Gå til innhold

Stikke av fra familien fordi jeg ikke orker familiehygge?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men om du dagdrømmer om å legge deg inn på hotell og ta en husmorsferie må jo noen ta barna? Regner med at mannen din kan ta barna også, så får du dratt ut med venninnen din og drukket prosecco og spist sushi. 

Anonymkode: 2cc6b...5c1

Vet du hva, det har du helt rett i. Mannen min er dessverre tafatt sånn sett. Han fikser ikke var alene, og er nok den siste som foreslår at jeg skal reise bort noen dager, uten ungene. Så her må jeg bare gjøre det, og la han ta ungene. Rett og slett være litt frekk der. 

Anonymkode: 4b409...fb5

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Hadde jeg vært deg ville jeg nytt grilling med familien i en alder av 36 år har jeg ingen familie lenger og grille med du er heldig 

• Hjerte 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner det er surt, men om deee har barnefri fredag - lørdag 1 gang i måneden så er det luksus og mer enn de fleste barnefamilier så tror faktisk du bare må bite tennene sammen og heller snakke med mannen din om hvordan dere gjør det i fremtiden.

Anonymkode: 11b0f...cfc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Vet du hva, det har du helt rett i. Mannen min er dessverre tafatt sånn sett. Han fikser ikke var alene, og er nok den siste som foreslår at jeg skal reise bort noen dager, uten ungene. Så her må jeg bare gjøre det, og la han ta ungene. Rett og slett være litt frekk der. 

Så moren din passer dem alene 1 gang i mnd, men deres egen far sliter med det? Burde ha fast 1 gang i mnd der du også er borte..

Anonymkode: c09b5...5d7

• Nyttig 2
Skrevet
Taffel skrev (1 time siden):

Du er heller ikke en dårlig mor om du tar noen glass prosecco på en grillkveld selv om de er hjemme.

Leste HI en gang til, du skulle ut med venninne? Da er jo saken grei, du kan ikke bare ditsje henne. Du har en avtale, trodde først dere skulle ha barnefri kveld hjemme. Fra mannen din er jo dette sabotasje! 

AnonymBruker
Skrevet

Men da kan jo mannen din og besteforeldrene bare grille og kose seg! Det er han som har invitert, og han som tydeligvis ikke hadde andre planer. Du «stikker ikke av», du har lagt planer fordi du hadde barnevakt.

Anonymkode: ce2ec...c34

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Sommerferien nærmer seg med stormskritt og jeg gleder meg. Fredag denne uken, er siste dagen på jobb, før det blir 7 fine uker med fri. For meg er dette en av de fineste dagene i året, den dagen jeg gleder meg mest til. Jeg hadde planlagt en deilig kveld med barnefri, sushi og prosecco. Dette hadde jeg gledet meg til lenge, men nå ser det ut til at mine foreldre kupper denne dagen. De har nemlig invitert seg selv på grilling hos meg, og har planer om å være her til langt etter ungenes leggetid. I utgangspunktet skulle de passe barna, men skjønner ikke hvordan de har snudd dette til at de skal være her hele kvelden.

Moren min er av typen som lett blir fornærmet og hun er per i dag min mest trofaste og eneste barnevakt. Jeg har ikke lyst til å avvise henne og pappa. Tenker derimot at jeg stikker av, altså spiser middag ute med min venninne og sier dette er en avtale jeg «må» holde og har vært planlagt lenge? Jeg dagdrømmer også om å legge inn på hotell og ta meg noen dager husmorferie, hvert fall den helga…

Hva tenker dere? Mannen mener jeg bare burde ta meg sammen, det er snakk om en kveld. Men for meg er dette en viktig «begivenhet». 

Hva hadde du gjort hvis du var meg? 

Jeg skal innrømme at det første som slo meg er at det kommer veldig an på barnas alder. Men går det an å kommunisere til mor at du setter veldig pris på barnevakten og alenetiden er viktig for deg i hverdagen, så om dere vær så snill kunne ta grillingen neste fredag istedenfor? :) Nå vet jeg ikke hvordan din mor er og om hun er tung å kommunisere med? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan dere ha grilling så tidlig som mulig på ettermiddagen? Så møter du venninnen for sushi og musserende senere på kvelden? Dine foreldre kan jo bli igjen med din mann og barna.  

Bare si at mannen glemte å spørre deg om planer før han inviterte de. Du har allerede avtale med venninne og det kan ikke flyttes (la oss si hun reiser på lang ferie). 

Anonymkode: 18b32...8cd

AnonymBruker
Skrevet

Ja, også får han oppleve mestring med at det går fint å være alene med barna, og da blir det enklere for deg å ta deg turer alene og med venner fremover og.

Anonymkode: 2cc6b...5c1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

De skulle i utgangspunktet hente barna våre i barnehagen fredag ettermiddag og ha dem på overnatting frem til lørdagen. De gjør dette en gang i måneden.

Men så fikk mamma plutselig lyst til å grille hos oss akkurat den dagen, og hun sa det til mannen min. Og han svarte «Ja, bare å komme det. Det blir hyggelig». 

Hva med å ordne noe god grillmat til dem og selv stikke ut med vennine siden det er avtalt og sjekke inn på hotell? Så la mannen og barna være med foreldrene?

Kjøpe noe ekstra godt til moren din og forklare at kvelden er avtalt for lenge siden....?

Anonymkode: 2ad35...466

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
monican94 skrev (4 timer siden):

hvordan har de både invitert seg selv, mannen din invitert dem og de er bestilt som barnevakt??

Det lurte jeg også på, samt hvorfor de må ha barnevakt hvis mannen er tilstede? Da kan jo bare mor i huset ta seg en tur ut på egenhånd med god samvittighet.

Anonymkode: b439c...096

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Hva med å ordne noe god grillmat til dem og selv stikke ut med vennine siden det er avtalt og sjekke inn på hotell? Så la mannen og barna være med foreldrene?

Kjøpe noe ekstra godt til moren din og forklare at kvelden er avtalt for lenge siden....?

Hvorfor skal hun fikse dette? Hun har allerede planlagt en kveld med ei venninne. Mannen inviterte foreldrene over på grilling. Da får han grille med dem og fikse mat og noe ekstra godt til de, mens Ts drar ut med venninna som avtalt (uten å bli pålagt ekstra arbeid fordi noen ikke tenkte seg om).

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Snublefot62 skrev (12 minutter siden):

Hvorfor skal hun fikse dette? Hun har allerede planlagt en kveld med ei venninne. Mannen inviterte foreldrene over på grilling. Da får han grille med dem og fikse mat og noe ekstra godt til de, mens Ts drar ut med venninna som avtalt (uten å bli pålagt ekstra arbeid fordi noen ikke tenkte seg om).

hun har jo ikke avtalt noe, bare lyst å juge for å slippe være med familien... 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
monican94 skrev (3 minutter siden):

hun har jo ikke avtalt noe, bare lyst å juge for å slippe være med familien... 

Hun hadde planlagt alenetid og barnefri, og det kan hun fortsatt ha. Hun har til og med dobbelt opp med barnepass, foreldrene og mannen. Forsto det som at hun skulle kose seg hjemme, men da kan hun heller kose seg ute.

Anonymkode: b439c...096

AnonymBruker
Skrevet
Snublefot62 skrev (23 minutter siden):

Det er mest for at moren hennes ikke blir lei seg for hun er barnevakt ofte og nå ville ha familietid istedenfor,  men hun hadde behov for a for alenetid...

Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal HUN handle, og ikke mannen? 

Anonymkode: ce2ec...c34

• Liker 2
Skrevet

Ganske sjokkerende at du må ha barnevakt for å kunne ta deg en natt borte, når du bor sammen barnefaren!!! Hadde ikke akseptert at mannen min ikke ville være alene med barna, det må virkelig foreldre klare.(Selvfølgelig unntak om det er sykdom osv)

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår deg SÅ godt, TS! En kveld alene med sushi og Prosecco og ingen unger er jo gull! Hadde blitt kjempeskuffet selv.

Noen av oss trenger alenekvelder en gang i mellom, og de som sier: Du kan jo bare stikke ut med en venninne, så får du Proseccoen din - forstår tydeligvis ikke dette behovet i det hele tatt, bare fordi de ikke har det selv. Det er noe helt annet å skulle ut enn å være alene hjemme hos seg selv! 

Her hadde jeg forlangt å få viljen min, rett og slett. Fortalt foreldrene mine at det hadde vært kjempehyggelig med grilling, men det må bli en dag til uka/neste helg, for det passer ikke på fredag. Moren din får bare bli litt sur, det dør ingen av, og det går vel over? Hun slutter vel ikke å være barnevakt for barnebarna sine fordi hun blir fornærmet, det hadde jo vært helt absurd? 

Anonymkode: 082a2...194

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Oppdatering: 

Verden er i balanse igjen 😅 Jeg fikk utsatt grillingen med mamma til lørdagen, etter mye overtalelse, en lengre telefonsamtale og lovnader om å tilbringe hele dagen sammen. Barna skal til mormor i morgen og jeg gleder meg til prosecco og sushi 🍣 

Takk for støtten og omtanken 🙏

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Oppdatering: 

Verden er i balanse igjen 😅 Jeg fikk utsatt grillingen med mamma til lørdagen, etter mye overtalelse, en lengre telefonsamtale og lovnader om å tilbringe hele dagen sammen. Barna skal til mormor i morgen og jeg gleder meg til prosecco og sushi 🍣 

Takk for støtten og omtanken 🙏

Koselig å høre at det ordnet seg ❤️ 🥰 Kos deg i morgen!

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...