Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har mistet apetitten. Klarer egentlig bare å spise litt frukt, litt müsli og syrnet melk. Har tatt litt næringsgjær på dette for at det skal være litt ekstra sunt siden jeg bare vil spise dette hele dagen.

Kan jeg leve fint med å bare spise dette hver dag? Jeg holder vekten, men er litt tynn.

Anonymkode: 8d684...4c5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

For det første er ikke næringssgjær særlig næringsrikt, for det andre så kan du ikke leve godtmed å bare spise dette hver dag. Kroppen din trenger langt mer næringsstoffer, både fra fett, protein, vitaminer og mineraler. 

Du må heller finne ut hvorfor du har mistet apetitt og få hjelp for deg.

Anonymkode: f632e...67f

• Liker 1
Skrevet

Prøv med det du får ned, ei ukes tid, hvis du fremdeles ikke har lyst på annet; legetime. Så lenge du ellers føler deg ok, er manglende matlyst null stress 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det står jo mange steder at næringsgjær er sunt. Så hvorfor sier du at det ikke er det, Ab?

Pinkee skrev (2 minutter siden):

Prøv med det du får ned, ei ukes tid, hvis du fremdeles ikke har lyst på annet; legetime. Så lenge du ellers føler deg ok, er manglende matlyst null stress 

Jeg kommer aldri til å gå til lege. 

Føler fysisk form er ok, men psykisk er jeg trett.

Takk for svar

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det står jo mange steder at næringsgjær er sunt. Så hvorfor sier du at det ikke er det, Ab?

Takk for svar

Kommer aldri til å gå til lege?

Hvis den dårlige appetitten vedvarer bør du jo absolutt det! 

Ikke normaliser et unormalt kosthold…

Anonymkode: f17c1...05b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Noe psykisk som er bakgrunnen for manglende appetitt?

Anonymkode: 71d1d...5b8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Noe psykisk som er bakgrunnen for manglende appetitt?

Anonymkode: 71d1d...5b8

Sannsynligvis. 

Får vel tvinge meg litt til å spise noe mer variert og sunt

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Takk for svar

Jeg har ikke sagt at det er usunt, jeg sier at det ikke er en god kilde til næring. 

Kroppen din trenger mer protein fra andre animalske kilder enn meieri, for meieri har lite protein. Du trenger en viss mengde b13, d vitamin, jod, jern, folat, og mye mer - hver dag. I tillegg til kalorier, så klart. 

Hvis du har det psykisk vanskelig over tid så bør du jo gå til lege. 

Anonymkode: f632e...67f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har mistet apetitten. Klarer egentlig bare å spise litt frukt, litt müsli og syrnet melk. Har tatt litt næringsgjær på dette for at det skal være litt ekstra sunt siden jeg bare vil spise dette hele dagen.

Kan jeg leve fint med å bare spise dette hver dag? Jeg holder vekten, men er litt tynn.

Hvis du holder vekten hadde jeg ikke stresset så veldig. Kanskje finne noe du kan drikke som har litt høyt kaloriinnhold, samt ta multivitamin daglig. Fokuser på å få hjelp med dine psykiske utfordringer dersom de ikke går over med tiden. Og gjør selvfølgelig de andre tiltakene for mental helse: normal døgnrytme, spise til faste tider, en tur ut hver dag, være litt sosial. 
Hvis appetitten plutselig er lav uten psykisk grunn, og det ikke går over på noen uker, ville jeg sjekket hos fastlegen. Det kan være alvorlige sykdommer.

Anonymkode: 6ebc0...f4d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...