Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som vet hvordan det kan fikses? 

Får error 1003. Appen stopper stadig. 

Anonymkode: 6ec3f...746

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.6.2025 den 17.55):

Er tvn fortsatt støttet av NRK?

Nedlagd app? Slik ser du NRK TV heretter  – Hjelp og informasjon

Anonymkode: cd1d2...04e

Vel, kjøpte tv'n ifjor. Appen er oppdatert på tv'n, men forsvant på ps5. 

Jeg vil ikke ha dekoder. Hvorfor begrenser NRK hvem kan se nrk slik, når alle må betale TV skatt?

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg vil ikke ha dekoder. Hvorfor begrenser NRK hvem kan se nrk slik, når alle må betale TV skatt?

Selv om TVen er kjøpt ifjor, betyr ikke automatisk at den er ny. TVen kan være produsert for mange år siden. 

TVer som er gamle har gammel hardware som ikke takler nyere apper eller os oppdateringer. Derav fungerer ikke alle apper lenger på gamle enheter. 

Så igjen, det at du kjøpte TVen i fjor spiller ingen rolle for NRK. 

Anonymkode: 843c9...177

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

LG smart-TV fra 2015-2017 støttes ikke av NRK. 

Spørsmålet er vel mer hvorfor kjøpe en 7-9 år gammel TV når man først skal kjøpe nytt.

Holder dessverre med NRK her, og ser ikke hvorfor de i 2025 skal fortsette å gi støtte til 8-10 år gamle TVer, det blir unødvendig dyrt for nrk :P 

Anonymkode: b5646...d6e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Spørsmålet er vel mer hvorfor kjøpe en 7-9 år gammel TV når man først skal kjøpe nytt.

Holder dessverre med NRK her, og ser ikke hvorfor de i 2025 skal fortsette å gi støtte til 8-10 år gamle TVer, det blir unødvendig dyrt for nrk :P 

Men de kunne i det minste fortsette å støtte ps5? Det er jo relativt ny teknologi. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Så alle som har for dårlig råd- ikke har råd til ny tv, kan ikke se rikskringkasting, som alle skattes for?

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg ga opp min LG tv da appene blir utdaterte og ikke støtter oppdatering før du har rukket å komme deg ut av rommet. Så kjøpte Chrome Cast til den og ikke bare fungerer alt, men oppsettet er hundre ganger bedre.

Anonymkode: 43442...777

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Så alle som har for dårlig råd- ikke har råd til ny tv, kan ikke se rikskringkasting, som alle skattes for?

Jo, koble opp PC til skjermen med HDMI-kabel, så kan man se så mye NRK man vil, hilsen en fattig.

Anonymkode: 56398...418

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jo, koble opp PC til skjermen med HDMI-kabel, så kan man se så mye NRK man vil, hilsen en fattig.

Jeg har en pc til 3000 kr fra 2013, vil det funke?

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg har en pc til 3000 kr fra 2013, vil det funke?

Sannsynligvis, de aller fleste PCer fra rundt 2013 har HDMI-inngang. 

• Liker 1
Skrevet

Mulig NRK virker via nettleseren både på gammel tv og PS.

Anonymkode: cd1d2...04e

Skrevet

Kan du caste fra telefonen da? Ifølge Google er feilkode 1003 utdatert app, utdatert programvare på TV'n, nettverksutfordringer osv. 

Men smart-tv er på generelt grunnlag litt møkk. Livet blir litt bedre med en AppleTV koblet til. De bare funker (som regel). Oversiktlig og fint, og app-støtten er veldig god. Samme med Google TV Streamer 4k.  

Skrevet

Jeg bruker en Chromecast til å spille av alt av strømmetjenester, inkludert NRK, med telefonen som fjernkontroll. Funker utmerket på min hauggamle TV (jeg tror faktisk vi snakker iallfall 2010 her). 

Ellers anbefaler jeg kundesupporten til NRK ved spørsmål. [email protected]. De svarer kjapt på det aller meste!

Anonymkode: 22aaf...dfe

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.6.2025 den 1.24):

En 7 år gammel TV er virkelig ikke gammel. Kjøpe ny TV annet hvert år fordi NRK har en crappy app? Nei takk....

Anonymkode: 9afdf...415

Annonse
Skrevet
NakenPanda skrev (11 timer siden):

Apper direkte på TV er og har alltid vært søppel.

Anbefaler en ekstern boks de støtter alt man trenger inkludert NRK

Jeg har denne: funker fint for oss som nekter å bruke 3000 spenn på apple.

https://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-smarte-hjem/tv-og-tilbehor/tv-tilbehor/streaming-og-mediaspillere/xiaomi-mi-box-tv-boks/21581

Det koster 1790 for den nyeste AppleTV 4K. Fortsatt dyrere enn den boksen fra Xiaomi, men ganske mye billigere enn du sier

Skrevet

Jeg tror løsningen for meg er kjøp av chromecast..takk for tips og råd. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.6.2025 den 13.00):

En 7 år gammel TV er virkelig ikke gammel. Kjøpe ny TV annet hvert år fordi NRK har en crappy app? Nei takk....

Anonymkode: 9afdf...415

Hvis man hadde kjøpt den for 7 år siden så hadde jeg forstått argumentet ditt. 

Men når man i 2024 kjøper en TV som er fra 2015, så kan man begynne å lure hva tankegangen er. Etter å ha hatt TVen i 7 år vil man da få en 16 år gammel TV, det er mer enn et tiår, nesten to tiår.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...