Gå til innhold

Barnet mitt fikk et raseriutbrudd i barnehagen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Da barnehagen stengte, fikk barnet mitt et raseriutbrudd og jeg måtte bare få henne ut av barnehagen, siden de hadde en avslutningsfest der. Hun skrek, sparka, hylte og ålte seg sånn at jeg nærmest måtte dra henne ut. Da hun skrek ved inngangen kunne jeg se at par ansatte som snudde seg veldig mye. Følte meg lite pedagogisk, men ingenting nyttet og jeg nådde ikke gjennom. Hva kan det være at de snudde seg flere ganger?

Anonymkode: 4cb09...c27

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Slutt å overtenk og Get over it. De syns sannsynligvis mest synd på deg som må ha med deg det lille trollet hjem og lite annet. 

Anonymkode: 04c18...464

• Liker 9
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hva kan det være at de snudde seg flere ganger?

Anonymkode: 4cb09...c27

De tenkte "glad det ikke var min unge denne gangen også".

Anonymkode: 53b02...02f

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ingen bryr seg.

Helt normalt.

Anonymkode: a131f...0c1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det skjer med 70% av alle ungene/foreldrene.

Hilsen førskolelærer

Anonymkode: e35aa...bda

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet

Ikke noe spesielt med det. Hadde vært mer rart om de ikke så etter dere. Er urealistisk å være pedagogisk perfekt hele tiden, legg det fra deg med en gang. Tror de som jobber der blir mer sur om du står 30 minutt ut i avslutningen og er pedagogisk riktig enn om du tar trollet på skuldra og går så de får ha avslutningen i fred.

Rett vurdert.

• Liker 2
  • Nyttig 6
Skrevet

Hver sin gang. Helt normalt. Aldri noe gøy når det er sin egen unge, men desto større sympati får man for andre i samme situasjon neste gang.

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Alle mine har ved en eller annen anledning hatt raserianfall i barnehagen. Tenker minimalt over dette. 

Anonymkode: 3dd77...4ff

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har alle gjort dette. 

Anonymkode: 92f7c...037

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde tenkt at det var bra mor sto i det og ikke lot barnet styre 

Anonymkode: 706e3...27a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde elsket deg for at du stod i det og tok med ungen ut i stedet for å dille eller la barnet bestemme. 

Hilsen ped.leder på 20 året 

Anonymkode: 2446d...4e2

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har aldri opplevd det selv men husker jeg var og hentet min en gnag og så hørte jeg en unge som skreik, trodde ungen skulle dø eller noe. Der snur jeg meg og der kommer pedagogen med sine to barn, den ene gikk pent ved siden av og holdt hånden med et stort smil mens den andre ble bært ut mens han sparket, hylte og skreik. Det skjedde mer enn en gang for å si det slik, ble en greie der barna sa "å det er bare X som blir hentet igjen".:ler:

Ingen som bryr seg. :) 

Anonymkode: 23c6e...d95

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi er ganske mange som har bært en hylskrikende unge ut av barnehagen en gang eller to altså :) 

Anonymkode: 92a69...f7f

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har også tatt en hylende toåring under armen i noen anledninger, eller fått han i bilsetet hylende.. Helt normalt 🥲

Anonymkode: c4e01...56b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De ser nok etter dere fordi de føler med dere, og særlig deg som mor. Det du beskriver er jo kjipt, men husk at det er helt vanlig. 

Jeg har måttet bære 6-åringen ut fra både SFO, idrettsstevner, avslutningsfester, julekonserter og barnebursdager mens hun hyler og skriker. Får mange sympatiblikk når det skjer. Føler det er verre når barnet er såpass stort (skolebarn).

Anonymkode: b4303...f48

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt normalt, tror ingen foreldre eller pedledere reagerer på dette. Levering/henting kan være vanskelig for barn, og dette har alle i en barnehagesetting sett og erfart. Syns du skal være stolt av å ha stått i det, når barn er hysteriske er det lite annet å gjøre enn å bare ta de med seg. Nytter ikke alltid å snakke med de, før de roer seg ned. Avhenging av situasjon må man jo bare ta de med seg :)

Anonymkode: 9c25a...dae

• Nyttig 1
Skrevet

Husker at den første gangen det skjedde med meg, da gikk en mor forbi garderoben mens jeg måtte holde ungen fast og kle på (dårlig vær og et stykke til bilen). 

Hun smilte og sa «oida, er det en sånn dag. Det er helt normalt altså, men det kjennes fælt mens det står på. Alle vi andre har vært der også. 😊 og så gikk hun videre. 

Det hjalp! Jeg tar det fram innimellom. Det var sikkert det de tenkte, de som snudde seg i bhg også. De har sett det mange ganger og følte med deg. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Men i alle dager, hvor blir det av alle «oppdragerne» fra tråden med den meldingslesende mannen som var på besøk på svigers?

Her skulle du selvfølgelig ha satt deg ned sammen med barnet, og ventet til det roet seg, slik at du kunne ha en alvorlig samtale med henne om oppførselen. Hun er sikkert travelt opptatt med å utvikle seg kognitivt, og blir følgelig skadet for livet hvis man skulle finne på å være litt «fast i formen»

Anonymkode: 813bf...418

AnonymBruker
Skrevet

Jobber i barnehage. De så nok på deg fordi det kanskje var unormal oppførsel fra barnet, og da ville de se hvordan du håndterte det slik at de selv kan håndtere det best mulig om barnet skulle få et liknende «utbrudd» i barnehagen

Anonymkode: 35c96...29a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...