litt tenningen på typen min hvis han i en alder av 50 år unnskyldte utseendet mitt og spøkte med det til venner. Anonymkode: 42dd1...b4c Takk for fint svar! Jeg har vel opplevd nok av mobbing og hetsing over utseendet mitt til at det har festet seg godt i meg. Det virker som de tror de er morsomme. Og i starten spøkte jeg nok litt med for å ikke framstå som en nærtagende tosk. Men når det ikke gir seg, da begynner jeg jo å lure. og selv om han sier det ikke påvirker han, så har han et par ganger kommet med noen flåsete kommentarer om dette når han er brisen. Noe som egentlig da gjør meg enda mer usikker. Anonymkode: dd73a...b17 5
AnonymBruker Skrevet 17. juni #13 Skrevet 17. juni AnonymBruker skrev (26 minutter siden): helt fra start, når jeg har møtt venner og bekjente av han, har det kommet kommentarer på utseendet mitt. Kommentarer om at han var sammen med ei som var så fin før, at jeg har store overarmer, at magen min er svær… noen har kalt meg både kula og rundingen. Mest tror de det er skjult i sosiale sammenhenger hvor de tror jeg ikke får det med meg. Andre sier det rett ut. Anonymkode: dd73a...b17 Hva slags mennesker er dette, og hvorfor vil han være venner med dem? Du får alliere deg med dine venner og be dem kommentere høylytt hvor velutstyrt din forrige kjæreste var i forhold til din nåværende. Og så ler du hjertelig og blir med på spøken. Anonymkode: b814c...7ca 4
AnonymBruker Skrevet 17. juni #14 Skrevet 17. juni Da hadde han måtte velge mellom vennene og meg, han hadde ikke fått beholde begge! Helt utrolig at han ikke satte foten ned etter første kommentar! Anonymkode: 39b36...2a0 4 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni #15 Skrevet 17. juni AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Dette er litt vanskelig å tro på faktisk? Hva slags kultur er dette? Anonymkode: 2a55a...978 fordi du har en sosial krets med sosiale antenner betyr ikke det at ALLE andre er som de😃 Kan være helt klassisk, «god» og gammeldags norsk kultur. Hvorfor må det være noe annet? De vennene til TS høres ut som halve slekta mi, og - ikke for å skremme deg, men vi er så etnisk norske man får det!!! merkelig for deg? TS, det er bare å slå hardt tilbake på et vis. For en gjeng klovner de er. Ikke la noen såre deg eller komme seg unna med slikt. ❤️ Anonymkode: 2dcd0...b82 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni #16 Skrevet 17. juni Nei det er verken vanlig eller akseptabelt. Og jeg synes mannen din er veik når han ikke utvetydig og kontant tar deg i forsvar mot noe som absolutt ikke er uskyldig tull og moro, men mobbing. Og å sammenligne med forrige dame, det er jo bare total mangel på folkeskikk. Helt tomt… Jeg tror ikke jeg hadde ønsket å henge med disse folka uansett om de sluttet å si noe. De hadde hatt sosiale vaner langt under hva jeg forventer av voksne folk. Da spørs det hvor lett det er å være kjærester og, når vennene er no-go… Anonymkode: ded97...a7d 5
AnonymBruker Skrevet 17. juni #17 Skrevet 17. juni AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Da hadde han måtte velge mellom vennene og meg, han hadde ikke fått beholde begge! Helt utrolig at han ikke satte foten ned etter første kommentar! Anonymkode: 39b36...2a0 virker jo som om typen til TS prøver å forsvare henne etter beste evne da. Anonymkode: 2dcd0...b82
AnonymBruker Skrevet 17. juni #18 Skrevet 17. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): fordi du har en sosial krets med sosiale antenner betyr ikke det at ALLE andre er som de😃 Kan være helt klassisk, «god» og gammeldags norsk kultur. Hvorfor må det være noe annet? De vennene til TS høres ut som halve slekta mi, og - ikke for å skremme deg, men vi er så etnisk norske man får det!!! merkelig for deg? TS, det er bare å slå hardt tilbake på et vis. For en gjeng klovner de er. Ikke la noen såre deg eller komme seg unna med slikt. ❤️ Anonymkode: 2dcd0...b82 Jeg spurte ikke om etnisitet, men om kultur. Du vet tydeligvis ikke hva «kultur» betyr. Det finnes ulike kulturer innad i et land, og det er veldig tydelig her på KG. Hva slags kultur er det denne slekta di tilhører da? (Geografi, klasse, utdannelse osv?) Anonymkode: 2a55a...978 8
BobbySocks Skrevet 17. juni #19 Skrevet 17. juni Jeg hadde dumpet en mann som ble med på en spøk på bekostning av min kropp. 4 2
AnonymBruker Skrevet 17. juni #20 Skrevet 17. juni Hva for slags harry idioter er det han omgås? Anonymkode: 3c70e...262 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå